Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kabayo schreef:Als hier een hond rijd in pension is het 9 van de 10 keer frustratie/overprikkeld. Is het een groot pension? Is er binnen rust? Of wordt er 24/7 geblaft zoals in de meeste pensions? Mag je een vertrouwde geur van thuis meenemen? Komt hij alleen in vakanties of regelmatig? Ik denk echt dat het voornamelijk overprikkeling is.
Of probeert hij echt daadwerkelijk te penetreren bij andere honden? Bevredigd hij in pension binnen ook zoals hij thuis doet?
Elke vacht verhaard. En met elke vacht kan je naar de trimmer. Ik was en waterblaas de honden zelf, echt een aanrader. Dit scheelt enorm veel haar
dierenfan schreef:Kabayo schreef:Als hier een hond rijd in pension is het 9 van de 10 keer frustratie/overprikkeld. Is het een groot pension? Is er binnen rust? Of wordt er 24/7 geblaft zoals in de meeste pensions? Mag je een vertrouwde geur van thuis meenemen? Komt hij alleen in vakanties of regelmatig? Ik denk echt dat het voornamelijk overprikkeling is.
Of probeert hij echt daadwerkelijk te penetreren bij andere honden? Bevredigd hij in pension binnen ook zoals hij thuis doet?
Elke vacht verhaard. En met elke vacht kan je naar de trimmer. Ik was en waterblaas de honden zelf, echt een aanrader. Dit scheelt enorm veel haar
Moest best lachen...24/7 geblaf in pensions...ik heb 15 jaar lang in pensions gewerkt en ja op de wissel tijden is er geblaf maar tussendoor amper hoor. Zelfs op het pension waar wij gerust 80 tot 100 honden hadden. Geen idee waar jou idee vandaan komt maar er zou niet te werken zijn tussen 24/7 blaffen. De gemiddelde hond in pension is daar overigens vlot veel te moe voor gezien alle prikkels en activiteiten de gehele dag door.

Booooo schreef:Hij krijgt dagelijks wat zalmolie over zijn brokken.
Het lijkt hier ook wel alsof een een roedel husky’s in huis hebben![]()
Welke waterblazer heb jij?
hij heeft blijkbaar een gevoelige spijsvertering wnt voer vinden dat passend was was ook een uitdaging. Maar van m'n vorige hulphond weet ik dat ik geen grote hoeveelheden in hoef te slaan aan zalm olie omdat 't vrij snel 45 Hettieheks schreef:Booooo schreef:Thuis rijdt hij niet. Hij bevredigd zichzelf oraal![]()
Hij gaat met vakanties naar het pension, hij is vorige week van donderdag t/m maandag geweest. Vorige keer vertoonde hij al rijgedrag, maar niet zo extreem. Ze hebben hem nu in verschillende groepen geprobeerd en ook de hond waar hij op reed eruit te halen, maar dan gaat hij gewoon weer naar de volgende. Hij is geen dominante reu, maar misschien probeert hij dat zo te zijn. Uiteindelijk hebben ze hem uit de groep moeten plaatsen om conflicten te voorkomen.
Ik denk dus vooral dat hij stress heeft door de hormonen, maar voor de rest is hij thuis heel chill, niet nerveus, niet zenuwachtig. Gewoon een leuke, speelse hond.
Jullie raden aan beter te wachten met de voerwissel tot na de castratie? Mocht iemand nog tips hebben voor een goede brok heel graag.
Ik ga even per punt reageren.
Iedere keer een groepswissel levert ook stress op. Je hond komt uit Roemenië, daar worden ze zonder nadenken in groepen of in kennels gezet. Je hond heeft waarschijnlijk daarom zelf al geleerd om het conflict niet te starten. Want als je dat doet in Roemenië overleef je het niet. Daar tolereren honden elkaar en dat is wat anders als sociaal zijn. Als hij dus op een andere locatie is met meerdere honden is rijden een logisch gevolg. Op een onhandige manier probeert hij zichzelf gerust te stellen.
De dominantie theorie is inderdaad achterhaald. Hier vind je daar meer info over: https://dog-ability.nl/informatie/dominantie
Stress van de hormonen kan, op een bepaalde leeftijd heeft het invloed op de emmer, maar kies je verkeerd dan zit je er mee. Het kan zomaar zijn dat zijn gedrag erger wordt en dat hij van rijden naar uitvallen gaat. Daarnaast is castreren ook qua gezondheid zeker niet de beste optie. Je kunt je daarin beter laten adviseren door Pascalle van Dog Knows.
Ik raad een voerwissel aan en op basis van deze informatie een castratie af. En ik zou dan niet afgaan op wat de mensen hier op bokt je vertellen. Tenzij Leo je een advies geeft. Die heeft er voor geleerd. Voeding is echt maatwerk.
zo ontzettend grappig jouw reactie. Goed om te weten dat we jouw advies ook niet hoeven volgen, want is ook een bokt reactie.