Ik moest even heel goed lezen....huh? Brok met hoog vleesgehalte voor een paard....
ivy_power89
Geplaatst: 16-02-26 16:15
Ik heb een webshop speciaal voor honden met voedsel gerelateerde problemen en daar verkopen we bijzonder veel Canagan en Wolfsblut. Hypoallergeenvoorhonden.nl Canagan sowieso vanwege de hoge acceptatie (heel veel slecht etende honden gaan hier heel goed op) en als ik naar mijn eigen honden kijk die dit al 10 jaar eten, zitten zij goed in de vacht en hebben hele stevige ontlasting, die je bij wijze zo met een papiertje kunt op pakken zonder dat het smeuig is of uit elkaar valt.
Wolfsblut heeft een aantal bijzondere diersoorten zoals paard, geit, kangoeroe etc. Niet het allerhoogste qua vleesgehalte, maar wel heel goed inzetbaar bij voedselallergieen.
Wij voeren ook Ydolo, maar dat is niet in veel winkels te krijgen. Ze verzenden zelf wel gratis en razendsnel (vanuit BE naar NL tot nu toe altijd de volgende dag binnen met DHL) en ook diverse andere webwinkels hebben het. Gezien de prijs voor een zak van 10 kilo (75 - 80 euro) denk ik dat het vrijwel overal gratis verzonden wordt.
Eilandje
Geplaatst: 16-02-26 17:01
Er zijn twee soorten hypoallergene voedingen: met gehydroliseerde eiwitten en mono proteïne voedingen. De eerste soort heeft eiwitten die “in kleine stukjes geknipt zijn” (enkel verkrijgbaar voor zover ik weet van Royal Canin, Hills en Purina) en honden kunnen er nog steeds op reageren als ze een intolerantie hebben voor één van de andere ingrediënten. De tweede soort heeft één eiwitbron en één koolhydraatbron en is dus enkel maar hypoallergeen voor die honden die geen intolerantie hebben voor één van de ingrediënten (bijv. Vet Concept heeft een heel gamma mono proteïne voer – zoals iemand anders ook al aanhaalde heb je bij dit soort voer wel een risico dat er in de fabriek een kruisbesmetting gebeurt waardoor er bijv. toch kip DNA in je voer op basis van geit zit).
De vraag is alleen of jij wel echt hypoallergeen voer nodig hebt voor je hond.
Is Core Welness verkrijgbaar in je buurt? Dat heb ik eens een tijd gevoerd (de lam variant, die is mono proteïne) aan een brok etende opvanghond (omdat het gemakkelijk verkrijgbaar is hier) en die deed het daar echt heel goed op.
Onze ervaring is dat veel honden met allergieen en intoleranties het eigenlijk niet zo goed doen op de voedingen van RC, hills etc. En dat is naar ons idee, omdat het voer zo bewerkt en uitgeknepen is.
Heb je het idee dat je hond een voedsel allergie heeft, dan is het zaak dat je een eliminatie dieet gaat doen. Dat is vaak de enige manier om uit te vogelen waar je hond echt allergisch voor is. Want ook bloedonderzoeken zijn vaak een beetje vaag en niet volledig. En je hebt gewoon een hele hele lange adem nodig, want voordat je kunt zeggen dat een bepaalde eiwit bron écht niet werkt, ben je zo minimaal 3 maanden verder. Men haakt in de eerste weken al af omdat ze zien dat de hond ergere klachten krijgt, en dat is voor ons juist een goed teken, er gebeurd wat in het lichaam, waarna de klachten langzaam gaan afnemen (moeilijk verhaal over het immuunsysteem van de hond)
Een hond hoeft niet eens perse allergisch te zijn, maar kan ook intolerant zijn voor een bepaalde voeding. En dat kan lijken op een allergie!
Ik voer hier Darf Vol Bites. De pup krijgt de pup versie.
De honden (3 stuks) eten het graag en goed. Poep ziet er top uit en heel consistent. Pup kreeg eerst andere brokken maar bleef wat dun en rommelen. Toch op de Darf puppy brok gezet en het was meteen over.
De volwassen versie heeft 60% vlees en de rest is appel, wortel, kruiden en gierst.