Tractive ervaringen en of werkwijze

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DoretteK

Re: Tractive ervaringen en of werkwijze

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:27

Hier een tijd een om gehad bij o ze kat, maar moest vaker dat ding zoeken dan de kat :')

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:54

DoretteK schreef:
Hier een tijd een om gehad bij o ze kat, maar moest vaker dat ding zoeken dan de kat :')

En dan vind je het redelijk makkelijk terug? Je zou denken als je de kat vind met tracker, zou je de tracker ook zonder kat terug kunnen vinden. Al zal deze nooit uit zichzelf zonder kat naar je toe hollen vrees ik _O-
Ik schoot in de lach met de reviews over het geluidsignaal wat je af kunt spelen, maar nogal zacht is. Prima combi zo'n geluidsignaal terwijl mijn gehoor geen 100 punten meer is +:)+

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:58

Geluidje is leuk voor het idee eigenlijk :=
Maar je moet echt goed luisteren. Hier hangt het dus meestal in de bosjes en een zuchtje wind en ik hoor het al niet meer. Heb een slechter oor en met die kant hoor ik het niet :+
Lichtje wat er op zit is wel fijn! Meestal ga ik dus pas zoeken in het donker.
Daarom ook een fel gekleurd bandje erom gedaan met een reflecterende strepen erop.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:05

Nee het terugvinden was niet altijd makkelijk. We wonen in een wijk, maar wel met vrijstaande woningen met vrij veel tuin. En dat geluidje hoor je inderdaad niet heel goed. Bleek ook dat onze kat verder ging dan verwacht, dus ook wel een paar keer een straat verderop moeten aanbellen met de vraag of ik daar in de tuin mocht zoeken. Dit is wel echt al een jaar of vijf geleden, dus misschien is het ondertussen wat verbeterd?

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:29

Nyaleti schreef:
Geluidje is leuk voor het idee eigenlijk :=
Maar je moet echt goed luisteren. Hier hangt het dus meestal in de bosjes en een zuchtje wind en ik hoor het al niet meer. Heb een slechter oor en met die kant hoor ik het niet :+
Lichtje wat er op zit is wel fijn! Meestal ga ik dus pas zoeken in het donker.
Daarom ook een fel gekleurd bandje erom gedaan met een reflecterende strepen erop.

Reflectie, dat is idd wel een goed idee voor het geval van verlies. Volgens mij is de tracker ook op een ander halsbandje te bevestigen zo inschattende. Het lampje had voor mij wel een plus, het geluid is mss handig om de kat aan te leren dat het een signaal is om thuis lekkers te kunnen halen.
Mijn jongeman is slim genoeg om dit in no- time door te hebben. Zo schat ik hem wel in tenminste.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:35

DoretteK schreef:
Nee het terugvinden was niet altijd makkelijk. We wonen in een wijk, maar wel met vrijstaande woningen met vrij veel tuin. En dat geluidje hoor je inderdaad niet heel goed. Bleek ook dat onze kat verder ging dan verwacht, dus ook wel een paar keer een straat verderop moeten aanbellen met de vraag of ik daar in de tuin mocht zoeken. Dit is wel echt al een jaar of vijf geleden, dus misschien is het ondertussen wat verbeterd?

Geen idee of het verbeterd is, ik las er veel over en die reviews waren vrij recent. Dus ik denk eigenlijk van niet. We zullen zien. Ik heb er 1 besteld en komt morgen binnen. Ben zowiezo erg benieuwd en ook hoe mijn kat reageert op een halsbandje. Normaliter is hij vrij relaxed dus ik heb de hoop dat het soepeltjes verloopt. Uiteraard krijgt hij eerst wel een gewenningsperiode. Hij, en ik ook trouwens, hebben er weinig aan als ik hem over de rooie jaag.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:42

Ik gebruik ze nu bijna 2 jaar en het geluidje is hetzelfde. Denk inderdaad dat die er vooral opzit om de kat te seinen en die anders te luid wordt voor de kat?

