Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
FleurVP schreef:Ik kan ook een opvang aanraden. Het is misschien even over alle 'regeltjes' heen stappen, zeker in combinatie met een best flink adoptiebedrag. Maar je weet wat je krijgt en ze zijn al gekoppeld en gecastreerd en eventueel gesteriliseerd. Onze eerste kwamen van een fokker en moesten toen eerst even apart, ram castreren, daarna opnieuw koppelen op neutraal terrein. Heel gedoe.
Ik heb altijd hangoordwergen gehad en klein vosje van 1,5 kilo. Gaat prima buiten, vosje moet al minstens 11 jaar zijn en heeft het echt niet koud met veel stro, hooi en vriendje om tegen aan te kruipen.
Het vosje is vrij angstig, dat is flink verbeterd maar aaien vind ze nog steeds niet heel fijn, ik heb er nu net de derde tamme hangoor bij. Ze kan zich mooi optrekken aan een minder bang konijn en voor ons is er dan een die wel gezellig komt voor een aai. Ze is iedere keer na het overlijden van haar vriendje terug gegaan naar de opvang om te koppelen. Als je er mee wil stoppen kan (of eigenlijk moet) je laatste konijn terug.