Hond piept onverwachte bewegingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

noox

Re: Hond piept onverwachte bewegingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-26 19:30

Oh dat is heel goed om te weten, LTV was ik zelf nog niet tegen gekomen. Omdat hij dus ook gevoelig reageerde op zijn rug zal ik dat zeker aankaarten. Dank jullie wel!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 19:30

Och arm hondje (en baas). Ik hoop dat er morgen wat uit komt wat het is want hier is niks aan...
Ik denk aan jullie!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 23:26

Ik wou ook zeker LTV nog benoemen. Heeft mijn hond ook en die uitte in het begin ook aan 1 poot klachten. Ltv kan ook samen met heup problemen voorkomen.

Belangrijk bij ltv is om zowel een foto van de zijkant van de wervels te maken als een foto waar ook de heupen op staan.

Hier staat uitleg over de xrays te nemen
https://www.incoc.fi/en/how-to-take-ltv ... kE1H0sdv9w

Niet elke dierenarts herkend ltv altijd. Je kan op facebook groep vragen om mensen mee te laten kijken naar de foto's maar ik zou aanraden om de foto's naar Incoc Finland te sturen voor gradering als er vermoedens vanuit de rug zijn.
Op de site van incoc staat ook uitleg voor diagnosticering en waar naar te kijken voor de dierenarts.

Beterschap!

noox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-26 11:20

Nou wij zijn terug van de dierenarts. Foto's gemaakt van heupen en rug, eigenlijk zoals op die website inderdaad. Knie stond er net niet op helaas maar dierenarts heeft het toen klinisch uitgebreid onderzocht en denkt echt niet dat het probleem daar van uit komt.
Maar op de foto's is niets ergs afwijkends te zien dat de klachten kan verklaren... Heupen zijn prima, ze zag een klein randje dat een klein begin van artrose kan zijn maar de koppen passen goed in de heup en zijn prima gevormd. Wervels prima gevormd in de rug, geen afwijkende afstanden van elkaar of zenuwknellingen af te leiden uit de rontgen foto's.
Ze raad me aan om naar een chiropractor te gaan, kijken of die iets kunnen betekenen.
Op zich fijn dat grote problemen zijn uitgesloten maar ik voel me nu nog steeds niet erg veel wijzer haha.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 11:26

Wellicht dat Fysio iets voor jullie kan betekenen. Veel honden hebben er baat bij. Mijn vorige hond heeft daar heel veel baat bij gehad. Zij kijken ook vaak verder en hebben veel ervaring.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-26 11:38

Dank je wel, dat is inderdaad denk ik ook een goede volgende stap. Ik ben van plan om de chiropractor te bellen met het ziektebeeld en vragen of zij iets kunnen betekenen of eventueel eerder aan een fysio denken, of na de chiropractor.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 11:55

PL zie je niet op een röntgenfoto dus dat de knie er niet opstond is niet erg (om pl uit te sluiten dus).

Kwam de da met dat idee? Dat pl op foto te zien was?

noox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-26 12:02

Nee, ik dacht zelf dat het goed zou zijn om de knie op de foto te zetten haha. Ik wist dat namelijk niet :P Maar zij zei dus adhv klinisch onderzoek dat ze daar geen probleem opmerkt, dus er was geen ongebruikelijke beweging in de knieschijf.