Kattin likt regelmatig pootje kaal - whatsup? Vaak andere poot/plaats

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zazaza

Re: Kattin likt regelmatig pootje kaal - whatsup? Vaak andere poot/plaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 23:01

Misschien even tegen stress alvast wat Bach rescue remedie (gewoon van de Etos) in de waterbak doen. Hielp hier top en is een mooie baad het niet dan schaad het niet….

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 23:06

Huismijt allergie?

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:23

De DA denkt niet dat het stress is.

Ze denkt aan een allergische reactie, maar waarop dan is natuurlijk de vraag van 1 miljoen. DA denkt een opeenstapeling van kleine dingen zoals wasverzachter, en dan is 1 mijt al voldoende om verder te triggeren en irriteren.

Ondertussen is de kale plek tamelijk geïrriteerd en ontstoken. Pipet, antibiotica en cortisone. Straks moet ze voor 14 dagen in een pyjama - een kraag had ook gekunnen maar daar gelooft Sansi niet in :’) Arya was er ook bij, voor mentale steun - zij heeft ook een pipet gekregen. De honingzalf wordt vandaag geleverd.

Verder onderzoek is momenteel niet nodig. De DA hoopt dat we bij het percentage horen dat er vanaf komt met 1 shot cortisone per jaar.
Verder halen we ook neutralere wasmiddelen in huis en gebruiken we voor de kattendekentjes geen wasverzachter meer.

Fingers crossed dat ze niet flipt op de pyjama en dat ze snel weer de oude is en er geen verder onderzoek nodig is!

Momenteel ligt ze rustig, net zat ze overmatig te kwijlen, maar daar had de DA me al voor gewaarschuwd. Mijn hartje :(

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:44

Cortison is meestal heel effectief; hopelijk hoef je het inderdaad maar zelden te gebruiken. Misschien toch een goed idee om een bloedonderzoek te laten doen (als dat niet al is gedaan). Een kat van mijn zoon had bij onidentificeerbare huidklachten veel baat bij gerichte vitamine-injecties.

Heel vervelend dit soort dingen, zo ongrijpbaar.

Veel sterkte voor jullie allebei!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 00:22

Ik zag haar net met veel moeite aan die poot likken :/ Ze kan er wel een stuk moeilijker bij, dus dat is al een begin. Ik naai er morgen (letterlijk) een mouw aan. Ze is al een stuk alerter maar best wiebelig in dat pakje. Ze eet, nog niet gedronken. Twee liquids gegeven om toch vocht in haar te krijgen. Ze is nog niet naar de wc geweest, vind ik heel stresserend :(

Het komt vast goed hoor, maar ik vind het zo zielig.