Onze kattenren is nog groter en leuker geworden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:48

soesita schreef:
cursebreaker schreef:
Wat is dat gaaf geworden!! Zoiets zou ik in de toekomst ook heel graag willen, maar jammer genoeg in de huidige postzegel tuin geen optie. Bij ons dus vooralsnog aan het tuig naar buiten, maar ohh ik vind dit echt leuk om te zien haha. Mooi gemaakt <3

Dankjewel. Je mag als je wil ook wel een keertje "real life" komen kijken. Krijg je er een koffie bij. Wel mooi weer meebrengen! :brr:

Lijkt me leuk <3
Herzogenrath is idd bijna steenworp afstand voor mij *\o/*

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:50

Wauw,echt prachtig gedaan!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:51

Als het een aardewerken hol is lijkt het me in de zomer ook lekker koel. Zeker met zo'n laag isolatie eromheen :)

pmarena

Re: Onze kattenren is nog groter en leuker geworden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:52

Ja ik zat ook al te kijken van hoe vind je nou een mooie buis van natuurlijk steen dat ook stevig genoeg is en groot genoeg voor onze fluff-konten := Die roodmans lijkt erg op onze roodmans :j

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:57

Zo wat goed zeg, zo hou je ze veilig <3 , en wat een mooie ren, genoeg in te doen en te zien, echt super!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:58

pmarena schreef:
Ja ik zat ook al te kijken van hoe vind je nou een mooie buis van natuurlijk steen dat ook stevig genoeg is en groot genoeg voor onze fluff-konten := Die roodmans lijkt erg op onze roodmans :j

Foto van de jouwe? Please! :D

Wij hebben een grote bloempot genomen. We hebben eerst een tunnel overwogen maar toch voor het hol gekozen omdat we die bloempot ongebruikt hadden staan. Een tunnel is misschien even leuk of nog leuker? Maar dan moet je inderdaad wel eerst een buis vinden.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:01

Dankjewel voor alle enthousiaste reacties! Als de nieuwe uitkijktoren klaar en in gebruik is maak ik nog een foto. Dat wordt volgens mij het nieuwe favoriete plekje. En groot genoeg dat ze er alle drie op kunnen zonder ruzie te hoeven maken. Theoretisch. _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:13

:')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:03

Haha, klopt, die twee lijken wel wat op elkaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:04

Ja, een bloempot lijkt me ideaal! Slim materiaal qua eigenschappen en niet-synthetisch en in veel maten te krijgen. Morgen zou ik al naar het tuincentrum gaan, ik zal meteen een hol voor op het balkon zoeken voor de prinses.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:11

Het is rood en het pluist :')

Ook overal speeltjes op de vloer _O-

Proberen ze de ren verder niet te slopen, het gaas kapot te trekken enzo...?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:17

Ik word helemaal blij van dit topic :j

Wat een enorm leuke en afwisselende plek heb je voor ze gemaakt.

En zo zijn ze veilig voor verkeer en kwaadwillende mensen.
Maar ook andere hebben geen hinder van je dieren.
Deden maar meer mensen dit.
Of al deden ze maar de helft de moeite als jij was het al mooi, wat dit is prachtig.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:28

Ts mijn achtertuin is niet zo groot vandaar dat volledig afzetten prima lukt.
Net als bij jou vinden mijn katten de zon fijn.
En genoeg insecten om achteraan te rennen.

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:47

Wat tof zeg! <3

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:48

Heb je ook een foto van bovenaf? Dan wordt het een beetje duidelijker hoe het nu loopt met dat gangpaadje :)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:17

pmarena: De ren slopen? Nou ja, die wilde rooie van ons probeert alles te slopen als hij weer eens in "monster-modus" is. (Lees: als hij niet slaapt :') ). Maar nee, het is best een stevige constructie en ik heb het gaas echt wel heel zorgvuldig overal vastgebonden. Daar krijgt hij niks stuk. Wat in de ren al eens sneuvelt is de beplanting. Dat neem ik voor lief en de planten moeten er mee leven. De struiken waren al groot genoeg. De bloemen en de vijverplanten lijden wel eens. :(:)

DuoPenotti: En van jouw reactie word ik weer blij, dankjewel! <3
Tijdens het bouwen van de tweede ren had ik even een flinke dip. De flink neurotische buurvrouw schold me vanuit haar dakraam (zie linkerkant van de nieuwe foto) uit: hoe ik op het verschrikkelijke idee kwam om uitgerekend daar een kattenren te bouwen, want haar zoon is allergisch en nu zouden alle kattenharen in haar huis waaien.
Dan bouw je dus een ren opdat je katten nergens overlast veroorzaken. -O- Hoe je het ook doet, doe je het fout.
(Ik heb haar gevraagd of ze liever heeft dat ik ze vrij laat rondlopen zodat ze bij haar binnenwandelen. Daar heeft ze niet op gereageerd maar lekker doorgemopperd.

luuntje: Ja, katten worden echt gelukkig buiten in het zonnetje. Fijn dat ze bij jou ook die mogelijkheid hebben. En vliegen mogen ze van mij jagen zoveel ze willen. Dat doet die rooie van ons met veel enthousiasme. :D

Tabbladen: Dankjewel!

kimmie261: U vraagt, wij draaien. 8-) Als de lente weer wat verder op gang is zie je er niet meer veel van, maar nu zie je nog net genoeg om een idee te krijgen.

Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:54

Het gaas bovenop is hetzelfde gaas als de wanden, zie ik dat goed? :)

Pfff, buren :roll: Hier gelukkig kattenliefhebbers als naaste buren aan alle zijden. Inclusief mensen hun persoonlijke kattenren als inspiratie ook voor mijn catio :))

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:06

oh wat gaaf zeg, ze hebben echt een flinke ren, met veel groen erin en eromheen, super!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:13

Net een paddock paradise maar dan voor katten :D

En wat een zeur buurvrouw. Ze mag blij zijn dat je ze in je tuin houdt. Ik had ook ooit een allergische buurvrouw en toen we gaas wilden ophangen, vroegen we of zij dat erg vonden.
Nee, ze vond het juist geweldig want de katten van de vorige buren lagen dan op haar tuinset.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:21

Ohhh wat leuk!! Allemaal ideeën voor onze kattenren ;)

Wat is dat schuine gaas naar boven? Een tunnel naar boven?

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:21

Vientje schreef:
Het gaas bovenop is hetzelfde gaas als de wanden, zie ik dat goed? :)

Klopt. :j Ik had er eerst een kattennet over, maar dat was te dun en begon door de nattigheid broos te worden. Enkele weken geleden heb ik de eerste rol gaas gekocht voor de nieuwe ren en besloten om meteen overal die tuindraad op te doen. Andere voordelen: je ziet het minder dan het net en de sneeuw blijft er minder gemakkelijk op liggen. Want de sneeuwlast kan soms wel hevig zijn als de mazen echt toesneeuwen.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:23

kimmie261 schreef:
oh wat gaaf zeg, ze hebben echt een flinke ren, met veel groen erin en eromheen, super!

Ja, ik denk ook dat ze nu echt wel genoeg ruimte hebben. :+ En dat groene is nu nog flink kaal (en ik heb ook stevig moeten snoeien om genoeg plaats te hebben om te bouwen). Maar als het goed is, zitten ze over een paar maanden inderdaad helemaal tussen het groen en kunnen tussen de blaadjes en de takken door de tuin bespieden.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:28

Selina schreef:
Net een paddock paradise maar dan voor katten :D

En wat een zeur buurvrouw. Ze mag blij zijn dat je ze in je tuin houdt. Ik had ook ooit een allergische buurvrouw en toen we gaas wilden ophangen, vroegen we of zij dat erg vonden.
Nee, ze vond het juist geweldig want de katten van de vorige buren lagen dan op haar tuinset.

Ja klopt, een paddock paradise voor katten is wel erg treffend. :))

Tja, die buurvrouw van ons zeurt over alles maar noemt zichzelf in een adem tolerant en open minded. %) Ik heb besloten dat ik haar gezeur negeer. Er valt niet mee te praten. Mij lijkt het ook dat je met een kattenhaarallergie net blij bent als mensen hun katten bij zich houden. :?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:31

Ja dat lijkt mij ook.
Inderdaad met bijvoorbeeld de kussen van het tuinset wat al als voorbeeld gegegeven werd.

Dat soort mensen die zich dat noemen zijn de ergste is mijn ervaring :D

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:34

Silly1972 schreef:
Ohhh wat leuk!! Allemaal ideeën voor onze kattenren ;)

Wat is dat schuine gaas naar boven? Een tunnel naar boven?

De inspiratie is gratis. Hoe meer katten het naar hun zin hebben hoe beter. *\o/*

Dat schuine gaas in de eerste ren bedoel je? Dat was inderdaad een tunnel naar boven, naar die "hangbrug" met vilt. Die heb ik er samen met het net enkele weken geleden afgehaald en dat schuine gaas moet ik nog afbreken (en de tuin nog verder opruimen :o ).

Die hangbrug vonden ze trouwens ook erg leuk en hebben ze veel gebruikt, ook om in de liggen. Maar dat was veel werk om te bouwen. En erg mooi vond ik het ook niet. Bovendien zuigt dat vilt veel water op als het regent en wordt dan erg zwaar. Misschien bouw ik ooit nog wel eens zoiets met een verbeterd concept. Ben helaas niet erg handig op de naaimaschine.