Hond in de sneeuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Re: Hond in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:04

Zo te zien geniet je hond TS :)) <3

Hier ook een echte sneeuwliefhebber :D Hij heeft een bloedhekel aan regen en wil absoluut niet verder dan de stoep als hij geen regenjas aan heeft (tenzij we met de auto op pad gaan). Maar sneeuw is fantastisch.

In principe hoef je niets te doen, maar pas idd op met strooizout. Ook bijvoorbeeld opletten met sneeuwballen vangen, wat sommige honden prachtig vinden, vanaf terrein waar gestrooid is. Ooit een trieste situatie gehoord van zoutvergiftiging waar een hond aan is overleden na sneeuwballen vangen en dat zal ik nooit vergeten.
Ik neem pootjes daarom ook altijd even af met een microvezel doek na wandelen in de wijk, zodat er ook met pootjes droog likken geen zout binnen komt.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-26 19:20

Leuk de foto's van honden in de sneeuw. We krijgen vannacht weer sneeuw dus grote kans dat we morgen weer naar het bos gaan.

Van dat strooizout wist ik niet, goed om te weten. Mijn man schopt vaak sneeuw in de lucht wat Yf dan uit de lucht vangt. Beetje mee oppassen dan op straat.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 22:50

Heerlijk zo in de sneeuw TS <3
Je hond geniet er zo te zien echt heel erg van <3

Eigenlijk is alles wel al gezegd ja. Vooral opletten op plekken waar gestrooid wordt; poten dan even schoonmaken bij thuiskomst.

En je zou kunnen overwegen om sneeuw booties - geen schoentjes - te kunnen kopen, als daar aanleiding voor is. Onze langhaar heeft rond de poten veel haar, ook al trim ik dat wel in deze periode, en als wij sneeuw wandelingen doen en het is rond het vriespunt of daaronder, vormen zich ijsballetjes tussen de tenen/haren en dat gaat echt wel irriteren op een gegeven moment helaas. Dus wij gebruiken op die dagen met de sneeuwwandelingen booties, waardoor ze daar geen last meer van heeft. Dit zijn dus geen schoentjes met zool, en beperken het gebruik van de poot niet, dus zijn volledig veilig te gebruiken, dus bv ook voor de wandelingen op plekken waar veel gestrooid is.

Afbeelding
Afbeelding

Onze dame leeft echt helemaal op met dit weer verder, ze vindt het echt fan-tas-tisch dus wij zijn er normaal ook meteen op uit als er sneeuw is (bovenstaande foto's zijn van vorig jaar, maar we hebben morgenochtend wel nog een uitje op de agenda)

edit:
Sneeuw vangen uit de lucht vindt ze hier ook fantastisch. Maar doe ik ook beperkt omdat teveel sneeuw binnen krijgen ook gewoon geen fijne belasting op de maag kan zijn. Maar ze vindt het zooo leuk
Afbeelding

En qua kou... Meestal tijdens de activiteit kunnen veel honden wel wat hebben. Je zou eventueel erna een laagje aan kunnen doen - dat doe ik soms zelfs bij mijn langhaar ook wanneer ik wat langer terug naar huis moet rijden na een koude wandeling, om de spieren toch wat warmer te houden (wanneer het echt goed onder vriespunt blijft). Maar gok dat het bij jouw hond ook niet echt nodig is tijdens zo'n wandeling, maar gewoon even in de gaten houden of je tekenen ziet van kou maar denk dat het wel mee valt (het is ook nog niet super koud momenteel gelukkig)

*Ik moet ook echt even lachen om de foto van Warboel hahahaha hilarisch.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 08:53

Je merkt het wel hoor aan je hond als hij/zij het echt koud heeft.
Zelfs mijn naakies(zebra’s) vinden het voor even leuk maar niet te lang want dan krijgen ze echt vuur rode pootjes en ga je merken dat ze niet meer willen lopen.
Heb wel schoentjes voor ze maar die hebben ze liever niet aan.

Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 08:58

Zo ongelooflijk blij dat wij geen sneeuw hebben! Gisteren een mini laagje en mijn puber hond is er blijkbaar ook helemaal verzot op. Echter vorige week een zware LPC operatie gehad waarbij ze ook zijn ellepijp volledig doorgezaagd hebben. Hij moet absolute rust hebben maar dat vergeet hij dus als hij sneeuw voelt. Hopelijk volgend jaar veel sneeuw en kan hij ook tekeer gaan. Mijn terrier vind sneeuw tof maar wel met jas aan