(Ik val overigens wel op mannen
 )                                                         Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KimD schreef:JudithGigi schreef:
Oh nee ik heb het echt over de plasjes van (vaak) loopse teefjes. Daar raakt hij zo van in trance dat zijn laatste hercencel ook op inactief wordt gezet. Als dat opvoedkundig aangepakt kan horen hoor ik het graag
Als hij vooral heel hormonaal reageert en echt gefixeerd is en daardoor onbereikbaar zou je eens een PUUR middel kunnen proberen of dat de scherpe randjes eraf haalt, daar hebben wel meer reuen last van, vooral als ze jonger zijn.
Ook dit is wel te trainen, maar dan moeten ze zichzelf niet met hormonen in de weg zitten want dan is het wel een heel stuk lastiger. Ik sta het zelf niet doe, dat likken en snuiven aan die plasjes. We hebben zelf een berg teven en dan zou het heel ongemakkelijk worden aangezien onze teven ook gewoon in de tuin plassen. Het is wel makkelijker te trainen als je de combinatie in huis hebt dan alleen een of meerdere reuen trouwens maar dat is omdat ze er dan meer aan blootgesteld worden.

. Ze is niet makkelijk en probeert vaak haar eigen zin door te duwen, maar ik vind de pit en het karakter geweldig. We moeten er soms wel bovenop zitten, omdat ze anders helemaal een loopje met alles neemt (en soms ook net iets te heftig is naar de reu). Denk ook niet dat we zomaar een derde hond zouden kunnen nemen (en al helemaal geen teef vermoed ik), en de loopsheid is soms pittig (dan is ze helemaal een b*tch naar iedereen behalve onze huishouden), maar ik zou haar (of mijn reu) voor geen goud willen missen!                                                         Koekie73 schreef:Beiden plassen nooit in huis of tegen hun buik (? heb al 22 jaar reutjes en tegen de buik plassen uberhaupt nog nooit meegemaakt)
Majabeestje schreef:Ik wil nooit meer een reutje. Dat constante gesnuffel, overal willen piesen en dominantie bij andere honden. Vervelend mannetjesgedrag vind ik het.
.
. Geef mij de Mechelaar van 30kg dan maar om mee worstelen, eerder dan dat klein venijn van 15kg  
 . En datzelfde zie ik wel terugkomen bij meerdere teven in de sport - dat ze bv uit puur enthousiasme nippen in de handen van hun geleider als ze beloond worden.                                                         haha1995 schreef:Ik heb het andersom, wij hebben 4 werkhonden. De reuen zijn sneller afgeleid, moeten overal wat van vinden en zijn nieuwsgieriger dan mijn buurvrouw... De teven gaan aan het werk en blijven werken...die nemen het leven serieus. De reuen hebben humor, de teven niet.

Ik vind beide ontzettend leuk!Gianti schreef:Benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Mijn vriend heeft altijd reutjes gehad en mijn hond is een teefje… en nu aan twijfelen wat we willen. Merk dat vaker teefjes beschikbaar zijn en opzich is mijn hond geweldig, “behalve” dat ze een giga mannengek is :’) binnen 2 tellen wisselt ze mij in voor een vent :’) toch benieuwd of dat een teefjes ding is of mijn hond ding
Majabeestje schreef:Ik wil nooit meer een reutje. Dat constante gesnuffel, overal willen piesen en dominantie bij andere honden. Vervelend mannetjesgedrag vind ik het.
(Ik val overigens wel op mannen)

die heeft echt een klein cirkeltje met mensen en honden die ze lief vindt en verder hoeft het van haar niet zo. Ze was toen ze jonger was wel echt fel en dan ging ze nog wel eens de confrontatie aan met honden die te dichtbij kwamen. Nu (ze is 5) doet ze dat niet meer zo, ze gaat gewoon achter dr “broer” staan en gebruikt hem als bliksemafleider, of ze loopt gewoon een eindje weg. 

maar niet in huis, nooit problemen mee gehad. 
                                                         Marije112 schreef:Wij hebben ook gekozen voor twee teefjes, puur uit gemak. De reutjes die ik ken plassen bijna allemaal in huis/tegen banken/gordijnen enzovoorts en daar had ik echt geen zin in. Qua karakter kan ik niks zeggen.

) die dan tegen zijn voorpoot aan loopt. Maakt hij zelf op de deurmat schoon. Een hond die tegen zijn buik aanplast heb ik tot op heden nog niet meegemaakt...

doet hij alleen als hij erg moe is overigens. Dus is geen teken van pijn ofzo.                                                         

De teefjes trekken iets meer hun eigen plan en hebben meer overtuiging nodig. Het reutje wil vooral bij ons mensen zijn en goed bij ons voor de dag komen.