[VOLG] Of Cymru Legends - Welsh Corgi Cardigan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jeniej

Re: [VOLG] Of Cymru Legends - Welsh Corgi Cardigan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:45

Gefeliciteerd!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:07

Gefeliciteerd met de puppies!

Zonnehoed schreef:
Onze fokker had wel voldoende animo van corgi-fans, maar niet perse van mensen die ze geschikt vond voor het houden van corgi's. Daar zit nog wel eens verschil in. :P

Mensen zullen vast helemaal verliefd worden bij het zien van de puppy foto's straks! <3

Wanneer ben je dan geschikt om een corgi te houden?

Furst

Re: [VOLG] Of Cymru Legends - Welsh Corgi Cardigan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:15

Gefeliciteerd met de baby's!

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:34

JeaDH schreef:

Zonnehoed schreef:
Onze fokker had wel voldoende animo van corgi-fans, maar niet perse van mensen die ze geschikt vond voor het houden van corgi's. Daar zit nog wel eens verschil in. :P

Mensen zullen vast helemaal verliefd worden bij het zien van de puppy foto's straks! <3

Omdat veel mensen een Corgi er leuk en lief uit vinden zien, vergeten ze nog weleens dat het werkhonden zijn. Er kan veel mis gaan tijdens de opvoeding waardoor een Corgi zelf gaat bepalen wat hij doet.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:42

Gefeliciteerd, wat een droom zoveel rooie pups <3
Benieuwd hoe ze zich gaan ontwikkelen komende tijd.

@JeaDH, veel mensen kennen Corgi's van social media omdat ze er leuk uit zien met korte pootjes en zo'n fluffy kont. Als mensen niet van het bestaan of het verschil weten tussen de twee rassen, wordt al snel duidelijk dat ze geen huiswerk hebben gedaan, dit is echt basiskennis.

Mijn ervaring met de Cardigan is in ieder geval dat ze ontzettend koppig zijn en flinke eigen mening hebben, ik zou ze niet omschrijven als beginnershond. Die van mij heeft in haar terror (lees puber) fase echt veel gesloopt in huis. Ik kan me voorstellen dat een fokker als minimale eis stelt dat geinteresseerden hun huiswerk hebben gedaan omtrent het ras, en daarmee effectief weten waar ze aan staan te beginnen, ipv enkel social media informatie. Want dan kan het wel eens vies gaan tegen vallen.

Niet om iemand te ontmoedigen, ik zou mijn rode vos voor een goud meer willen missen <3

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:52

Het zijn herder in grote teckel formaat.

Geweldige honden.

Volgens mij een enorme looplust.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:56

vilheide schreef:
JeaDH schreef:

Omdat veel mensen een Corgi er leuk en lief uit vinden zien, vergeten ze nog weleens dat het werkhonden zijn. Er kan veel mis gaan tijdens de opvoeding waardoor een Corgi zelf gaat bepalen wat hij doet.

Dit inderdaad, zowel de Pembrokes als Cardigans zijn werkhonden die voldoende gestimuleerd moeten worden en een behoorlijke eigen wil hebben. Je moet ze daarom wel de juiste omgeving en training kunnen bieden.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 56 min geleden

Zonnehoed schreef:
vilheide schreef:

Dit inderdaad, zowel de Pembrokes als Cardigans zijn werkhonden die voldoende gestimuleerd moeten worden en een behoorlijke eigen wil hebben. Je moet ze daarom wel de juiste omgeving en training kunnen bieden.

Ik heb zelf altijd korthaar Hollandse herders gehad, getraind en gefokt maar de Cardigans die we nu hebben zijn toch echt van een compleet ander niveau en moet je echt anders opvoeden dan een Hollander.