criollo_yess schreef:In de OP heb je he over 402 hectare, 2 x zo groot als de Veluwe. De Veluwe is ca 91.000 hectare. Park de Hoge Veluwe is 5.400 hectare. Denk dat je 402 hectare in de OP niet helemaal klopt?
Nee, dan klopt het niet. Dan heb ik toch wat anders gezien. Wat raar, want als ik nu google komen ook jouw cijfers naar boven.
De 402 hectare klopt wel, de vergelijking met de Veluwe dan niet. Dank je wel! Wel een belangrijk punt!
Sunnda schreef:Hoewel ik het echt een superidee vind en voor de olifianten natuurlijk fantastisch, heb ik ook wel wat vraagtekens.
Want hoe zet je dit af? Wilde olifanten lopen meer dan 60 km per dag, en blijven bijna nergens achter want drukken alles plat.
Het zijn geen wilde olifanten. Het zijn dieren die nooit ver hebben kunnen lopen. Je kunt ze niet vergelijken. Dit zijn staldieren die hooguit een uitloop of plek hebben waar ze door publiek bekeken kunnen worden. De ruimte die ze geboden wordt is enorm in vergelijking.
Ze lopen in het wild ver omdat ze gaan van drinkplaats naar drinkplaats of waar ze meer eten kunnen vinden. Maar dat hebben ze allemaal dichterbij in een reservaat.
De omheining is in de video te zien. Het is hoog en uit staal en staaldraad gemaakt. En ook hier, deze dieren zijn gewend aan omheiningen en hebben geen motief om uit te breken.
Ik vraag me wel af hoe ze met het op en neer gaan om zullen gaan. Ik zie eigenlijk nooit olifanten klimmen of dalen, maar ze zullen het wel kunnen, met vier benen en een slurf waar ze op kunnen steunen.