Voer voor de meest kieskeurige hond ooit, zelf koken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wortel115
Blogger

Re: Voer voor de meest kieskeurige hond ooit, zelf koken?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 01:46

Leo geeft al goed advies romdom gekookt of rauw. Zoek inderdaad een recept of merk dat meer compleet is.

Ik zag rijst. Honden hebben geen rijst nodig. Dat is leuk als goedkope vuller maar er zitten geen voedingstoffen in die je hond nodig heeft.

Vergeet bij zelf koken niet om organen toe te voegen.

Heeft hij nog goede tanden dan kun je hem evt ook af en toe een kippen nek of vleugel voeren mijn chihuahua krijgt dat goed weg en kauwt goed.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 02:25

Ik volg mee. Hier ook een hele lastige eter. En door maag/darm problemen kan ze niet meer terug op kvv wat ze voorheen altijd at. Wij hebben ondertussen bij onze voedingsdeskundige het complete assortiment incl. kattenvoer geprobeerd.
Butternut heb ik naar zitten kijken. Maar hier zitten stukjes groente door, dan weet ik helaas al dat ze überhaupt geen hap er van zal nemen -O-

manolito10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:02

Hier één hele kieskeurige Pomeriaan en de ander semi-kieskeurig, zo erg dat bij allebei de vorige baasjes (ze zijn, los van elkaar, uit een vervelende situatie geadopteerd via Marktplaats) zeiden: ja ze eten heel lastig hoor. De ene at zelfs 'met de pot mee' omdat hij anders zijn Jumbo eigen merk brok niet at... tsja

En bij allebei hebben we ze overgezet op vers vlees, met name de eerste weken aten ze alsof ze nog nooit hadden gegeten.

Beide doen het dus super op vers vlees of blikjes! Moet eerlijk zeggen, er zijn alsnog periodes dat met name de kleinste iets niet eet, maar dat zal misschien altijd wel blijven. Hij is ook erg gevoelig in de darmen, maar hij is ook iets te klein eigenlijk (1,5kg) dus dat zal er misschien mee te maken hebben.
Trouwens, voor de andere hondjes met gevoelige darmen (met name niet kunnen poepen): ik ben ooit begonnen met heel zachtjes zijn buikje masseren zodra ik zag dat hij ongemak had (de bidhouding aannemen en blijven staan). Dat lijkt hem te helpen, want sindsdien geeft hij het meteen aan als hij wil dat ik hem help. Als in: met zijn hoofd in mijn nek kruipen en niet weggaan tot ik hem help.

Ze zitten nu allebei in een periode dat ze het verse vlees van Welkoop van merk Wolf's niet meer willen :+ maar ondertussen weet ik dat ze een moord doen voor de Albert Heijn bio pate blikjes, of Edgar&Cooper blikjes, dus die krijgen ze nu even er doorheen gemengd. Ook geven we ze soms dingen als doperwten en broccoli als we iets gekookt hebben, maar dat moeten ze net lekker vinden en echt leren eten ook.

Ik zou dus vooral die pateblikjes echt kunnen aanraden, daar zit weinig structuur in, beetje plakkerig en makkelijk te eten dus erg toegankelijk voor kleine hondjes.