Kat in de slaapkamer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 18:19

Hier slapen ze ook op bed maar lang niet alle 3 en lang niet elke nacht. Mijn twee kittens lagen in het begin echt tegen mijn rug en buik aan maar dat hebben ze afgeleerd en liggen links/rechts van mijn kussen of in een hoek bij mijn voeten. Helemaal prima, daar heb ik geen last van ze. Ze springen nog wel es op mijn voeten om te spelen maar dat wordt al minder.

Maar net wat de rest zegt, als ze het nu nog niet gewend is zou ik de deur weer dicht gaan doen. Dan heb jij je nachtrust.

JorineV

Re: Kat in de slaapkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:18

Dat verschilt echt per kat...
Voorlopig mogen die van ons niet op de slaapkamer omdat er een baby op komst is. Maar normaal kunnen ze urenlang bij ons slapen, even de pootjes strekken en weer komen knuffen. Pas tegen de ochtend gaat de kater ons vaak wakker mauwen en klauwen aan de kussens omdat hij het al etenstijd vindt. Onhandigste is meestal dat je je niet fatsoenlijk kan omdraaien :')

Wat zou kunnen helpen is 's avonds nog fanatiek spelen en extra knuffelen, maar dat doe je wellicht al. Dan zou ik toch je nachtrust prioriteit geven.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:38

Tja. Vaak wordt het wel minder als ze ouder worden of gewend raken eraan.
En anders moet je je afvragen wat je belangrijker vindt, je nachtrust of dat je kat kan komen knuffelen.

Hier ook 2 katten en hond op bed. Ik vind het wel gezellig. De hond en één kat laten me slapen. De andere kat maakt me wel een paar keer per nacht wakker. Ik vind het wel schattig. En als ik ze buiten de slaapkamer doe blijven ze net zo lang aan alle deuren krabben tot ze of open zijn, of dat ik helemaal gek wordt van het gekrab.

Nu ben ik overdag heel weinig thuis dus gun het ze wel en ik slaap heel makkelijk weer in.

En ik heb een voer automaat, dus zeuren voor eten hoeven ze niet. Dat scheelt wel iets.
Laatst bijgewerkt door _suus19_ op 22-09-25 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:41

Ik vind het niet erg. Vaak willen ze even knuffelen en tegen me aan liggen. We vallen daarna al gauw weer in slaap.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:49

Hier 3 katten en tot voorkort 1 hondje op bed (die is vorige week geopereerden zit nu in benchje en dat bevalt ons beiden dus dat gaat blijvend worden). Het is soms passen en meten ondanks bed van 1,60x2,00m. Maar meestal liggen 2 poezels aan de andere kant van het bed en 1 kat ligt overal en nergens. Die komt snachts ook vaak kroelen en wil dan het liefst onder je neus liggen :+ maar mijn geadem vindt hij weer minder op zijn oor.
Dus vaak zijn die momenten niet lang.

Hij ligt vaak bij mijn voeten en soms neemt hij wel eens een hap. Heeft een nogal apart karakter. Maar dan duw ik hem van bed af en dat weet hij.

Ik heb de meeste nachten geen last van ze slaap zelf al onrustig van mezelf. Veel draaien en om de 2 uur moeten plassen.
Ik heb het meeste last van ze als mijn reuma opspeelt en ik zelf al niet weet wat ik met mezelf aan moet. Zo had ik paae weken terug een aanval in mijn enkel en meneer ging daar dus vol op liggen, toen lag ik even te janken in bed.
Verder vind ik het gezellig. Een aai over de bol geven als je gaat plassen. Ze snachts per ongeluk aanraken en het geknor begint.
Ik zou ze niet willen missen en de momenten dat ik wakker wordt door ze neem ik graag op de koop toe.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:50

Hier ook op bed, zou niet anders willen. Ze zijn het hier altijd al gewend, dus ik word nooit wakker gemaakt

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:52

Dit doen ze bij mij als ze onder de deken willen. Onder de deken laten, eentje bij mn buik en eentje bij mn rug en dan nergens last van.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 20:04

Mijn katten hebben hun eigen bedje op de slaapkamer. Gaan ze ook braaf inliggen. Ze maken ons alleen wakker als het eten echt te lang duurt of als ze in de ochtend even willen kroelen.Afbeelding

