Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maar ondertussen weet ik dat ze een moord doen voor de Albert Heijn bio pate blikjes, of Edgar&Cooper blikjes, dus die krijgen ze nu even er doorheen gemengd. Ook geven we ze soms dingen als doperwten en broccoli als we iets gekookt hebben, maar dat moeten ze net lekker vinden en echt leren eten ook. 8nnemiek schreef:Mijn kieskeurige hond heb ik uiteindelijk op Wellness Core Senior gezet, die vindt ze top.
Eet je hondje ook niet graag kliekjes van tafel? Geen vlees/vis/groente/aardappel/pasta kliekjes?
Nu dat mijn hond ook oud is wordt ze bv regelmatig verwend met zalm (die ik zo nu en dan met 70% korting bij de AH haal), daar is ze helemaal gek op, en sinds ik dat meng met groente lust ze ook steeds meer groente.
Stuk biefstuk zegt ze geen nee tegen :’) maar dingen als vis/groente/aardappel/pasta/ei trekt ze haar neus voor op. Vandaag op terras ook duidelijk geworden dat mevrouw geen bacon wil maar wel prosciutto :’) c_alsemgeest schreef:Heb je weleens schapenvet met omega olie door het voer geprobeert?
Is maar weinig van nodig maar maakt het vaak wel smakelijker en goed voor oa de vacht.
karmas schreef:De meest kieskeurige ligt hier op de banksinds 2 jaar kook ik voor haar, hertenvlees met zoete aardappel en rijst als het klaar is pureren. Brokjes van Edgard en Cooper in de smaak lam. En sinds een jaar worsten van chefs cuisine in de smaken hert en konijn, deze prak ik fijn. Dit wissel ik af en sindsdien eet ze beter. Heel veel succes!

wortel115 schreef:Leo geeft al goed advies romdom gekookt of rauw. Zoek inderdaad een recept of merk dat meer compleet is.
Ik zag rijst. Honden hebben geen rijst nodig. Dat is leuk als goedkope vuller maar er zitten geen voedingstoffen in die je hond nodig heeft.
Vergeet bij zelf koken niet om organen toe te voegen.
Heeft hij nog goede tanden dan kun je hem evt ook af en toe een kippen nek of vleugel voeren mijn chihuahua krijgt dat goed weg en kauwt goed.
Maar ga idd ook eens naar orgaanvlees kijken als aanvulling. En nadat uitslag van lab bekend is ook eens naar voedingsdeskundigeLittle_Gift schreef:Als je echt niet voldoende voeding binnen krijgt op een dag, is het misschien ook het overwegen waard om dan een vitamine - en mineralenpilletje bij te geven?
Zo is er minder druk op de portie voeding die ze "moet" binnenkrijgen én krijgt ze toch al haar vitaminen en mineralen die ze nodig heeft, alsnog binnen.
Kela Multivit is een hele goeie en wordt vaak door dierenartsen aangeraden eventueel...