Wijslander schreef:Leo schreef:Kies dus voor een hoog geconcentreerde omega-3 op basis van kleine koudwatervissen (zoals sardines), krill, algen enz. voor de wetenschappelijk bewezen werking.
Wat is jouw favoriete merk voor omega 3? Ik zie soms door de bomen het bos niet meer..
Er is ook zó veel!
Ik raad zalmolie altijd af; de bron kan erg vervuild zijn. Ideaal zijn kleine koudwatervissen, algen of krill. Je moet kijken naar de EPA & DHA waarde, deze is het liefst zo hoog mogelijk richting 100%
Een lage totox waarde is belangrijk.
Voor reguliere ondersteuning kun je voor een grote hond prima uit met bijvoorbeeld Icelandpet omega-3 (zo klein mogelijk fles zodat deze binnen 90 dagen op is met oog op oxidatie risico van de olie). Deze fles is ondoorzichtig, wat oxidatie enigszins tegen gaat.
Voor een therapeutische dosering zoals bij artrose raad ik Icelandpet wel af, je moet dan al vrij veel geven waardoor je veel vloeibare vetten extra geeft.
Doils (bijv de Joint) zijn ook hoog gedoseerde oliën die er goed uit komen.
Maar voor bepaalde situaties kom ik bij humane capsules uit. Nu is wel belangrijk om op te merken dat je als je een therapeutische dosering wilt inzetten, zoals bij artrose, je begeleiding nodig hebt van bijv een Voedingstherapeut die hier ervaring mee heeft om de juiste dosering te berekenen.
Humane capsules verschillen onderling ook enorm in dosering, samenstelling, totoxwaarde enz. Dus gedegen advies hier is belangrijk.