Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
pinkie87 schreef:Het verschil met deze granen ligt bij het wel of niet ontkiemen van de granen en daar zit wel verschil in
Zal mij vriendin een vragen hoe het nu precies zat. Die had het helemaal uitgezocht

pinkie87 schreef:Het verschil met deze granen ligt bij het wel of niet ontkiemen van de granen en daar zit wel verschil in
Zal mij vriendin een vragen hoe het nu precies zat. Die had het helemaal uitgezocht
bloemm schreef:Onze honden doen het goed op Brit (fresh, Duck). Hoog vleespercentage, geen troep en betaalbaar. Mn ouders voeren Brit vension aan hun gevoelige hond maar eigenlijk vind ik alle varianten prima.
omdat ik ontzettend veel verschillende brok varieer heb ik letterlijk een zwarte lijst. Eukanuba doen ze het fantastisch op maar hun graanvrij variant mega slecht en dat soort dingen. Al blijf ik voorlopig bij farmina hangen
Een mooie plek om je wat meer in te lezen en vanuit daar misschien een makkelijkere/betere keus te kunnen maken (en momenteel ook volop in ontwikkeling achter de schermen dus er gaat nog veel moois aankomen ook tzt) - want afgaand van bokt kun je wel 10 merken gaan proberen natuurlijk. Iedereen heeft andere ervaringen, andere eisen aan voeding, elk individu hond is anders, er spelen zoveel factoren mee wat maakt dat een hond het 'goed' doet op voeding. Maar uitgangspunt is natuurlijk wel dat je graag in de basis in theorie gewoon iets hebt waarvan je weet dat het beter aansluit bij wat een hond nodig heeft om niet alleen te kunnen overleven volgens de minimale richtlijnen maar dat het ook ingrediënten zijn waar je achter kunt staan omdat je weet dat het aansluit bij hoe de spijsvertering werkt bij honden.
Mars schreef:Idd kijk eens op voerwijzer.com. Er is daar een schat aan info, je kunt reviews over merken opzoeken en er staat info over hoe je zelf brokken etc kunt beoordelen. Zeker de moeite waard om er eens rond te kijken.
. Zéér kwalitatief goed voer en staat zéér hoog aangeprezen op Voerwijzer
.

Maar staat iedereen vrij natuurlijk om te kiezen.
) mysa schreef:Even gekeken naar dat Farmina prime maar dat is wel echt duur. Ik heb twee honden van 22kg en 26 kg, die zouden dan samen zo'n 600g per dag moeten hebben? Of ietsje minder brokken want een van de twee wil alleen brokken eten als er ook vers vlees doorheen zit. Maar dat vlees komt er dan nog bij. Best prijzig alles bij elkaar.
Mars schreef:Idd kijk eens op voerwijzer.com. Er is daar een schat aan info, je kunt reviews over merken opzoeken en er staat info over hoe je zelf brokken etc kunt beoordelen. Zeker de moeite waard om er eens rond te kijken.
Mars schreef:Heb jij verandering gemerkt in kwaliteit van Acana _Nelleke_? Ze zijn een ruim jaar geleden opgekocht door Mars Petfood (ja de Mars van de chocolade) en meer mainstream gegaan. Ik las dat diverse mensen wel verschil merkten qua hoe het voer viel bij hun hond.
Wij geven Farmina N&D Ocean aan onze hond icm kvv. Ik ben ook vegetarier maar heb geen problemen met vlees klaarmaken of voeren. Een hond alleen plantaardig voeren zou ik nooit aan beginnen, er is een verschil tussen leven en overleven imo.