Hoe vervoeren jullie je hond in de auto?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:40

De 2 grote honden in een op maat gemaakte dubbele autobench van geperst hout en aluminium met elk hun eigen ruimte dus.

De 3 kleintjes op de voorstoel naast me maar 1 ervan ligt liever achter de bestuurdersstoel op grond waar de voeten van passagiers van de achterbank zouden staan. Dus voor haar daar een kussen geïnstalleerd en altijd een draagbare Veiligheidsbench mee in de auto zodat bij nood de kleintjes daarin verzameld kunnen worden in geval van takeldienst etc...

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:58

mika11 schreef:
Op de achterbank, met zo'n autohoes speciaal voor de achterbank.

Ik heb sinds kort een nieuwe auto.
Toen heb ik even getwijfeld om ze in de kofferbak te doen , met zo'n rek dat ze niet naar voren kunnen springen.
Maar wat me tegenhield is als er een auto achterop klapt, dan worden ze plat gedrukt.
Dus toch weer op de achterbank met zo'n autohoes.

Dit heb ik dus vannacht gedroomd en dat mijn hond er gespiest tussen zat, echt horror :')

Maar op de achterbank zit ie continue in me nek en hangt ie zich op in het tuigje. Hij zit in de kofferbak veel rustiger..

Ik heb alleen een vrij grote hond dus een bench is wel lastig
Laatst bijgewerkt door Jester_ op Gisteren, 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:59

De achterbank ligt plat en staat een 4petspro voor mijn jonge hond. De ruimte die er naast over is zit mijn andere hondje. De jonge hond zit er ook veel in met training of als ik met mijn andere hond train en dan kunnen alle deuren mooi open blijven als het warmer is.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:05

Er zijn hier echt al veel topics over, maar de meest veilige manier (afgaand op crash testen) voor je hond zelf is en blijft een goede aluminium bench welke crash-tested is en betrouwbaar is. En ook niet te ruim; de hond mag bv niet rechtop kunnen zitten volgens de richtlijnen. Maar in stoffen benches overleven ze een goede crash niet, gordels zijn niet veilig want ze vliegen uit hun tuigen bij een harde crash, en zo kun je bijna alles wel weerleggen qua veiligheid (het wordt jammer genoeg alleen heel goed gepromoot door de makers van deze producten maar het is schijnveiligheid wat ze bieden). Bij crash tests falen ze hard. En goede aluminium benches hebben ook bij indeuken auto echt bewezen dat een hond het zelfs dan 'goed' kan overleven nog :j

Als je de plek hebt, altijd kiezen voor een goede metalen bench (of met bv een variogate in de kofferbak als een bench niet past) Wij hebben zelf een 4petspro voor onze herder :j

Ze zijn een investering, gaan wel meerdere hondenlevens mee in principe zo goed als ze zijn. Ik vind de veiligheid van m'n hond tijdens reizen echt super belangrijk :j Jammer genoeg zijn de regels vooral zo ingesteld wettelijk gezien dat je hond je niet mag belemmeren in de auto als je rijdt wat inhoudt dat er totaal niet gekeken wordt naar wat Echt veilig is voor de hond. Ze zouden imo dingen als gordels e.d. echt moeten verbieden :=

* Wij zaten dagelijks in de auto met Arya vanaf dat ze pup was (de eerste 2 weken zat ze ook heel onveilig bij mij naast voor de bijrijdersstoel omdat ik haar wel fatsoenlijk aan de auto wilde laten wennen, maar dat hebben we dan erna uitgebreid naar de kofferbak). Nu ook nog bijna dagelijks. Dus ik vond het voor ons gewoon echt heel erg belangrijk dat we haar zo veilig mogelijk vervoeren. Toen we haar net hadden, hadden we lease auto's waar geen benches in pasten helaas dus toen de kofferbak gebruikt met zo'n simpel rekje wat ook eigenlijk niet veilig is. Zodra het kon (binnen het jaar was dat gelukkig) zijn we meteen geswitcht naar een auto waar een bench in paste wel. Soms moet je het natuurlijk doen met de auto die je hebt ook en kan het niet altijd en is het aanpassen. Ondertussen heb ik zelfs een heuse 'hondenauto' dus we hebben nog meer geïnvesteerd :')

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:26

Ik heb zo’n kleed die de hele achterbank bedekt en daar zit/ligt de hond op. Tuig aan en gordel vast, wil hem absoluut niet los in de auto hebben, want dan komt hij “gezellig” naar voren. Een bench past niet in onze auto’s, dus dat is voor nu geen optie.

