KimD schreef:Inderdaad gewoon los laten, ze gaan merendeels niet ver weg. Ik zou het niet op de stoep voor het huis testen maar ergens op een veld of in ieder geval waar je de rust en ruimte hebt. Als ze het op een rennen zetten ren je ze er meestal nog wel uit als ze jong zijn.
Geen paniek maar de pup geregeld even terugroepen /lokken en dan uitvoerig belonen, vaak met iets éxtra lekkers. Zo leren ze snel dat bij jou zijn en terugkomen leuk is. Hoe langer je wacht met loslaten, hoe lastiger die stap is en hoe meer problemen het oplevert.
In de buurt zijn wat hondenveldjes welke zijn afgesloten. Op een rustig moment, wanneer er geen anderen zijn, ga ik dit wel gelijk testen. Toevallig zag ik een filmpje voorbij komen op Instagram van iemand die vanaf dag 1 dit ook doet.
CupCakes_ schreef:Een verzekering.
En daar zullen veel mensen het niet mee eens zijn. Want, verzekering is duur, heb je weinig profijt van, je kan beter potjes sparen etc.
Maar eerlijk? Na mijn hond gaat elke volgende hond regelrecht de verzekering in. We hebben toen zoveel kosten gehad en ik was blij dat hij in de verzekering zat. En bij de huidige hond van mijn zus (volledige stamboom, volledig gezond) zagen we ook hoe snel zoiets kan veranderen. En ook die zit in de verzekering.
De meningen hier thuis en in de familie/naasten om ons heen zijn hier ook over verdeeld. Met name omdat niet alles altijd gedekt wordt. Ik ga toch is hiernaar kijken. Heb je tips voor een fijne verzekering?
Eilandje schreef:Waar ik meteen aan denk:
• Een bench (hebben wij enkel het eerste jaar gebruikt en de dag dat je hond in een kliniek moet worden opgenomen zal je blij zijn dat hij er niet in panikeert). Wij deden hier in het begin een groot strandlaken over.
• Enkele kussens, vetbedden, … hierboven vermeldt iemand de badmatten van de action, die hebben wij idd ook in gebruik.
• Enkele drink- en eetbakken, waarbij het imo niet zoveel uitmaakt wat je koopt, als ze maar een antislip onderkant hebben.
• Y-tuigje en lijn (tuigje zal je meermaals moeten vervangen tot de hond volgroeit is). wij hebben een biothane lijn van 3 meter en hebben daar later een flexi aan toegevoegd (heb ik niet gebruikt toen hond nog een puppy was, veel mensen zijn anti flexi’s maar zelf ben ik daar wel fan van mits correct gebruik). Iets om aan je lijn te hangen waar je volle poepzakjes kan indoen vind ik zelf heel handig.
• Materiaal voor vachtverzorging (geen idee welke borstels je nodig hebt voor een golden retriever, wij hebben ook een waterblazer wat bij ons ras eigenlijk onmisbaar is maar me bij elke hond handig lijkt).
• Speelgoed (idd geen balletjes gooien tot je hond wat ouder is, eigenlijk heb ik spijt dat ik daar ooit mee begonnen ben want nu heb ik een semi-geobsedeerde hond en het is echt wel belastend voor het lichaam)
• Voer (alvast nadenken of je bijv. KVV wil voeren) + geschikte kauwsnacks + gezonde trainingssnoepjes
• Puppy-les
• Alvast nadenken over hoe je bescherming tegen vlooien en teken wil aanpakken.
• Tegen de winter: reflectiemateriaal, lichtgevende halsband.
Veel voorpret!
Eilandje schreef:En ik ben nog iets heel belangrijk vergeten: een autobench.
En een dierenarts (alvast nadenken bij wie je wil gaan) en een trimmer (hebben meestal een drukke agenda, ik maak bijv. mijn afspraken 4 maanden op voorhand).
Bedankt voor je lijstje!
Over de vlooien en teken heb ik nog niet nagedacht. Ik heb alleen een kat gehad, en die kreeg druppels. Toch even induiken wat hier fijn is voor een hond (en wat wij fijn vinden en/of de pup).
Dierenarts zit hier om de hoek! Trimmer ga ik naar kijken.
Ook over trimmen en borstelen zijn de meningen verdeeld hier in de omgeving gek genoeg. Zo is er iemand in onze naaste omgeving die haar hond niet eens wast (of naar een trimmer brengt
).
De autobench ga ik ook even naar kijken. Vond een hondengordel ook niet slecht klinken. Toch fijn als je hond wel vast en veilig zit in de auto.
FriesWytske schreef:Haal voor de eerste dagen een gratis puppypakket bij de Welkoop vandaan. Zij kunnen je vaak ook verder adviseren over wat je nodig bent voor een pup.
Goede! Ik ga er een aanvragen wanneer we zeker weten wanneer de pup naar huis komt.
Ik ken dit alleen voor baby's, leuk dat dit ook voor puppy's is.