Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Muppett schreef:karrij schreef:Allemaal rode vlaggen, niet doen!
Je geeft zelf al aan dat de pup al snel langere tijd alleen moet zijn, wat is langere tijd? 1 uur of 8 uur? En dan zal het diertje daarnaast ook nog vaak alleen zijn, want jullie zijn nu waarschijnlijk ook niet altijd thuis,want de kids moeten nog naar de voetbal, hockey of pony les, verjaardagen en andere feestjes.
Een jong gezin is gewoonweg te druk om een hond te nemen, zeker een herplaatser, die wil je niet nog een keer een herplaatser laten worden.
Klinkt misschien allemaal hard of confronterend, maar ik zie vaak honden in drukke gezinnen die niet de aandacht krijgen die ze echt nodig hebben en zich maar neerleggen bij de situatie
Met langere tijd bedoel ik 3 en soms 4 uur aan een stuk.
Ik heb een jaar geleden al ervaren hoe het is om een hond te combineren met mijn gezin. Ik vond het toen zelf prima te doen. Mensen gaan misschien bij 3 kinderen in de basisschoolleeftijd uit van heel druk, ik ervaar dat zelf meestal niet zo.
Citaat:Ik heb een jaar geleden al ervaren hoe het is om een hond te combineren met mijn gezin. Ik vond het toen zelf prima te doen
Citaat:Mensen gaan misschien bij 3 kinderen in de basisschoolleeftijd uit van heel druk, ik ervaar dat zelf meestal niet zo.
Ir111 schreef:Waarom aan een hond beginnen waarvan je niet zeker weet of het opbouwen naar 3 uur alleen zijn goed gaat? Vooral omdat het klinkt (maar dat heb ik misschien niet goed begrepen?) dat het in 3 weken ook echt gedaan moet zijn. En dan is dus de vraag, wat als het niet lukt in 3 weken tijd? Moet de pup dan terug? Dat kun je echt niet maken in mijn beleving. Dus zou ik het risico niet nemen.
Ander idee: kan de pup niet in het opvanggezin blijven en daar leren om 3 uur alleen thuis te blijven? Als dat goed bevestigd is kan de pup verhuizen naar jullie. Daar zul je ook weer moeten opbouwen, want een verhuizing geeft stress en dus is alles wat eerst makkelijk was vaak weer moeilijk.
Muppett schreef:Femke: ik vind je veel te kort door de bocht. Ja ik heb het over mezelf, want ik ben degene die verstandige keuzes moet maken voor zowel hond als gezin. Ik ben verantwoordelijk voor hun geluk.
Benzz schreef:Iedereen zegt hier dat 3 uur alleen te lang is, maar hoe doen jullie dat ś nachts dan?
Benzz schreef:Iedereen zegt hier dat 3 uur alleen te lang is, maar hoe doen jullie dat ś nachts dan?
Muppett schreef:Ik kan er prima tegen als iemand mij afraadt om de hond te nemen. Want als je een topic opent, weet je dat je geen applaus gaat krijgen als je een dilemma voorlegt. Dan kom je altijd mensen tegen die je afraden iets te doen en dat is ook prima.
Verder reageren is in elk geval niet nodig. Ik weet genoeg, ik zal ook niet meer reageren op wat in dit topic geplaatst wordt.
Kabayo schreef:Als er 3 dagen iemand thuis is, kan de hond dan niet 2 dagen naar een opvang?
Terzijde, ik zou nooit een herplaatser nemen bij (jonge) kinderen. Je weet simpelweg niet wat er met zo’n hond is gebeurd. En ik vind dat mensen honden wel eens teveel willen vertrouwen. Je wil niet om verdrietige redenen in het nieuws komen omdat de hond ‘zo’n schatje’ is
Succes en wijsheid gewenst!
Muppett schreef:Daar heb je gelijk in. Ik weet dat de hond 3 weken sowieso moet wennen en niet alleen kan zijn. Dat kan geregeld worden. Maar wij kunnen niet maandenlang nauwelijks van huis zijn.
Ik wil alleen via pb meer info over de hond geven, omdat dit een openbaar forum is en de zaak gevoelig ligt.
Ik neig er zelf vooral naar om het niet te doen - precies wat jij zegt, dat ik niet het risico wil lopen dat de hond te snel alleen moet zijn en hij verlatingsangst gaat ontwikkelen. Ik kan het de hond vooral, maar ook onszelf niet aandoen om hem weg te moeten doen.
De reden dat ik dit topic maakte, is omdat ik graag ervaringen van anderen lees en eventuele oplossingen. Niet om de les gelezen te worden, want ik ben prima in staat om, in overleg met het asiel, een doordachte en verantwoorde keuze te maken.
Femke: ik vind je veel te kort door de bocht. Ja ik heb het over mezelf, want ik ben degene die verstandige keuzes moet maken voor zowel hond als gezin. Ik ben verantwoordelijk voor hun geluk.
Muppett schreef:Lieser schreef:Wat vind de dochter van een nieuwe hond in huis? Zij is degene die gebeten is, misschien zit ze helemaal niet te wachten op weer een hond in huis.
Zij is er ok mee. Ze laat de hond met rust en doet haar eigen ding.