mysa schreef:Nou de kans op longkanker en hersentumor zijn wel wat kleiner en bovendien kun je niet zonder. Een kwart van de niet-gesteriliseerde teven krijgt baarmoederontsteking, dat is echt acuut en zijn ze doodziek van. Je moet dan zorgen met spoed te laten opereren. De hond van mijn oma is eraan overleden, wat een lijdensweg! En daarnaast zijn er dus wel ook vrouwen met dat beruchte gen die hun borsten preventief laten verwijderen. Ik snap dat dus wel. Maar goed, ik ben door de ervaringen in mijn jeugd gewoon nogal onontvankelijk voor alternatieve zienswijzen van mensen die een mening hebben die vaak tegengesteld is aan de adviezen van medici. Prima hoor, ieder zijn meug.
Maar ook de nadelen van castratie zijn niet min helaas...
Hier is het motto: er wordt niet gesneden in een gezond dier, tenzij het dier zelf aangeeft dat het beter is of niet anders kan (lees als het dier zelf die er last van heeft of de omstandigheden die het vereisen zoals dagopvang etc).
Maar ik heb geen problemen met mensen die het wel doen preventief maar dan alsjeblieft pas als het dier in kwestie volwassen/uitgegroeid is.
Edit: quote toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op Gisteren, 19:20, in het totaal 2 keer bewerkt