Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mika11 schreef:Op de achterbank, met zo'n autohoes speciaal voor de achterbank.
Ik heb sinds kort een nieuwe auto.
Toen heb ik even getwijfeld om ze in de kofferbak te doen , met zo'n rek dat ze niet naar voren kunnen springen.
Maar wat me tegenhield is als er een auto achterop klapt, dan worden ze plat gedrukt.
Dus toch weer op de achterbank met zo'n autohoes.

Jammer genoeg zijn de regels vooral zo ingesteld wettelijk gezien dat je hond je niet mag belemmeren in de auto als je rijdt wat inhoudt dat er totaal niet gekeken wordt naar wat Echt veilig is voor de hond. Ze zouden imo dingen als gordels e.d. echt moeten verbieden 
Ladyson schreef:Goh, ik ken niemand in het echte leven die een bench/gordel heeft, maar in dit topic heeft iedereen het. Ik denk niet dat dit topic representatief is..
je noemt ons dus leugenaars ofzo?
Ladyson schreef:Goh, ik ken niemand in het echte leven die een bench/gordel heeft, maar in dit topic heeft iedereen het. Ik denk niet dat dit topic representatief is..

en zo ken ik er dus heel veel die benches hebben en wie ze niet heeft nog, willen ze wel bij bv een andere auto in de toekomst etc. Ik vind het jammer dat zoveel mensen er dus nog geen prioriteit van maken om hun hond veilig te vervoeren met de auto welke je hebt dan natuurlijk. Ik ken dus idd weinig honden mensen wie het niet gebruiken of willen.fjordjes schreef:Zo'n bench past niet in m'n auto en moet dan ook nog in maatje Duitse dog zijn dus dat wordt lastig, vraag me af of die bestaan. Op de achterbank kan ik hem wel vervoeren. En zo'n gordel ding die je kan klikken aan het tuig en gordel in de auto werkt voor geen meter die klikt uit zichzelf los.
voor de achterbank heb je ook van die ronde tunnels die redelijk veilig zijn voor achterbank vervoer maar daar zal een Dog idd niet inpassen weer. Je bent met sommige honden idd wel wat beperkter qua opties
Gyselle schreef:Wij hebben onze twee (zeer kleine) honden nu in een grote mand van DogSeat. Geschikt voor 2 naast elkaar, met gordel. Heb bij kleine honden juist weer horrorverhalen gehoord over aluminium benches.. Vraag me eerlijk gezegd af of het überhaupt helemaal veilig is om met een hond in de auto te rijden.
Flux schreef:In een crash geteste hondenbench van VarioCage. Zowel ik en de hond zijn hier heeeel blij mee. Hiervoor een bank beschermer hangmat achtigs maar het idee dat ze daar niet beschermd is als we in een aanrijding betrokken raken vond ik niet chill daar we dagelijks op de weg zijn samen.
[ Afbeelding ]
Ze zit ook binnen de kooiconstructie van de auto doordat de helft van de achterbank opgeklapt is. Voor ons ideaal zo met een hatchback.