In soort gelijke situatie had mijn hond een verstopping in de darm omdat hij iets gegeten had wat niet kan. (Landbouw plastic) dat zorgde voor obstructie.
Dit had ons hondje ook. Is zijn tandvlees nog roze of bleek?
Koekie73
Geplaatst door de TopicStarter: Gisteren, 20:54
Hij heeft net 3 theelepeltjes kwark gegeten. Ik had de tabletjes wat plat gestampt en in de kwark gedaan. Dat heeft hij iig naar binnen. Hij ligt nu onder mijn dekbed tegen mij aangekropen.
Ik houd het nauwlettend in de gaten. Ga zo mijn leidinggevende appen dat het kan zijn dat ik morgen vrij neem (ik zou eigenlijk de ochtend naar kantoor en 's middags thuiswerken). Even kijken of hij dit binnenhoudt en of hij straks nog wat anders wil eten.
Tandvlees is nog roze. Hij is een echte teckel, dus stopt ook vanalles in zijn bek. Kan zomaar zijn dat hij iets geks heeft gegeten buiten :-(
Onze hond heeft dit pas ook gehad. Wel actief, maar steeds een beetje verliggen en niet/heel weinig meer eten. Heb toen wel gebeld voor overleg, maar dit was na een dag weer over. Anders was ik ook zeker naar de dierenarts gegaan.
In jouw situatie zou ik echt nogmaals bellen. Begrijp niet zo goed waarom je dierenarts niets doet nu.
Iig goed dat hij kwark heeft binnen gekregen. Als je dat later nog een keer doet kun je er een beetje water bij doen dan krijgt hij ook meer vocht binnen.
Mijn eerste gedachte toen ik dit verhaal las en daarna ook nog eens teckel is verstopping. Ik ben natuurlijk geen dierenarts maar iets te veel verhalen gehoord van teckel die dingen naar binnen werken wat ze beter niet konden doen.
Sterkte
c_alsemgeest
Geplaatst: Gisteren, 22:26
Koekie73 schreef:
IK vertrouw het niet. Met de beetje kreunerige ademhaling, lijkt hij toch vooral ook te uiten dat hij pijn heeft. Ga nu dus weer terug naar de da.
Goed dat je terug gaat, sterkte!
vorige hond van mijn moeder had soortgelijke klachten. Die bleek een hele pieper door geslikt te hebben. Gelukkig was onze DA vrij snel in het nemen van een RX waar je dat ding meteen zag zitten.
Ir111
Geplaatst: Gisteren, 22:26
Sterkte! Zo naar als je dier ziek is. Hopelijk kan de da wat verlichting bieden.
Wat ontzettend sneu. Goed dat je er zelf zo bovenop zit. Wellicht een idee of ze je door willen verwijzen naar Utrecht? Mijn ervaring dat daar de meeste, zo niet beste, kennis zit. Heel veel sterkte!
Inderdaad. Heel goed dat je terug gaat. Volg je gevoel, jij kent je hondje het beste. Heel veel sterkte. Ik hoop dat het meevalt.
Lukasje
Geplaatst: Gisteren, 23:25
Oh pfff, ik vind dit spannend (in de zin van beangstigend). Goed dat je terug bent gegaan TS! Ik hoop zo dat je een fijne update hebt voor ons.
Koekie73
Geplaatst door de TopicStarter: Gisteren, 23:25
Vanmiddag dacht de arts aan een maag darm infectie of misselijk door iets verkeerds gegeten.
Ik ben net terug en bij onderzoek van zijn buikje, ging hij grommen. Doet hij echt nooit, dus dat was duidelijk. Er zijn net RX foto's gemaakt waarop 'iets' te zien is bij zijn darmen. Wat het is, was niet te zien. Ik kon er ook niets van maken. Dus dat kan vanalles zijn; van een voorwerp tot aan een tumor.
Zoals hierboven al meerdere keren geschreven; het is een echte teckel dus denkt dat alles eetbaar is. Het zou me niet verbazen als het eoa voorwerp is
Valdi was wel echt een stoere teckel; op z'n zij, op z'n rug onder de RX; hij vond het prima. Morgenochtend om 08:00 moeten we terugkomen voor een echo en dan kijken we van daaruit verder.
Valdi heeft flinke pijnstilling gekregen dus ik hoop dat hij een beetje kan ontspannen vannacht. Ik blijf lekker bij hem liggen op de bank. Zijn andere vriend (ook een teckel) ligt in het mandje naast ons