Feline corona wordt niet automatisch FIP, er zijn veel katten die drager zijn waar het nooit muteert. Het kan natuurlijk wel.
Maar fijn dat jouw kat daar negatief op testte. En dus ook wel al een uitgebreid ontlastingsonderzoek gehad. Ik weet verder dan voor nu geen advies te geven, maar lees wel mee. Hoop dat er wat gevonden wordt of in elk geval dat het weer beter gaat.
dorothea
Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-26 11:06
Het is halen en brengen. De ene dag denk ik ‘er zit zelfs weer wat vorm in dus we gaan de goede kant op’, waar ik de volgende dag denk ‘komt het ooit nog goed, er spuit weer gewoon bruin water uit’. Morgen weer naar de da. Moet zeggen dat ik wel mijn twijfels heb over de voedingsdeskundige. Ze kreeg een advies voor net 95 gram per dag. Dat is toch hartstikke weinig? Dit is dan het advies dat ik heb gekregen nadat ik al een keer aan de bel had getrokken dat het mijn inziens niet klopte
xPabloBokt
Fotograaf
Geplaatst: 04-01-26 11:11
95 gram vind ik niet gek weinig, mijn kat krijgt maar 30 gram brok per dag en 40 gram natvoer. Brok gaat niet eens op en ze is eerder aan de dikke kant dan te dun. Ze hebben niet veel nodig.
Druif_01
Geplaatst: 04-01-26 11:17
Ik weet niet wat voor ras je kat is, maar mijn behoorlijk forse kruising krijgt in totaal 54 gram brokjes op een dag en dan een klein beetje natvoer. En toch is mevrouw erg aan de mollige kant (en grof gebouwd).
Onze andere kat, die we onlangs helaas hebben moeten laten inslapen, was echt een dun en relatief klein beestje. Woog net geen 3 kilo en kreeg onbeperkt voer, maar zelfs dan kwam hij niet aan 95 gram wat hij op at en hij kon toch echt bunkeren (zonder ook maar een gram aan te komen).
Als je vindt dat die 95 gram te weinig is voor jouw kat nu, geef je toch meer? Jouw kat, jij beslist en als dit niet goed voelt doe je het anders.
Balen dat het nog niet beter gaat zeg.
Amber_anne
Geplaatst: 04-01-26 11:22
Katten eten van nature meerdere keren per dag. Er wordt dan ook aangeraden om ze eten verdeeld over de dag te geven (5 keer bijvoorbeeld). Ik zou dit dus aanvullen met compleet natvoer. Of het te weinig is ligt aan de kat maar je wilt ook geen kat die stress krijgt omdat het te weinig is en dus heel gefixeerd gaat worden op voer
Mijn katten krijgen overigens onbeperkt brok en voor de katten die het eten staat er natvoer
Wat een ellende. Een van mijn katten had een levertumor (kennelijk alleen zichtbaar op een röntgenfoto) en die vertoonde hetzelfde problematische eetgedrag. Ik hoop dat het niet zoiets ernstigs is, en dat je snel ontdekt wat wel het probleem is.