pmarena schreef:Alleen tja dan blijft ze achter met de strop van het verloren kitten.
Geen betaling voor dat kitten. En wel dierenartskosten.
Haal alleen dit stukje er even uit want daar wil ik op reageren.
Het is en blijft een risico als je gaat fokken, dit soort onvoorziene dingen kunnen gebeuren.
Mijn zus heeft vroeger honden gefokt, met stamboom, met koopcontract enzovoorts.
Ooit een pup gehad die niet gezond was, had een dure operatie nodig waarna deze wel als gezonde pup/hond door het leven kon gaan. Zelfs iemand gevonden die zo verliefd was op deze pup dat diegene er op wilde wachten tot na de operatie en het herstel. Helaas voor alle partijen heeft de pup toch complicaties gehad waardoor het beter was om deze in te laten slapen. Veel kosten voor mijn zus, verdriet voor iedereen. Zij heeft het verlies gedragen, dat is een risico en hoort erbij.
Voor de fokker bij TS is het inderdaad verdrietig en vervelend maar iets wat je van te voren moet bedenken/beseffen. Natuurlijk staat het de fokker vrij om iets te vragen maar NEE is ook een antwoord.
Echter, ts heeft een andere kat in huis!! Dus dat argument gaat niet op. Maar het aanbetaalde geld voor een voor levering overleden kitten dat moet natuurlijk terug.