Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:Ik vind het aanbod van KimD ontzettend lief! Dat zou ik aangrijpen denk ik.
AlinneXx schreef:Dus mijn vraag? Hoe zorg ik ervoor dat het verhuizen met zo min mogelijk stress gepaard gaat voor moeder en pups? Want ze zouden dan wel op een periode van 2 weken ook 2 keer mee moeten verhuizen :/
Wie heeft tips voor me please?
pmarena schreef:Precies, kruiken, stevige flessen waarvan je zeker weet dat die gaan water gaan lekken en ze zich er niet aan verbranden. Wollen dekentje er omheen / overheen waar ze niet door in zuurstofgebrek komen.
Kabayo schreef:Stomme vraag KimD, maar bij pasgeboren baby’s moeten wij juist een ouderwetse ijzeren kruik aanschaffen, het liefste 2 stuks. Hoezo is dat niet van deze tijd?
KimD schreef:Kabayo schreef:Stomme vraag KimD, maar bij pasgeboren baby’s moeten wij juist een ouderwetse ijzeren kruik aanschaffen, het liefste 2 stuks. Hoezo is dat niet van deze tijd?
Een baby is geen puppy om te beginnen. Die ijzeren kruiken zijn ook niet allemaal even veilig, daar zijn slechts een aantal merken die de veiligheidseisen passeren en dus voor baby's gebruikt mogen worden.
Die worden alleen veel te warm voor pups, zelfs mét hoes waardoor alsnog je pup op weke (blote) delen verbrand kan raken. Dan hebben we het over warm water, dan heb je ook nog idioten die er kokend water in doen. Die kruiken zijn juist wel top als je moet koelen in je werpkist.
Pups willen graag op of tegen de warmtebron liggen, de heatingpads kunnen niet warmer worden dan een bepaalde temperatuur waardoor de pups niet gewond kunnen raken, als gaan ze op de blote pad liggen. Pups hebben hitte nodig voor een optimaal werkend verteringsstelsel, daarom hebben ze het graag tegen hun lichaam. Naast een warmtelamp die de omgevingstemperatuur op peil houdt.
Kruiken zijn wel heel handig om een ruimte voor te verwarmen, zoals bijvoorbeeld een wasmand of een werpkist na schoonmaak. Maar pups erin is kruiken eruit.
In mijn eerste nest heb ik ook kruiken met hoes gebruikt overigens, gelukkig zonder problemen. Maar na een webinar over veiligheid in het nest, en daar de gevolgen te hebben gezien was ik direct genezen. Nooit te oud om te leren en te verbeteren, zeker als het gaat om levens waar jij voor kiest en verantwoordelijk voor bent.
roosa schreef:Maar een andere fokker is toch niet het zelfde als het eigen baasje?
Of zie ik dat helemaal verkeerd?