Dennis

Re: Hoe vervoeren jullie je hond in de auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:35

In een mand naast mij op de voorstoel, en daarin vast in haar tuig aan de gordel.

Ik rij een bestelauto waar de achterkant vol zit ivm werk. Dus ze moet bij mij voor in.

Van de zomer een stevig ongeluk gehad, met 70 op een auto die stapvoets voorlangs kwam, ik aardig in de kreukels, auto total loss, hond ongedeerd gelukkig.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:44

Goh, ik ken niemand in het echte leven die een bench/gordel heeft, maar in dit topic heeft iedereen het. Ik denk niet dat dit topic representatief is..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:44

Ladyson schreef:
Goh, ik ken niemand in het echte leven die een bench/gordel heeft, maar in dit topic heeft iedereen het. Ik denk niet dat dit topic representatief is..

Ik ken ook veel mensen die de hond los in de auto hebben. Helaas denkt niet iedereen na over de veiligheid van een hond.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:48

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:48

Ladyson schreef:

Wat is dit nou voor opmerking? 8)7 je noemt ons dus leugenaars ofzo? _O-

Ik kan je verzekeren, de enige reden dat zowel ikzelf als mijn toenmalige 2 Duitse Herders het ongeval overleefd hebben destijds was omwille van die op maat gemaakte Hondenbench in de auto nochtans.
2 klapbanden vooraan op de snelweg aan 120 per uur na een wedstrijd met de oudste Duitse Herder en als gevolg 4 keer over de kop, laat schade na... De honden hadden geen schrammetje echter... En mijn leven werd gered doordat de bench het deel van het dak boven mijn hoofd gestut heeft... De rest van het dak lag namelijk plat in de auto...

Wonderbaarlijk genoeg heb ik 15 jaar later nog steeds diezelfde bench die dus ook geen schrammetje had na dat ongeval...

Best representatief, niet? :knuffel:

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:56

Ladyson schreef:

Nou, 9/10 honden mensen die ik ken hebben ze wel dus ja :)

En helaas denken idd veel eigenaren er niet bewust genoeg bij na (of ze kunnen het niet ivm soort auto welke ze hebben of vinden het de investering niet waard omdat ze niet zoveel rijden en vanalles maar dan zou ik bv voor een variogate gaan) Voor mij is de veiligheid tijdens rijden gewoon heel belangrijk en zeker omdat wij bijna dagelijks rijden en dan is dat de meest veilige bewezen optie :) en zo ken ik er dus heel veel die benches hebben en wie ze niet heeft nog, willen ze wel bij bv een andere auto in de toekomst etc. Ik vind het jammer dat zoveel mensen er dus nog geen prioriteit van maken om hun hond veilig te vervoeren met de auto welke je hebt dan natuurlijk. Ik ken dus idd weinig honden mensen wie het niet gebruiken of willen.

Is ook gewoon een beetje pro-actief handelen vind ik als eigenaar zijnde. Mijn kind zit ook vast, wij ook, hond dus ook (& voor honden zijn gordels nu eenmaal niet zo veilig als voor ons mensen) met het oog op wat voor haar het veiligst is.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op Gisteren, 23:05, in het totaal 3 keer bewerkt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:01

Zo'n bench past niet in m'n auto en moet dan ook nog in maatje Duitse dog zijn dus dat wordt lastig, vraag me af of die bestaan. Op de achterbank kan ik hem wel vervoeren. En zo'n gordel ding die je kan klikken aan het tuig en gordel in de auto werkt voor geen meter die klikt uit zichzelf los.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:02

fjordjes schreef:
Zo'n bench past niet in m'n auto en moet dan ook nog in maatje Duitse dog zijn dus dat wordt lastig, vraag me af of die bestaan. Op de achterbank kan ik hem wel vervoeren. En zo'n gordel ding die je kan klikken aan het tuig en gordel in de auto werkt voor geen meter die klikt uit zichzelf los.

