Wat is nou gewoon goed hondenvoer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bloemm

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:06

Onze honden doen het goed op Brit (fresh, Duck). Hoog vleespercentage, geen troep en betaalbaar. Mn ouders voeren Brit vension aan hun gevoelige hond maar eigenlijk vind ik alle varianten prima.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:18

pinkie87 schreef:
Het verschil met deze granen ligt bij het wel of niet ontkiemen van de granen en daar zit wel verschil in

Zal mij vriendin een vragen hoe het nu precies zat. Die had het helemaal uitgezocht

Links of rechtsom geen goed hondenvoer. Een hond heeft dierlijke eiwitten nodig, vlees (zonder definitie wat voor vlees) komt pas achter een rits van plantaardige vullers. De rest van de ingrediëntenlijst heeft ook enkel rode vlaggen, ik ziet niets wat het goede hondenvoeding zou maken. :)
En ik ben zeker niet tegen brokvoeding, maar zo'n samenstelling als deze voeding heeft weinig met het voeden van honden te maken. :o

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:20

pinkie87 schreef:
Het verschil met deze granen ligt bij het wel of niet ontkiemen van de granen en daar zit wel verschil in

Zal mij vriendin een vragen hoe het nu precies zat. Die had het helemaal uitgezocht

En ik ben dan ook wel benieuwd naar wat voor vlees er in zit?
Kip, rund, varken of iets heel anders?
Je weet in feite niet wat je voert.

Honden die niet gevoelig zijn, zullen het er inderdaad goed op kunnen doen. :)

Serendipity1

Re: Wat is nou gewoon goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:31

Mijn hond doet het verrassend goed op de brokken die ik voer naar aanleiding van, je verwacht het niet, een ChatGPT aanbeveling.

Ik heb aangegeven wat de klachten (slappe ontlasting) waren bij de vorige brokken (Acana) en er kwam een verrassend helder advies uit met wat daar de oorzaak van was en welke brokken beter zouden kunnen zijn. So far so good. Wellicht werkt dat voor jouw hond ook!