hamstertje gaat NU dood.....:( speod help!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 22:25

Ukster schreef:
staat je hamster op een koud plekje?
want ze kunnen ook in winterslaap gaan dan. maar ik neem aan dat hij dan wel in zijn holletje zal zitten. maar ik denk idd dat jouw hammie ziekies is. wel zielig Boos!

heej zou kunnen wij hadden eht ook koud van de week ehir....
maar het is 21 graden hier en hij staat lekker in de huiskamer...
nou mocht ie morgen nog leven(waar ik nu wel weer vertrouwen in heb een beetje)
ga ik langs de da zodat als ie ziek is ik m kan verlossen ipv zo te zien lijden want dit doet me wel pijn....
gelukkig slaapt ie nu lekker arme fuzzy Ach gut

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 22:27

Heb trowens ook lekker e hamsterwatten bij hem gelegd mocht ie behoefte hebben kan ie zich lekker warm leggen

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:50

ohw een hamster in winterslaap kan er heel erg dood uitzien, heb ik een keer gehad met een hamster op school, we hadden het arme beestje bijna levend begraven Bloos!

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:36

hoeist nou met t beessie?
een vriendin van mij haar moeder heeft dr hamster levend begraven! Die liep de volgende ochtend weer in de tuin! had ie zichzelf uitgegraven! Vet vaag joh!
Mijn hamster is 4 geworden! Overleden toen ik op wintersport was Boos! maar het was echt een liefje, je kan we naar de DA gaan maar als het zn tijd is dan is het zn tijd... en als ie slaapt voelt ie er niks van dan hoef je niet meer met em te gaan slepen...
ik heb die van mij in een doekje gedaan met watten en naast een warm kruikje gelegd (jaaa heb erop gelket dat het niet TE warm was voor hem!) mijn hammie had ook wel eens een dip... maar gelukkig na wat gevoer van water en yoghurt (zitten ook veel goede stoffen in) kwam ie er weer bovenop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 08:08

Niet mer onnodig slepen naar de DA met een beestje die aan het einde van zn latijn is. Probeer hem nog een stukje fruit te geven, of een beetje brinta. Lachen

Oja verder nooit bij de verwarming leggen.

Ach gut

Nat0l0Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:17

Heej!!!
Ik zou ook geen hamsterwatten in zijn hok doen, want daar kan ie met zijn pootjes in verstrikt raken, in paniek wil ie dan zijn pootjes weer eruit halen en raakt ie nog meer verstrikt. Heb ook al een keer gehoord dat een hamster in die watten gestikt is.
Verder zou ik ook nog aanraden om ff naar de dierenarts te gaan, want als ie echt dood aan het gaan is, vind ik het best egoitisch om hem in leven te laten alleen omdat wij het zielig vinden of eng vinden. Als het diertje lijdt, laat hem dan ajb inslapen!

Groetjes en sterkte
Nathalie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:35

Heb je watten dan?! Dan moet je die direct in de prullebak gooien. Die dingen zijn levensgevaarlijk voor hamsters. Ze kunnen er in stikken en hun pootjes kunnen zo bekneld raken dat de hamster ze eraf knaagt met alle gevolgen van dien.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:16

Sammm schreef:
Niet mer onnodig slepen naar de DA met een beestje die aan het einde van zn latijn is. Probeer hem nog een stukje fruit te geven, of een beetje brinta. Lachen

Ach gut

ik weet niet... als het beestje echt aan het lijden is lijkt mij een enkeltje DA en een spuitje wel goed.
Is er een kans dat je weer met hem terug gestuurd word (van het kastje naar de muur Scheve mond )
dan zou ik het idd niet doen

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:21

dat arme beesie gata dood! Word hij al wat kouder??
Ach ja, ik heb 2 hamsters gehad..
Leg m lekker in de watten waar hij lekker kan liggen. Je kan het altijd oppakkan. Dat spastische gedoe is normaal

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:27

leewft ie nog

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:30

bakkie schreef:
ik weet neit wat ik meot doen.....
iik durf m neit uit zn lijden te lossen maar hij is zoooo zielig nu Huilen
mn hammie...

en hij ligt volgens mij neit fijn....op zn piesplekje....maar durf m neit aan te raken nu die zich zo ziek voelt...
fuzzy Lovers love you het ga je goed Verdrietig
doet me toch wel wat ...hoor puur om het feit dat ik m zie lijden emot ik al bijna huilen....

