Toen wij voor een hond wilde gaan wisten we dat we een middelmaatje wilde, en eentje waar je ook wel actief mee kan zijn maar wat geen Duracell konijn is.
Het is heel grappig hoe hij op ons pad kwam, via een gezamenlijke vriendin/bokker kwamen we onze fokker op het oog (bokker kimD). We zijn toen eens bij ze gaan kijken en waren beide wel gecharmeerd van het ras.
Odin past goed binnen de ras standaard, juiste grote, juiste gewicht, tippende oren etc.
Schotse collies kunnen vocaal zijn maar eigenlijk blaft onze alleen uit frustratie of als hij enthousiast is. Bij de deurbel zul je hem bijvoorbeeld niet horen. Echt waaks kun je hem ook niet noemen. Hij houd van mensen (uitzondering zijn kinderen, die vind hij eng
 ) maar over het algemeen zijn het goede familie honden. Hij heeft een goede uitknop en is in huis rustig. Maar buiten en dan zeker als we iets gaan doen staat hij aan. Hij wilt graag met je werken. En hij vind dit ook leuk om te doen. Ik ga volgend jaar hoopers met hem proberen te starten. We hebben nu al een keer een survival run gedaan en we doen wat Cani trailen en vooral veel wandelen. Dat heeft hij ook wel echt nodig. Van 2/3x per dag een kwartiertje lopen word hij niet gelukkig.
Hij is wel af en toe heel erg koppig wat trainen soms lastig maakt. Hij is er snel van overtuigd dat zijn manier en mening de juiste is.
Maar als hij eenmaal besloten heeft dat hij ook zin heeft om samen te werken dan doet hij dat wel met 100% overgave.

ik zie inderdaad veel overeenkomsten, al heb jij wat meer geluk met het vocale  

ik ben met mijn vriend bezig met het kopen van een boerderij en dan komen er ook absoluut een paar rescues.