Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
 En dat waren dan vaak ook wel een beetje zeurderige hondjes zoals teckels. 
                                                         Captain schreef:Ik heb 5 jaar als dierenarts assistente gewerkt en dagelijks geholpen bij dierenartsen die een bilprik moesten zetten bij honden of katten maar ik kan de keren dat er echt gegild werd op 1 hand tellen.En dat waren dan vaak ook wel een beetje zeurderige hondjes zoals teckels.

jiehaaa schreef:Ik heb twee keer ervaren dat een kat heftig reageerde op de bilprik. Dat wil ik niet meer. De laatste kreeg het slaapmiddel subcutaan en dat ging heel vredig.
  de andere schrok wel en keek eens achterom. De grote (retriever) reageerde nauwelijks, maar liep wel na de prik naar de hoek van de behandelkamer en ging pootje geven omdat hij daar na zoiets altijd een koekje kreeg….  

Art_Ificious schreef:Captain schreef:Dat gebeurt alleen bij knaagdieren want dat spul stinkt heel erg. Een konijn kun je nog wel in bedwang houden maar een kat of hond is daar te flexibel en/of sterk voor.
Ok vreemd want kwam op internet een foto van een kat tegen met zo'n masker daarmee dat ik het vroeg.
                                                         jiehaaa schreef:Ik heb twee keer ervaren dat een kat heftig reageerde op de bilprik. Dat wil ik niet meer. De laatste kreeg het slaapmiddel subcutaan en dat ging heel vredig.