Huilen dit doet me denken aan mijn eige hamsters, ik niet t hele topic gelezen, maar zijn dit de verschijnselen?: achterpoten raken verlamd, daarna voor poten, daarna als je m oppakt rold ie om, er komt etter uit zijn neus?
dit was bij mijn hamster t geval.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:34

Ik heb een keer een hamster in winterslaap gehad. Ook mee naar de DA gegaan. Later, toen hij wat warmer stond, leefde hij weer helemaal op.

Was ik even blij dat ik hem niet uit zn 'lijden' verlost had Bloos!.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:35

Sammm schreef:

Ach gut

Ik ben het een keer niet met je eens Sammm Lachen

Als dit diertje al een paar uur spastisch aan het doen is en duidelijk lijdt, is het misschien alleen maar beter voor hem om ingeslapen te worden.
En als ze aan het eind van hun latijn zijn, willen ze echt niet eten...

Bij de verwarming leggen mag wel als je denkt dat ze in een winterslaap zijn/ gaan vallen. Ze lijken dan inderdaad dood. Als je ze in een bakje met dikke onderlaag (washandjes oid) op de verwarming zet, komen ze op die manier uit hun winterslaap. (Verwarming niet te hoog hebben staan dan).

Maar anders inderdaad niet bij de verwarming zetten.

*Hoe is het nu met Fuzzy?*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:03

Niet met mij eens? Foei! Nee hoor grapje. Tong uitsteken

Maar aangezien ze in het topic meldde dat haar beestje NU doodging, leek het me niet zo verstandig om er nog mee naar de DA te gaan. Lachen

Hoe is het nu met hem/ haar?

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 17:07

Hij is overleden....
ligt op zn rug poten in de lucht onder de kwiel ...
dit is geen winterslaap...
hij heeft het volgehouden tot vanochtend..
Nee er is geen etter uit zijn neus gekomen maar hij kwielde heel erg....
ik ga hem straks begraven, in de pruloenbak gooien kan ik niet daar was tie veel te lief voor, ik ben blij dat ie opgegeven heeft hij heeft veels te lang doorgevochten het deed me echt pijn hem zo te zien, zoveel pijn, maar zo veel moed en uithoudingskracht....

Lieve fuzzy ik hou van je het ga je goed....nu heb je rust gelukkig Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:13

Sterkte meid. Ach gut

Bedenk je dat hij het nu beter heeft, en zijn rust heeft gevonden. Ach gut

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 17:25

Sammm schreef:
Sterkte meid. Ach gut

Bedenk je dat hij het nu beter heeft, en zijn rust heeft gevonden. Ach gut

ja ik vroeg waarom me moeder niet gsmst had zeg ze ik wou je neit van streek maken, ikke: ik was van streek omdat ik het neit aankon zien dat hij zo'n pijn had...
nu ben ik blij....dat hij rust heeft hij heeft de laatste 24 uur zoveel pijn gehad...nu is ie vrij van pijn

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:22

Het is wel heel verdrietig, maar het is beter zo... Je beetje die zoveel leidt is niets, arm ding... Gelukkig heeft hij nu rust gevonden.

Ach gut

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:20

ehm,
ik heb een hamster gehad,en die is maar liefst 4 jaar geworden !!
dat is errug oud voor zo'n beestje,

sterkte met het verlies van een klein beestje,maar waar je toch ongetwijfeld veel liefde aan kwitj kon !

Saphia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:32

De laatste hamster die wij in huis hadden was van mijn zus, ik kwam thuis en hij deed wat vreemd dus ik haalde hem uit zijn hok en nietveel later stierf hij in mijn hand terwijl ik hem aan het aaien was