Wat doen met overleden kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:59

Ragdollcat schreef:
Overleden is overleden.
Bij leven altijd goed voor gezorgd en dat is het belangrijkste, daar kijk ik dus vooral naar.

Ik laat overleden dieren altijd bij de dierenarts achter.
Het is goed zo!

Ik ook. Ik zie het lichaam dan alleen nog als omhulsel, het echte karakter/leven/geest is er dan al uit en dan is mijn kat eigenlijk al mijn kat niet meer.

laura1987

Re: Wat doen met overleden kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 19:07

Bedankt voor alle reacties en sterkte wensen.
Ik ga alles even laten bezinken en hoop morgen nog niet te hoeven beslissen.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 19:08

Sky_As schreef:
Ik weet hoe je je voelt....
Ik heb in oktober onze Maine Coon in laten slapen en heb hem laten resoneren.
Ze zijn hem na het thuis inslapen op komen halen, ging allemaal erg fijn...
Na een aantal dagen kon ik hem weer ophalen en was hij weer thuis.
Ik heb een gedeelte in een kleine urn en nog een klein strooi busje.. Die staat boven op een kast

[ Afbeelding ]

Sterkte!
Hij was nog niet zo oud of wel?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:46

Hij was 14, dus best oud voor een Maine Coon

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:04

Sterkte de komende tijd :knuffel: Hier begraven we ze altijd in de tuin, dus daar heb je niets aan. Maar ik wilde als idee nog aangeven om een pootafdruk te laten maken. We deden het gewoon met DAS klei, maar je kan er ook speciale sets voor kopen geloof ik

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 51 min geleden

Wij hebben net voor kerst ons allerliefste frummeltje van pas 5 moeten laten inslapen (ook een kat). Geen haar op mijn hoofd die eraan dacht hem bij de dierenarts achter te laten, dus ook zelf naar het crematorium gebracht. Daar waren ze ontzettend lief en zorgzaam en alles was mogelijk. Je kon zelfs een hele persoonlijke dienst en overal bij zijn (dat gaat me dan weer een beetje ver). Woezel was de dag erna weer veilig thuis in een zwarte urn met kattenpootjes. We wilden hem eerst uitstrooien in een klein stukje tuin waar hij altijd zat, maar hij schrok altijd nogal snel en scheurde dan naar binnen, dus kon het niet over mijn hart verkrijgen om hem dan buiten uit te strooien. Nu staat hij op een schapje op onze slaapkamer.

Wij hebben bij het crematorium ook een gipsafdruk van zijn poot laten maken, om de een of andere reden vond ik dat toch wel fijn. Die staat dus ook bij zijn urn samen met een foto.

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 47 min geleden

Heel erg veel sterkte :knuffel: Onze kleine huisdieren liggen in de tuin maar begreep dat je dat liever niet heb.

Een subtiel hangertje oid anders? Ik heb een ketting met wat haar wat zo subtiel in de hanger zit vervlochten dat mensen pas zien dat er haar in zit als ze het van heel dichtbij bekijken.Toen zelf ontworpen en een kundige goudsmid heeft het tot leven gebracht.

Heb ook een keer een schilderij mogen maken met het as van het overleden huisdier. Heel bijzonder en een dubbel mooie herinnering.

Maar een pootafdruk op papier/gips/tattoo is misschien ook een mooi idee

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 39 min geleden

Zo naar als je weet dat het eraan zit te komen.. sterkte :(:)

Ik laat mijn dieren individueel cremeren en breng ze zelf weg. Ik hou het urntje thuis, zo zijn ze voor mijn gevoel toch dichtbij. In de tuin zou ik ook zeker een optie vinden, alleen wat als je ooit gaat verhuizen? Dat voelt voor mij niet goed, alsof ik ze dan achter laat.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 37 min geleden

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 33 min geleden

Ik heb vorig jaar mijn oude kat thuis in laten slapen.
Daarna naar het crematie centrum in Stadskanaal gebracht.
Ik heb een urntje waarvan de deksel dicht gelijmd is.

Ik wilde gewoon dat hij weer thuis kwam.
Hij kwam uit het asiel en is echt mijn soulmate geworden. Ik heb hem beloofd dat hij altijd bij mij kon blijven.
Zo voldoe ik toch aan mijn belofte.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28 min geleden

Ik laat ze altijd gezamenlijk cremeren. Het moet netjes gebeuren maar verder heb ik niets met het omhulsel. Wil ook niet opbaren of daar nog afscheid nemen maar weg brengen en klaarrrr.
Heb zelf in een dieren crematorium gewerkt en altijd met respect de dieren behandeld!! Echter het werk was vreselijk door de grote hoeveelheid mensen die niet op tijd afscheid konden nemen en dus uitgemergelde karkassen brachten. Ik kan nog steeds niet begrijpen hoe je dat je maatje aan kan/kon doen. En dan erbij vermelden dat de doodstrijd gelukkig maar 2 dagen of paar uur was....en de rest dan...katten van 1,5 a 1,7 kg....