Tieme schreef:Ik vind het een lastig iets en ik vindt het ook afhankelijk per dier. Ik werk in de wijkverpleging en onlangs overleed een cliënt van ons. Deze had een ontzettend leuk en lief klein hondje. Wel een jaar of 10/11 maar nog super gezond, enthousiast en energiek.
Bij navraag of er al een huisje gevonden was voor het hondje bleek dat de familie het al jn hadden laten slapen. Volgens de familie naar de wens van het baasje omdat ze niet zonder elkaar zouden kunnen. Hondje was tijdens ziekenhuis opnames alleen thuis en werd door buren verzorgd. Niks aan de hand. Ik en m'n collega's zijn hier wel van geschrokken en vonden er ook wel wat van. Meerdere collega's hadden het hondje zo op willen vangen. Bedoel, als het beestje ongelukkig is dan kan je hem altijd nog in laten slapen toch? We waren er in ieder geval erg van ontdaan en konden ons in dit geval ook niet voorstellen dat een dierenarts hiermee akkoord zou gaan.
We hebben ook andere gevallen meegemaakt waarbij ik inslapen wèl zou begrijpen. 23 jarige kater die al ziek was, duidelijk pijn had en bijna blind en mogelijk dementerend was.
Of de 13 jarige labrador van een cliënt waar pas nog een tumor verwijderd was en die regelmatig omviel, omhoog gehezen moest worden en incontinent was geraakt. Helemaal te begrijpen. Vind het dus moeilijk en pet geval weer anders. Zou het ook met de dierenarts bespreken.
Om wat voor een dier gaat het? Leeftijd enz?
In jouw eerste voorbeeld is het inderdaad jammer dat zo snel tot inslapen besloten is.
Het hangt erg af van leeftijd, gezondheid van het dier en mogelijkheid tot wennen bij een nieuwe thuissituatie.
TO kan je er iets meer over vertellen ? Leeftijd, soort dier , evt. problemen ?
. Wel springt ze tegen mensen op, wat mogelijk bij kinderen lastig kan zijn. Pakweg 25 kilo. Formaat labrador, maar slanker gebouwd en hoger op de poten.