Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
dierenfan schreef:Wij hebben een groep echt wilde/verwilderde katten op de boerderij waar onze paarden staan. Geen van die katten of kittens gaat aan de kant voor de honden. Niet voor de terriers en niet voor de herder puber. Wat betreft de hond neem dus kittens die met honden opgegroeid zijn en stevig op hun pootjes staan. Mijn herder laat het wel om katten op te jagen. Ik zou wel de kittens een fijne eigen plek geven. Grote bench oid zodat je wel de eerste periode regelmatig kan scheiden.
Is kat 1 kat sociaal trekt hij misschien zich wel op
midori schreef:Bedankt voor jullie feedback, en het meeste ook terecht! Bevestigt wel dat het verstandig is om te wachten tot de hond ouder/minder speels is of het helemaal niet te doen.
midori schreef:Ik ga maar een extra voerplek bij de voordeur maken voor de kat, misschien dat ze dan toch weer wat makkelijker naar de deur komt en het op die manier kan uitbreiden.
Ik had gewoon gehoopt op praktische tips om het hem wel te leren, want eigenlijk vind ik dat hij het gewoon moet kunnen laten zoals met alle andere verleidingen op het erf. Maar dat mag gewoon niet (weer) ten kosten gaan van de kat