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 20:17

Voor ik naar bed ga spelen, natvoer geven en dan slapen (in het begin).
Als ze aandacht willen word ik soms wakker. Dan pak ik haar als een beer onder mijn arm en slapen we samen verder.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 20:45

Wat voel ik mij gezegend,haha.
Hier 4 waarvan 2 steenvast op bed slapen,en de andere 2 maar zo maar zo.
Maar hier slaapt alles door.
Gaat mee slapen, ook mee opstaan en passen zelfs rhytme aan. Sinds 1 augustus moet ik om 5:30 op ivm 6:30.. dus ook n uur vroeger naar bed. Helemaal geen probleem.
Grappig wel, manlief gaat meestal erder dan ik naar bed en vroeger is die lang voor mij eruit... maar nope- katjes gaan alleen naar mijn rhytme, haha

Ook al de katjes ervoor, of nu vrijgang of binnen - alltijd snachts binnen en doorsnurken

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 20:59

Mijn katten zijn nu 1 jaar en liggen van kitten af aan ‘s nachts in bed bij mij. Gelukkig maken ze mij eigenlijk nooit wakker, of ik slaap overal doorheen haha! Laatst een nachtje dat ik wakker werd gemaakt omdat er 1 onder de dekens wou liggen. Soms helpt even goed spelen/energie eruit voor het naar bed gaan ook….

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 21:22

Die van ons slapen in de bijkeuken omdat wij aan onze nachtrust gehecht zijn.

Met verbouwen heb ik een paar keer boven de schuur geslapen omdat we het huis niet in konden. Samen met de katten.
Wat een feest, ze snapte het eerst niet helemaal en hadden netjes beide een stoel gevonden (waar ze overdag ook wel eens liggen als de schuur open is). Maar ik werd de volgende ochtend wakker met 1 op mijn voeten en de ander onder de deken in mijn armen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 06:36

Ik heb 4 katten en 2 slapen er standaard op bed en de andere twee in de kamer maar niet op bed. We hebben ook een krabpaal in de kamer zodat ze daar altijd kunnen liggen.

Toen ze kitten waren hebben ze ons wel wakker proberen te maken. De oplossing is niet reageren en geen aandacht geven. Dus of gewoon je ogen dicht houden en stil blijven liggen, of je hoofd onder de deken of ze van het bed af duwen zonder aandacht te geven. Duurt een paar dagen/weken maar dan is het ook klaar

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 08:56

Ik heb 8 katten... je moet het ze even leren. Als ze je wakker maken even "boos" tikje of duw geven ( en eventueel NEE! zeggen) je omdraaien en vooral verder geen aandacht of aai geven. Meestal snappen ze dit al snel als je consuquent en streng bent en daarna heerlijk genieten♡

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 09:02

ellepel schreef:
Een van mijn katten maakt mij wakker als ik aan het dromen ben of onrustig in mijn slaap ben.
Is dus niet vervelend doen, maar juist bezorgd zijn.
Weet je,ik draai me om en ik slaap weer verder…vind dat verder niet zo’n probleem.
Ik denk dat als je het liever niet hebt je dan toch beter de kat uit de slaapkamer kunt houden :j

Hier hetzelfde.

Zelfs een keer wakker gemaakt door een kat dat echt op mijn borstkast liep te springen. Werd ook heel raar wakker.

Maar slaap daarna 9 van de 10 gewoon verder.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 09:09

Die van mij zijn ook wel lekker rustig ‘s nachts omdat ze de hele dag buiten zijn geweest. Dus ze maken me hooguit wakker voor een knuffel en dat is prima! <3

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 09:14

Hier 2 katten waaronder een maine coon, en ze maken me eigenlijk nooit wakker. Soms word ik wakker als ze over me heen lopen, maar dat is dan niet bewust van ze.
Ik heb ze wel van begin af aan genegeerd. Als ik in bed lig krijgen ze geen aandacht.