Hier had ik het zo aangeleerd, komen met geluidje aan. En ik schud nog met bakje als ik lui ben. Kennen ze echt goed, hilarisch is het soms :+
Ze krijgen die Whiskas Temptations en daar doen ze beide een moord voor en krijgen ze ook echt alleen als ze binnen komen, dus dat was zo gepiept _O-

Ja tracker is los van het halsbandje. Die kun je dus hangen aan wat je wilt. Het model wat erbij zit hangt ook bij de Pets Place in kleurtjes. Die bandjes zijn heel fijn want zijn ook op gewicht af te stellen, dat ie voor een grote kat niet direct los schiet en bij een kleine kat dat ze niet alsnog blijft hangen.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:15

Ik heb ook 2 tractive modellen voor m’n (inmiddels overleden) raskatten. Op zich ideaal en zou zeker weer een abonnement nemen.
Maar zoals genoemd, is het niet feilloos.
1 tracker zijn we kwijt geraakt en nooit meer gevonden (was ‘s avonds in donker en batterij ging niet heel lang meer mee). Service van Tractive was toen overigens wel goed, tegen laag tarief konden we nieuwe bestellen.
Het bandje wat er toen bij zat, ging veel te snel los.
En als je kat ergens binnen of onder een zeecontainer (spreek uit ervaring) zit, dan vind je hem ook niet. Zeker in een volle woonwijk waar veel verstop plekjes zijn.

Maar al met al wel echt een aanrader hoor.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:33

Nyaleti schreef:
Ik gebruik ze nu bijna 2 jaar en het geluidje is hetzelfde. Denk inderdaad dat die er vooral opzit om de kat te seinen en die anders te luid wordt voor de kat?

Hier had ik het zo aangeleerd, komen met geluidje aan. En ik schud nog met bakje als ik lui ben. Kennen ze echt goed, hilarisch is het soms :+
Ze krijgen die Whiskas Temptations en daar doen ze beide een moord voor en krijgen ze ook echt alleen als ze binnen komen, dus dat was zo gepiept _O-

Ja tracker is los van het halsbandje. Die kun je dus hangen aan wat je wilt. Het model wat erbij zit hangt ook bij de Pets Place in kleurtjes. Die bandjes zijn heel fijn want zijn ook op gewicht af te stellen, dat ie voor een grote kat niet direct los schiet en bij een kleine kat dat ze niet alsnog blijft hangen.

Ja precies! De mijne hebben een, ik noem het toverwoord, en ze komen aandraven als een stel wilde honden. Gewoon een blikje Gourmet, zij krijgen alleen natvoer bij dit woord. Ik gebruik het bv als zij binnen moeten komen. Voel me dan net een moeke die de koters binnen roept voor het eten :+ Dus ja, ik denk wel dat het geluidsignaal hier aan bij zal dragen.
Ik zal morgen eens kijken bij Pets place. Ik kocht een donkerblauwe, dus een een beter zichtbaar bandje zal bij verllies meer toevoegen dan de originele kleur.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:38

Dispar_Vulgo schreef:
Ik heb ook 2 tractive modellen voor m’n (inmiddels overleden) raskatten. Op zich ideaal en zou zeker weer een abonnement nemen.
Maar zoals genoemd, is het niet feilloos.
1 tracker zijn we kwijt geraakt en nooit meer gevonden (was ‘s avonds in donker en batterij ging niet heel lang meer mee). Service van Tractive was toen overigens wel goed, tegen laag tarief konden we nieuwe bestellen.
Het bandje wat er toen bij zat, ging veel te snel los.
En als je kat ergens binnen of onder een zeecontainer (spreek uit ervaring) zit, dan vind je hem ook niet. Zeker in een volle woonwijk waar veel verstop plekjes zijn.

Maar al met al wel echt een aanrader hoor.

Hebben ze nu nog. Voor een paar euro per maand meer krijg je bij verlies, diefstal en of stuk een nieuwe tracker voor een veel lagere prijs. Al zal ik wel aan het rekenen of het niet handiger is om een nieuwe te kopen ipv een verzekering. Zo duur was de mijne niet. Als hij wel goed bevalt koop ik alsnog een 2e op reserve.
Als dat kan tenminste, niet dat ik dan ook een nieuw abonnement af moet sluiten. Dat moet ik nog even uitzoeken.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:10

Wij hebben toevallig lag ook nieuwe besteld.. je hoeft dan geen nieuw abonnement te nemen. De nieuwe opladen, de app openen en deze geeft vanzelf de nieuwe tracker aan. Dan kun je kiezen voor een nieuw abonnement (waar je bv zout moeten doen bij een nieuw huisdieren, of koppelen aan een bestaand abonnement. Daarna de oude tablet wel uitzetten. Anders 'vindt' de app deze weer.