Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dierenfan schreef:50 gram per maaltijd klinkt heel weinig. Hoeveel kg is jou hond? Puur uit interesse ik voer sinds 1 week enkel kvv dankzij groeipijn bij de pup. Mijn volwassen terrier wil nu uiteraard geen brok eten dus krijgt ook kvv maar heb nooit eerder kleine hondjes gehad en voer hem nu 2x 150 gram vlees per dag en hij lijkt toch aan te komen. Hij weegt 18 (denk nu 20) kg. Niet gecastreerde reu van 7 jaar.
Verder geen tips want ik voer 1 kg per dag dus makkelijk.
Maaaarije schreef:dierenfan schreef:50 gram per maaltijd klinkt heel weinig. Hoeveel kg is jou hond? Puur uit interesse ik voer sinds 1 week enkel kvv dankzij groeipijn bij de pup. Mijn volwassen terrier wil nu uiteraard geen brok eten dus krijgt ook kvv maar heb nooit eerder kleine hondjes gehad en voer hem nu 2x 150 gram vlees per dag en hij lijkt toch aan te komen. Hij weegt 18 (denk nu 20) kg. Niet gecastreerde reu van 7 jaar.
Off-Topic maar:
Onze hond van 19 kg krijgt 2x 100 gram en ‘s avonds nog een kwart stukje van de andere hond. Totaal zal een 230 gram per dag zijn.
Met 300 per dag zou je hem binnen no time kunnen rollen.
Wij voeren overige Energique, handig verdeelt per 100 gram maar las dat dat voor ts geen optie is.
cursebreaker schreef:Het is zo ontzettend verschillend/afhankelijk van het individu met hoeveel ze nodig hebben inderdaad. Ik vind 2x 50g per dag bv echt geen gekke hoeveelheid, afhankelijk dus van de hond in kwestie. Het klinkt voor mij ook als weinig omdat ik meer voer en gewend ben hahaha maar dat is dus inderdaad niet te vergelijken; Ik voer rond de 300/310 voer per dag bv (voor een herder van 37kg. 6 jaar oud, normale beweging (momenteel niets intensiefs in ieder geval), gecastreerd en krijgt ook nog toevoegingen/toppers aan haar maaltijden toegevoegd dus ze krijgt qua gram per kg gewicht wat minder als standaard advies, maar dit werkt voor haar) maar ik heb ook een grote hond lopen hier
Warboel schreef:Wat een leukerd![]()
Kivo heeft ook rolletjes van 250 gram dacht ik, is dat ook niet handig misschien?
cursebreaker schreef:Sorry, ik zeg het verkeerd hahahaha.
O man, het was een lange dag zullen we maar zeggen.
Ze krijgt dus tegen de 600g per dagZe doet iets meer als 3 voerbeurten met een kg rol.
Ergens ver weg, zat er wat te knagen aan me en dacht ik, er klopt wat niet. Toen ging het lampje ineens aan![]()
edit:
Meer specifiek; 570-580g per dag zoiets.
_coquette_ schreef:Dit is het dametje waar het om gaat. Het is een teckel x jack russel krusing van 8-9kg. Ze krijgt +- 150gr per fag verdeeld over 3 voerbeurten. En omdat ze wanneer ik werk overdag bij kibeo oma is hoef ik zelf er maar weinig uit te halen.
Heb het nu iets langer laten ontdooien als ik normaal durfde te doen en alle rollen in 3 stukken gesneden omdat de 50gr plakken nog geen succes waren. Maar 1/3 deel kan ik wel gewoon in de koelkast bewaren voor de andere dagen. [ Afbeelding ]
dierenfan schreef:50 gram per maaltijd klinkt heel weinig. Hoeveel kg is jou hond? Puur uit interesse ik voer sinds 1 week enkel kvv dankzij groeipijn bij de pup. Mijn volwassen terrier wil nu uiteraard geen brok eten dus krijgt ook kvv maar heb nooit eerder kleine hondjes gehad en voer hem nu 2x 150 gram vlees per dag en hij lijkt toch aan te komen. Hij weegt 18 (denk nu 20) kg. Niet gecastreerde reu van 7 jaar.
cursebreaker schreef:Heb je ook al eens wat geprobeerd qua toevoegingen/toppers? Want daarin is misschien nog wat te doen anders. Naast dat het enorm veel gezondheidsvoordelen kan bieden ook, ter aanvulling van het basis voer