Ja Duitse dog formaat is inderdaad wel een uitdaging. Ik denk serieus niet dat daar zo een kant en klare bench voor is eigenlijk? Dat zou al maatwerk worden :') voor de achterbank heb je ook van die ronde tunnels die redelijk veilig zijn voor achterbank vervoer maar daar zal een Dog idd niet inpassen weer. Je bent met sommige honden idd wel wat beperkter qua opties :')

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:04

Kan ik denk ik beter een pony trailer achter m'n auto zetten :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:05

fjordjes schreef:
Kan ik denk ik beter een pony trailer achter m'n auto zetten :')

Nou je zou het idd bijna overwegen he hahaha. Laat je daar een aluminium ombouw op maat in maken :')

Gyselle

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:07

Wij hebben onze twee (zeer kleine) honden nu in een grote mand van DogSeat. Geschikt voor 2 naast elkaar, met gordel. Heb bij kleine honden juist weer horrorverhalen gehoord over aluminium benches.. Vraag me eerlijk gezegd af of het überhaupt helemaal veilig is om met een hond in de auto te rijden.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:09

Mijn hondjes zitten ook altijd in de bench als ze met de auto gaan :)
Net zoals bijna alle hondenmensen die ik ken.
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:15

Gyselle schreef:
Wij hebben onze twee (zeer kleine) honden nu in een grote mand van DogSeat. Geschikt voor 2 naast elkaar, met gordel. Heb bij kleine honden juist weer horrorverhalen gehoord over aluminium benches.. Vraag me eerlijk gezegd af of het überhaupt helemaal veilig is om met een hond in de auto te rijden.

Er zijn genoeg foto bewijzen van zware crashes waarbij honden het in een bench overleefd hebben terwijl de auto om de bench gevormd zat- als in; als die bench er niet was geweest was de hond er niet meer geweest. Zeker in bv de kofferbak is de kreukelzone enorm, dat deukt in als een pakje boter bij een klap vanachter- en benches hebben bewezen beschermend bij zo’n klap.

En hoewel ze in een bench ook klappen krijgen, en beurs kunnen zijn is de kans dat je hond gewoon goed leeft erna echt heel groot. Daarom is het wel belangrijk dat je dus geen te grote bench neemt omdat je wil dat je hond alle ruimte heeft.

Daarnaast zijn ze ook zorgvuldig en uitgebreid getest in crash tests in binnen- en buitenland die betrouwbaar zijn.

Nu weet ik idd met echt kleintjes niet hoe die benches zijn idd. Ik geloof best dat de kleinste kant en klare bench daar misschien nog te ruim is- maar dat is ook op maat te maken bv.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:28

In de kattenbak vast met een veiligheidsriem.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:09

Ik heb 2 kleine hondjes. Ze hebben een harnas aan een dubbele korte lijn in de gordel. In gebuik geen mandje of bed. Maar ze zitten of samen aan de gordel in de voorstoel of op de achterbank. Afhankelijk van wie er allemaal in de auto zitten.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:18

Wij hebben voor onze grote poedel een speciaal veiligheidstuig, dat is gemaakt van autogordelmateriaal en is zeer goed uit crashtests gekomen. Deze klik je dan vast in de autogordel. Ze zit/ligt dan op de achterbank gezellig met onze dochter.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:45

Flux schreef:
In een crash geteste hondenbench van VarioCage. Zowel ik en de hond zijn hier heeeel blij mee. Hiervoor een bank beschermer hangmat achtigs maar het idee dat ze daar niet beschermd is als we in een aanrijding betrokken raken vond ik niet chill daar we dagelijks op de weg zijn samen.

[ Afbeelding ]

Ze zit ook binnen de kooiconstructie van de auto doordat de helft van de achterbank opgeklapt is. Voor ons ideaal zo met een hatchback. :)

Wij hebben ook de Variocage. Is rondom crashtested én wat ik heel belangrijk vind: aan de achterzijde zit een luikje. Zo kun je bij je hond komen als je een aanrijding van achteren hebt gehad.
Wil absoluut niet meer anders dan een zeer goede kennel.

Ik heb diverse testen gezien met een nephond en mijn maag draaide er al van om.