Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Desi_2409 schreef:Carnivoren eten in het wild vaker een paar dagen niet. Ik weet dat in dierentuin Blijdorp leeuwen e.d. op zaterdag geen eten krijgen.
Voor paarden is vasten niet goed, voor carnivoren kan het geen kwaad, gezonde honden kunnen wel een week zonder voedsel zonder dat hun organen worden aangetast.
Wat belangrijk is, om verder te kijken, hoe is je hond verder. Kwijlt hij veel (misselijk) Hijgt hij op rust momenten (dit kan duiden op pijn/ongemak) Verliest hij ook gewicht? eet hij wel als je hem wat nieuws aanbiedt? Hoe ziet zijn ontlasting eruit? ziet het er vaak wisselend uit of altijd hetzelfde? Is de hond gecastreerd of nog intact. Is zijn lichaamstemp anders op momenten dat hij niet eet? enz enz.
Kijk naar het complete plaatje, schrijf het op en vergelijk, dat kan je veel meer info geven over je hond. Succes!
BigOne schreef:Poep van drie dagen verzamelen en koel bewaren.
Gombal schreef:*
Dat is ook een tip. Misschien kan ik kijken naar zulke machines die op chip werken? Dan kun je het onderscheidt wel maken natuurlijk!
Even hierop reagerend, het is met chip misschien tijdelijk een optie als je meerdere honden hebt. Maar ze zijn niet gek natuurlijk. Na een paar keer is t geluid van t molentje dat de brokken laat vallen bekend . En dan is t dringen voor de voerbak.
Hier loopt de kat vaak harder er naar toe als t hondje als de brokjes vallen .
En dan is er wel eens onenigheid
Desi_2409 schreef:Carnivoren eten in het wild vaker een paar dagen niet. Ik weet dat in dierentuin Blijdorp leeuwen e.d. op zaterdag geen eten krijgen.
Voor paarden is vasten niet goed, voor carnivoren kan het geen kwaad, gezonde honden kunnen wel een week zonder voedsel zonder dat hun organen worden aangetast.
Wat belangrijk is, om verder te kijken, hoe is je hond verder. Kwijlt hij veel (misselijk) Hijgt hij op rust momenten (dit kan duiden op pijn/ongemak) Verliest hij ook gewicht? eet hij wel als je hem wat nieuws aanbiedt? Hoe ziet zijn ontlasting eruit? ziet het er vaak wisselend uit of altijd hetzelfde? Is de hond gecastreerd of nog intact. Is zijn lichaamstemp anders op momenten dat hij niet eet? enz enz.
Kijk naar het complete plaatje, schrijf het op en vergelijk, dat kan je veel meer info geven over je hond. Succes!
Neonlight schreef:Een hond is niet meer te vergelijken met een wild dier.
Ja, ze kunnen wel beter tegen langere tijd niet eten dan paarden zonder daar blijvende schade van te krijgen, maar ze kunnen zich wel degelijk niet goed voelen door opspelend maagzuur.
Voor mij is mijn hond alles en ik voel me niet happy als mijn hond zich beroerd voelt. Zelf wil je je ook niet beroerd voelen.
Hettieheks schreef:B12 en foliumzuur komt niet in een algemeen bloed onderzoek voor. Dat moet speciaal worden aangevraagd door de arts.
Wat betreft die verlatingsangst, ik zou daar zelf eens kritisch naar kijken, al dan niet in overleg met een professional, wat daar te verbeteren is ook. Stress geeft ook vage klachten
BeFunny schreef:Ik dacht ook gelijk aan maag klachten.
Ik zou puur maag proberen te gev n 6 weken en de laatste twee weken puur probiotica erbij. En zodra je weer in ets merkt gelijk weer starten en weer 6 weken gefeb
Desi_2409 schreef:Ik kan de bron niet terugvinden helaas, kwam uit een klinisch onderzoek wat ik heb gelezen.
Van de dierentuin weet ik zeker want ik heb er gewerkt. Eén dag is geen 48 uur hé, ze laten ze 1 dag vasten.
En inderdaad een gefokte hond is anders dan een wild dier, maar het verteringsstelsel komt nog steeds overeen. Ik kom er wel op terug dat alle honden kunnen vasten, voor kleinere honden is het gevaarlijker omdat ze sneller een te laag bloedsuiker krijgen.
Maar ik denk dat het panische van "mijn hond moet eten," echt niet nodig is. Sterker nog ik denk dat als je dan steeds wisselt van voer, omdat dan je hond tenminste eet, veel slechter is.
Little_Gift schreef:Jokonootje schreef:Ik zou hier totaal niet op aanslaan.
Sommige honden doen dat nou eenmaal. Mijn teckel at soms twee dagen niet. Lag dan wat humeurig te doen in haar bench, ik ben van de categorie eigenaren als je geen honger hebt prima!
Heb er ook nooit specifiek wat achter gezocht....
Nou ja, wees er gerust trots op maar ze doen dat niet voor niks.
Jokonootje schreef:Waarom die sneer?
Ik kon iedere keer als ze dat deed naar de dierenarts rennen maar na 2 keer ben je daar ook wel klaar mee.
Bloed was goed, ze gaf nergens pijn aan, ontlasting was goed, urine geen bijzonderheden, dronk gewoon en kwam prima haar bench uit als ik dr riep. Wat moet je dan? Alles maar blijven onderzoeken? Soms is het gewoon wat het is.
BigOne schreef:Ts, poep kan gewoon bij elkaar in in een zipzakje. Maar wanneer de ontlasting continu goed blijft denk ik niet dat het giardia is.
IMANDRA schreef:BigOne schreef:Antibiotica voor Giardia ? Dat is nieuw voor me, dacht dat panacur hiervoor de aangewezen behandeling was.
Ze kreeg panacur en metrobactin (maar de DA noemde het samenvattend antibiotica) samen met 2 soorten probiotica (die uiteraard niet tegelijkertijd gegeven werden).
Hannanas schreef:IMANDRA schreef:Ze kreeg panacur en metrobactin (maar de DA noemde het samenvattend antibiotica) samen met 2 soorten probiotica (die uiteraard niet tegelijkertijd gegeven werden).
Panacur alleen was niet de oplossing?
Fijn dat je hond nu zo goed gaat! Jullie hadden ook prednison geprobeerd toch?