Witte kat met roze huid snel jeuk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 08:27

Nouvel schreef:
Ik zag trouwens dat de HFC blikjes die ik heb van Almo nature echt alleen vis bevatten en geen kip erbij of ander vlees, de paté blikjes wel.

Let er bij de HFC lijn op dat je de complete versie geeft als je veel of alleen maat natvoer geeft. De Daily lijn is ook compleet voer als je Almo wilt blijven voeren. Anders kan hij tekorten krijgen, vooral taurine is belangrijk.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-25 09:09

Esther_ schreef:
Nouvel schreef:
Ik zag trouwens dat de HFC blikjes die ik heb van Almo nature echt alleen vis bevatten en geen kip erbij of ander vlees, de paté blikjes wel.

Let er bij de HFC lijn op dat je de complete versie geeft als je veel of alleen maat natvoer geeft. De Daily lijn is ook compleet voer als je Almo wilt blijven voeren. Anders kan hij tekorten krijgen, vooral taurine is belangrijk.

Thanx voor je tip!
Hij krijgt ook de hele dag door droge brokjes , ik heb nu op advies hier van de dierenwinkel een ander merk want in de Almo nature zat er inderdaad kip bij.

Soepblik

Re: Witte kat met roze huid snel jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 12:55

Overigens, betreffende de jeuk: onze kat had ook erg last van jeuk (is ook een topic over, de oorzaak hebben we niet kunnen achterhalen) en dat hebben we uiteindelijk opgelost met cyclavans en een voeding op basis van konijn (trovet, via de dierenarts geregeld). Het is nu al een paar maanden stabiel.

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 13:45

Mijn kat, lapje met veel wit heeft ook jeuk op haar kop. Is pas op latere leeftijd gekomen. Als ze buiten is geweest een stuk erger, ik vermoed ook zon of iets van pollen. Dus helaas nu nog maar even buiten en in huis 2 hepa filters geplaatst. Dat helpt echt, jeuk is stuk minder. Helaas zijn er nog geen echt betrouwbare allergietesten voor katten beschikbaar.