Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DoretteK schreef:Hier een tijd een om gehad bij o ze kat, maar moest vaker dat ding zoeken dan de kat
Nyaleti schreef:Geluidje is leuk voor het idee eigenlijk![]()
Maar je moet echt goed luisteren. Hier hangt het dus meestal in de bosjes en een zuchtje wind en ik hoor het al niet meer. Heb een slechter oor en met die kant hoor ik het niet![]()
Lichtje wat er op zit is wel fijn! Meestal ga ik dus pas zoeken in het donker.
Daarom ook een fel gekleurd bandje erom gedaan met een reflecterende strepen erop.
DoretteK schreef:Nee het terugvinden was niet altijd makkelijk. We wonen in een wijk, maar wel met vrijstaande woningen met vrij veel tuin. En dat geluidje hoor je inderdaad niet heel goed. Bleek ook dat onze kat verder ging dan verwacht, dus ook wel een paar keer een straat verderop moeten aanbellen met de vraag of ik daar in de tuin mocht zoeken. Dit is wel echt al een jaar of vijf geleden, dus misschien is het ondertussen wat verbeterd?
Nyaleti schreef:Ik gebruik ze nu bijna 2 jaar en het geluidje is hetzelfde. Denk inderdaad dat die er vooral opzit om de kat te seinen en die anders te luid wordt voor de kat?
Hier had ik het zo aangeleerd, komen met geluidje aan. En ik schud nog met bakje als ik lui ben. Kennen ze echt goed, hilarisch is het soms![]()
Ze krijgen die Whiskas Temptations en daar doen ze beide een moord voor en krijgen ze ook echt alleen als ze binnen komen, dus dat was zo gepiept![]()
Ja tracker is los van het halsbandje. Die kun je dus hangen aan wat je wilt. Het model wat erbij zit hangt ook bij de Pets Place in kleurtjes. Die bandjes zijn heel fijn want zijn ook op gewicht af te stellen, dat ie voor een grote kat niet direct los schiet en bij een kleine kat dat ze niet alsnog blijft hangen.
Dispar_Vulgo schreef:Ik heb ook 2 tractive modellen voor m’n (inmiddels overleden) raskatten. Op zich ideaal en zou zeker weer een abonnement nemen.
Maar zoals genoemd, is het niet feilloos.
1 tracker zijn we kwijt geraakt en nooit meer gevonden (was ‘s avonds in donker en batterij ging niet heel lang meer mee). Service van Tractive was toen overigens wel goed, tegen laag tarief konden we nieuwe bestellen.
Het bandje wat er toen bij zat, ging veel te snel los.
En als je kat ergens binnen of onder een zeecontainer (spreek uit ervaring) zit, dan vind je hem ook niet. Zeker in een volle woonwijk waar veel verstop plekjes zijn.
Maar al met al wel echt een aanrader hoor.