Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
haha1995 schreef:Wij hebben er momenteel 6 lopen, waaronder er 1 toch echt wel liever enigst hond zou zijn geweest...Ik heb vroeger nog eens een hondje gehad die heel blij was toen de roedel rond hem stierf en hij als enigste overbleef...Dus niet alle honden zitten op een roedel genoot te wachten,je kan paarden ook niet met honden vergelijken..Honden zijn bij hun mens,dat is ook een roedel genoot...Een paard staat 22/23 uur alleen te verpieteren... Maar om te starten is 1 hond gewoon handiger of je moet idd een stelletje uit het asiel halen wat al jaren samen is.Het scheelt ook hoeveel je van honden weet en of je honden eerder gehad hebt.

. We gaan het zien. BarbaLala schreef:De stap van 1 naar 2 is groter dan de stap van 2 naar 3 of meer.
Voor honden is het prettig om in ieder geval met 2 te zijn, maar als je gewend bent de hond overal mee naartoe te nemen is 1 hond velen malen makkelijker!
MyWishMax schreef:haha1995 schreef:Wij hebben er momenteel 6 lopen, waaronder er 1 toch echt wel liever enigst hond zou zijn geweest...Ik heb vroeger nog eens een hondje gehad die heel blij was toen de roedel rond hem stierf en hij als enigste overbleef...Dus niet alle honden zitten op een roedel genoot te wachten,je kan paarden ook niet met honden vergelijken..Honden zijn bij hun mens,dat is ook een roedel genoot...Een paard staat 22/23 uur alleen te verpieteren... Maar om te starten is 1 hond gewoon handiger of je moet idd een stelletje uit het asiel halen wat al jaren samen is.Het scheelt ook hoeveel je van honden weet en of je honden eerder gehad hebt.
Maar als mensen werken en boven slapen is de hond ook meer als de helft van de tijd alleen. Honden zijn geen paarden maar wel roedeldieren en een mens is ook geen hond.
black_kelpie schreef:Ik zou het denk ik zelf ook lastig vinden met 2 honden. Ik ben dan bang om een voorkeur te hebben waardoor ik de ander tekort doe (uiteraard niet qua zorg, wel qua aandacht en gevoel), dat vond ik al ingewikkeld met 2 honden van een ander in huis
Esther schreef:Als je 2 honden hebt die elkaar leuk vinden is het een toevoeging. Mogen ze elkaar niet en moet je teveel regelen om het te laten werken dan is het niet leuk.
black_kelpie schreef:Ik zou het denk ik zelf ook lastig vinden met 2 honden. Ik ben dan bang om een voorkeur te hebben waardoor ik de ander tekort doe (uiteraard niet qua zorg, wel qua aandacht en gevoel), dat vond ik al ingewikkeld met 2 honden van een ander in huis