Heel bijzondere plek en ook mooi dat ze toch elk jaar weer terugkomen op hetzelfde- onhandige - plekje Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Heel bijzondere plek en ook mooi dat ze toch elk jaar weer terugkomen op hetzelfde- onhandige - plekje
jeetje77 schreef:Ik wist niet dat koolmezen zo agressief nesten bouwen, maar goed dat jullie een briefje voor ze hebben opgehangenTot er fanatiek door 2 koolmezen nestmateriaal werd aangevoerd. Werd gewoon een briefje opgehangen, tijdelijke andere aanval gebruiken, deze is bezet.
Hier in de buurt veel huiszwaluwen ivm nieuwbouw in waterrijk gebied. De meeste mensen laten de nesten weg halen. Wij hebben juist nestkasten opgehangen waar elk jaar wel 2x nestjes worden uitgebroed, zó leuk!
Ik volg graag!!! noviceh schreef:jeetje77 schreef:Ik wist niet dat koolmezen zo agressief nesten bouwen, maar goed dat jullie een briefje voor ze hebben opgehangenTot er fanatiek door 2 koolmezen nestmateriaal werd aangevoerd. Werd gewoon een briefje opgehangen, tijdelijke andere aanval gebruiken, deze is bezet.![]()
Ik vind het echt supertof dat vogels ergens gaan nesten, hoewel de halsters in dit geval wat ongelukkig zijn uitgekozenHier in de buurt veel huiszwaluwen ivm nieuwbouw in waterrijk gebied. De meeste mensen laten de nesten weg halen. Wij hebben juist nestkasten opgehangen waar elk jaar wel 2x nestjes worden uitgebroed, zó leuk!
noviceh schreef:Hier in de buurt veel huiszwaluwen ivm nieuwbouw in waterrijk gebied. De meeste mensen laten de nesten weg halen. Wij hebben juist nestkasten opgehangen waar elk jaar wel 2x nestjes worden uitgebroed, zó leuk!
Ir111 schreef:Als reden wordt er gegeven dat ze zoveel poepen. Ik snap dat dus niet…Wat bizar dat mensen dat doen! Er is al zo weinig ruimte voor dieren in NL, dan doe je zoiets? Ik snap dat echt niet. Fijn in ieder geval dat jullie het goede voorbeeld geven.
Solleke_Noah schreef:Jammer dat ze de nesten weghalen, zwaluwen hebben het al steeds moeilijker. Fijn dat jullie dat niet doen!