Hond verhaart extreem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 00:30

Mag ik vragen welke zalmolie?
Zalmolie is namelijk niet persé goed, zalm is vaak een vervuilde vissoort en wordt vaak niet goed bewaard (bijvin een doorzichtige plastic fles) waardoor het veel te snel oxideert.

Dan zou je beter een goede omega 3-olie kunnen geven, zoals Icelandpet of Doils.

kiwiwitje

Re: Hond verhaart extreem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 00:46

Ik zou ook terughoudend zijn met castratie. De vraag is of dit het probleem oplost. Want ook ik zie dit als een uiting van stress. Zeker in combi met het mega verharen. Ik zou daar eerder goed in zoeken. De vraag is ook of “afleren” van het gedrag wel helpt in het stress probleem. Mocht je perse zoiets drastisch willen doen als castratie. Is chemisch een optie om te testen of dit het probleem wel oplost.
Je zou bijv supplementen die kalmerend werken kunnen proberen. Zoals van NML Health
Maar ben vooral benieuwd naar zijn gezinssituatie/woonomgeving.

Hoewel goede voeding per dier verschillend is, zijn er wel degelijk goede en minder goede merken.
Mijn absolute voorkeur zou kvv zijn. Maar als dat geen optie is zou ik gaan voor Farmina. Bij voorkeur de pompoen of prime lijn. Ligt dat een categorie te duur naar je zin, vind ik carnilove een prima optie.
Zalm/Zalmolie vind ik persoonlijk rommel. T grootste deel wat verkocht word is van kweekzalm. Een betere optie is omega olie van icelandpet.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 04:17

Mijn adoptiehond uit Griekenland verhaarde ook extreem, het hele jaar. Ze krijgt nu een vitamine B12 injectie bij de dierenarts (gelijktijdig met de vaccinaties) en deze werkt heel goed gedurende een half jaar. De andere helft van het jaar B12 - pilletjes. Hoe goed deze gaan werken weet ik nog niet.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 05:42

Kabayo schreef:
Als hier een hond rijd in pension is het 9 van de 10 keer frustratie/overprikkeld. Is het een groot pension? Is er binnen rust? Of wordt er 24/7 geblaft zoals in de meeste pensions? Mag je een vertrouwde geur van thuis meenemen? Komt hij alleen in vakanties of regelmatig? Ik denk echt dat het voornamelijk overprikkeling is.
Of probeert hij echt daadwerkelijk te penetreren bij andere honden? Bevredigd hij in pension binnen ook zoals hij thuis doet?

Elke vacht verhaard. En met elke vacht kan je naar de trimmer. Ik was en waterblaas de honden zelf, echt een aanrader. Dit scheelt enorm veel haar

Moest best lachen...24/7 geblaf in pensions...ik heb 15 jaar lang in pensions gewerkt en ja op de wissel tijden is er geblaf maar tussendoor amper hoor. Zelfs op het pension waar wij gerust 80 tot 100 honden hadden. Geen idee waar jou idee vandaan komt maar er zou niet te werken zijn tussen 24/7 blaffen. De gemiddelde hond in pension is daar overigens vlot veel te moe voor gezien alle prikkels en activiteiten de gehele dag door.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 07:13

dierenfan schreef:
Kabayo schreef:
Als hier een hond rijd in pension is het 9 van de 10 keer frustratie/overprikkeld. Is het een groot pension? Is er binnen rust? Of wordt er 24/7 geblaft zoals in de meeste pensions? Mag je een vertrouwde geur van thuis meenemen? Komt hij alleen in vakanties of regelmatig? Ik denk echt dat het voornamelijk overprikkeling is.
Of probeert hij echt daadwerkelijk te penetreren bij andere honden? Bevredigd hij in pension binnen ook zoals hij thuis doet?

Elke vacht verhaard. En met elke vacht kan je naar de trimmer. Ik was en waterblaas de honden zelf, echt een aanrader. Dit scheelt enorm veel haar

Moest best lachen...24/7 geblaf in pensions...ik heb 15 jaar lang in pensions gewerkt en ja op de wissel tijden is er geblaf maar tussendoor amper hoor. Zelfs op het pension waar wij gerust 80 tot 100 honden hadden. Geen idee waar jou idee vandaan komt maar er zou niet te werken zijn tussen 24/7 blaffen. De gemiddelde hond in pension is daar overigens vlot veel te moe voor gezien alle prikkels en activiteiten de gehele dag door.