Van begin af aan breken ze de tent af als ze niet de slaapkamer in mogen :') Dus zou ook wel een probleem worden als ik het niet meer zou willen.
Maar als ik zie hoe tevreden ze zijn dat ze er altijd bij mogen, en altijd boven komen slapen, dan is dat ook wat waard <3

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-25 09:31

Leuk om al de verschillende reacties te lezen! :D
Mijn kat kliert eigenlijk ook als ik haar in de huiskamer laat. Dan gaat ze hevig krabbelen aan de deur. Eerst gooide ik er kussens voor alleen nu gaat ze dus ook gewoon op de kussens staan om dan vervolgens alsnog met haar pootjes tegen de deur krabbelen ;(
Ergens vind ik het ook wel gezellig als ze snachts bij me mag slapen. Ik kan het nog gaan uitproberen met het consequent nee zeggen als ze bv weer met haar poot aan mijn haren trekt of met haar voetkussentje in mijn gezicht gaat duwen tot ik wakker wordt. Of inderdaad geheel negeren. Ik heb het idee dat ze het ook heel erg leuk vind als ik reageer nadat ze me heeft gewekt, want dan gaat ze heel hard spinnen ;(
Flink spelen voor het slapen gaan doe ik inderdaad al. Helaas vind zij het spelen na 3x al genoeg en gaat dan niet meer jagen, enkel kijken ernaar, dus echt moe kan ik haar niet maken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 09:42

Hier leren de kittens gelijk nee bed is slapen. Ga ze hardnekkig door dan gaan ze van de slaapkamer en deur dicht. En ik ga dan in negeer modus en slaap gewoon door.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:05

mijn kat komt soms even checken of we nog leven, ziet ze tekenen van leven, dan vertrekt ze weer. Als ze merkt dan mijn veel pijn heeft aan zijn benen, kruipt ze bij hem onder de dekens en gaat heel hard liggen spinnen, dit deed ze ook toen ik met een gebroken been op bed lag, mantelzorgkat dus

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:05

Morrie schreef:
mijn kat komt soms even checken of we nog leven, ziet ze tekenen van leven, dan vertrekt ze weer. Als ze merkt dan mijn veel pijn heeft aan zijn benen, kruipt ze bij hem onder de dekens en gaat heel hard liggen spinnen, dit deed ze ook toen ik met een gebroken been op bed lag, mantelzorgkat dus

Super schattig en lief! <3

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:09

Wij hebben 2 katten, en die kunnen ook kiezen om bij ons te slapen.
1 heeft een eigen bed, en daar slaapt hij bijna iedere nacht. Die van ons zijn niet echt nachtbrakers, als wij slapen, slapen zij ook. Niet geleerd, gewoon geluk.
Onze katten kwamen eerst ook bij mijn man liggen, maar die schiet daarvan wakker. Op die manier hebben ze heel snel geleerd dat ze niet aan zijn kant moeten komen. Ze liggen dan ook altijd aan mijn kant *\o/* .

Onze Pip heeft ooit rond een uur of 4 dat hij wil komen knuffelen, ik heb daar weinig moeite mee. Dan komt hij wat kopjes geven, even wat draaien en vind ie zijn plekje om verder te snoozen. Ik vind dat heerlijk en slaap daarna zo weer verder. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Hanneke137 op 23-09-25 10:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:10

Hier 2 katten, 1 ervan lepelt graag de hele nacht door, de ander komt soms wel en soms niet op bed. Eerder maakten ze ons in de ochtend wakker omdat ze ontbijt wilden. Maar daar hebben we een voermachine voor tegenwoordig, dus ze laten ons gewoon slapen nu. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:15

Lilly ligt bij mij letterlijk in mijn armen en geeft mij dan ook kleine kusjes. Phoebe ligt op een stel dekens op bed.

Ondanks dat ik het soms irritant vind kan ik het nu ook weer niet meer missen.

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:22

Onze kat mag daarom ‘s nachts met slapen niet in de slaapkamer. Overdag is ze er meer dan welkom. Ze weet het ook dondersgoed. Wanneer mijn vriend de lamp in de woonkamer uitdoet, om naar bed te komen, en ze ligt toevallig dan nog op bed dan komt ze meteen naar de woonkamer gerend. We hebben haar een keer bij ons willen houden met oud&nieuw maar ze wist zichzelf geen houding te geven en had meer rust in de woonkamer. Ze ligt dan ook lekker op de bank te slapen en is de hele nacht stil.