Skyla schreef:Ik dacht gisteren een hele tekst gepost te hebben maar blijkbaar is het dus toch niet gelukt.
Ik weet natuurlijk ook wel dat 30 hectare veel is, daarom zeg ik ook dat ik nog niet weet hoe we het gaan doen.
Het belangrijkste is dat de merriekudde met veulens beschermd wordt. Sowieso gaan die 's nachts steeds op stal. En is er mogelijkheid om de merries zonder veulens 's nachts in een grote paddock te zetten die beter omheind is. Maar de hele 30 hectare beter omheinen lukt nu eenmaal niet door het type terrein ookal is alles in 1 blok.
Mijn idee was om te beginnen met 1 en dan iets later een 2e erbij te nemen zodat ik mijn aandacht kwa opvoeden volledig aan 1 hond kan besteden.
De bedoeling is ook niet deze honden te nemen om echt een roedel te gaan afvechten maar vooral om alarm te slaan. De dreiging is momenteel nog niets hier maar de kans dat een wolf uit het nest hierheen verhuis is er natuurlijk altijd en dat wil ik voor zijn.
Kwa wandelaars ect. Onze weides grenzen aan bos die eveneens van ons is en te ruw is om als wandelaar door te wandelen. We hebben enkel op 1 plaats buren en die komen zeer regelmatig over de vloer en is dan ook de bedoeling dat we die honden net zoals de andere honden die het erf bewaken aan hen gewoon maken. Het enige wat misschien een probleem kan zijn is de jacht. Maar deze KBH jagen ook het wild weg dus als ik aan hen laat weten dat we KBH hebben kunnen zij daar ook rekening mee houden. En voor wie zegt dat ze overal jagen. De vorige eigenaars van ons huis hadden voor de jagers een verbod op het jagen op ons domein gezet. Waardoor wij toen we hier toekwamen de jagers om hulp moesten vragen omdat de populatie everzwijnen op ons domein verschrikkelijk groot was.
Het gesprek wel of geen KBH nemen is voor ons niet meer nodig. Ze komen er, iets anders zit er niet in, we moeten alleen nog uitzoeken welk ras het beste bij ons past en hoe we alles aanpakken eenmaal de pup hier is. Ik heb gezien dat het ook anders kan dan alle verhalen hier maar ik weet ook dat er veel dingen zijn kwa bewaken waar we rekening mee zullen moeten houden.
Ik kwam gisteren via fb een item tegen over een fokker die een Shetland veulentje verloren is door wolven (in Frankrijk). Haar werd een fokker van kbh aangeraden in de streek van Toulouse, die honden zouden getraind worden op paarden.
Heb de naam niet onthouden en het bericht is verdwenen in de catacomben van FB maar mss een idee voor jullie om die persoon op te zoeken?