Ik zit in een groepsapp met 113 dierenpensions waarbij de meeste toegeven dat de honden daar eigenlijk altijd wel blaffen en dat de medewerkers met oordoppen lopen ;)
Maar wel fijn dat dat op jou pension niet zo was, alleen maar beter ;)

Hier ook altijd stil. Zelfs op wissel tijden, maar ik ben dan ook kleinschalig. Er zijn genoeg klanten die zeggen als hun hond bij pension x of pension XX vandaan komen dat hun dier geen stem meer heeft of schor is. Toch wel gek als ze nooit blaffen? :=

Maar lachen mag hoor, er zijn meerdere pensions in Nederland en ook veel meer ervaringen en mensen die anders met honden handelen. Dus een welles nietus spelletje gaan we niet winnen…

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 11:16

Booooo schreef:
Hij krijgt dagelijks wat zalmolie over zijn brokken.

Het lijkt hier ook wel alsof een een roedel husky’s in huis hebben :')
Welke waterblazer heb jij?

Ik heb de Basic paw-r. Doet 't super. Krachtig genoeg. Ik blaas wel met m'n anc koptelefoon op want ja het maakt herrie a la flinke stofzuiger (Ik stofzuiger ook met koptelefoon op, ligt meer aan mij dan aan de apparaten denk ik lol....

Hoax krijgt geen extra zalmolie, want dan raakt hij aan de schijt :') hij heeft blijkbaar een gevoelige spijsvertering wnt voer vinden dat passend was was ook een uitdaging. Maar van m'n vorige hulphond weet ik dat ik geen grote hoeveelheden in hoef te slaan aan zalm olie omdat 't vrij snel 45

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 11:31

Hettieheks schreef:
Booooo schreef:
Thuis rijdt hij niet. Hij bevredigd zichzelf oraal :+
Hij gaat met vakanties naar het pension, hij is vorige week van donderdag t/m maandag geweest. Vorige keer vertoonde hij al rijgedrag, maar niet zo extreem. Ze hebben hem nu in verschillende groepen geprobeerd en ook de hond waar hij op reed eruit te halen, maar dan gaat hij gewoon weer naar de volgende. Hij is geen dominante reu, maar misschien probeert hij dat zo te zijn. Uiteindelijk hebben ze hem uit de groep moeten plaatsen om conflicten te voorkomen.

Ik denk dus vooral dat hij stress heeft door de hormonen, maar voor de rest is hij thuis heel chill, niet nerveus, niet zenuwachtig. Gewoon een leuke, speelse hond.

Jullie raden aan beter te wachten met de voerwissel tot na de castratie? Mocht iemand nog tips hebben voor een goede brok heel graag.

Ik ga even per punt reageren.

Iedere keer een groepswissel levert ook stress op. Je hond komt uit Roemenië, daar worden ze zonder nadenken in groepen of in kennels gezet. Je hond heeft waarschijnlijk daarom zelf al geleerd om het conflict niet te starten. Want als je dat doet in Roemenië overleef je het niet. Daar tolereren honden elkaar en dat is wat anders als sociaal zijn. Als hij dus op een andere locatie is met meerdere honden is rijden een logisch gevolg. Op een onhandige manier probeert hij zichzelf gerust te stellen.

De dominantie theorie is inderdaad achterhaald. Hier vind je daar meer info over: https://dog-ability.nl/informatie/dominantie

Stress van de hormonen kan, op een bepaalde leeftijd heeft het invloed op de emmer, maar kies je verkeerd dan zit je er mee. Het kan zomaar zijn dat zijn gedrag erger wordt en dat hij van rijden naar uitvallen gaat. Daarnaast is castreren ook qua gezondheid zeker niet de beste optie. Je kunt je daarin beter laten adviseren door Pascalle van Dog Knows.

Ik raad een voerwissel aan en op basis van deze informatie een castratie af. En ik zou dan niet afgaan op wat de mensen hier op bokt je vertellen. Tenzij Leo je een advies geeft. Die heeft er voor geleerd. Voeding is echt maatwerk.

:D :D :D zo ontzettend grappig jouw reactie. Goed om te weten dat we jouw advies ook niet hoeven volgen, want is ook een bokt reactie.