Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bellatrix schreef:Ik zou hem gewoon naar een opvang brengen, je hebt haar 12 jaar gehad, dan neem ik aan dat je het ook niet erg vindt om wat verder te rijden en haar naar een goede opvang te brengen.
Kirstenn schreef:Helaas is een paar dagen geleden de ram onverwachts overleden en zijn we ook aan het bedenken wat we met de voedster doen.
hwn schreef:Kirstenn schreef:Helaas is een paar dagen geleden de ram onverwachts overleden en zijn we ook aan het bedenken wat we met de voedster doen.
Kunnen jullie elkaar niet helpen dan, door de overgebleven konijnen te koppelen?
Al zou ik zo'n oud blind konijn gerust durven laten inslapen. Dit is geen gezond dier meer, dus ik denk dat de meeste dierenartsen hier geen problemen rond maken. Er worden zelfs gezonde asieldieren ingeslapen (in België toch, zal in NL ook wel het geval zijn), een blind dier zeker dan.
Wintu schreef:Bellatrix schreef:Ik zou hem gewoon naar een opvang brengen, je hebt haar 12 jaar gehad, dan neem ik aan dat je het ook niet erg vindt om wat verder te rijden en haar naar een goede opvang te brengen.
Ik zou een blind konijn van 12 niet meer de stress van een opvang aandoen. Vind het ook een vreemde suggestie, totaal niet in belang van het dier ook.
Bellatrix schreef:Wintu schreef:
Ik zou een blind konijn van 12 niet meer de stress van een opvang aandoen. Vind het ook een vreemde suggestie, totaal niet in belang van het dier ook.
In haar OP spreekt ze nog niet van een blind konijn, mijn reactie was op de OP gebaseerd. Dat het konijn blind is kwam daarna pas ter sprake.
Het konijn heeft nu ook stress door het verlies van een maatje lees ik. Inslapen, alleen houden, naar een opvang? Geen idee wat nu goed is. Ik denk dat TS dat zelf het beste aanvoelt.
Little_Gift schreef:Dat kun je zelf ook doen op de manier waarop aan koeien een einde wordt gemaakt, maar dan in het klein. Je kunt natuurlijk eerst een afspraak maken bij een da om na te vragen.
tamary schreef:12 Is oud voor een konijn, 6-10 levensduur is standaard. TS heeft heel goed voor deze dame gezorgd dat ze zo oud al geworden is. Maakt helaas niet dat ze het eeuwige leven hebben of dat net als vrijwel elk oud dier nog goed om kan gaan met veranderingen. Het overlijden van maatje zelf, net als het ergens anders heen gaan kan druppel zijn. En ja ze kan nog 3 jaar doorhuppelen, maar dat is zeldzaam.
Wintu schreef:tamary schreef:12 Is oud voor een konijn, 6-10 levensduur is standaard. TS heeft heel goed voor deze dame gezorgd dat ze zo oud al geworden is. Maakt helaas niet dat ze het eeuwige leven hebben of dat net als vrijwel elk oud dier nog goed om kan gaan met veranderingen. Het overlijden van maatje zelf, net als het ergens anders heen gaan kan druppel zijn. En ja ze kan nog 3 jaar doorhuppelen, maar dat is zeldzaam.
Ik heb al dertig jaar konijnen, ik weet hoe het werkt. Maar diertje is gezond, gaat nu door een verandering, mag ze even de tijd krijgen om het verwerken, voor er gelijk van alles mee moet?
Wintu schreef:tamary schreef:12 Is oud voor een konijn, 6-10 levensduur is standaard. TS heeft heel goed voor deze dame gezorgd dat ze zo oud al geworden is. Maakt helaas niet dat ze het eeuwige leven hebben of dat net als vrijwel elk oud dier nog goed om kan gaan met veranderingen. Het overlijden van maatje zelf, net als het ergens anders heen gaan kan druppel zijn. En ja ze kan nog 3 jaar doorhuppelen, maar dat is zeldzaam.
Ik heb al dertig jaar konijnen, ik weet hoe het werkt. Maar diertje is gezond, gaat nu door een verandering, mag ze even de tijd krijgen om het verwerken, voor er gelijk van alles mee moet?
Citaat:Jongens, ze vraagt wat te doen voor haar huisdier die ze al twaalf jaar heeft en dan gaat het hier over slachten, inslapen, breng het maar naar de opvang.
Opvangen zitten ramvol.
Het konijntje moer ten eerste even wennen dat haar vriend er niet meer is. Dat is heel normaal, dan gaan ze wel eens wat slechter eten, omdat het gewoon een verandering is en stress geeft. Behalve blind, is ze gewoon goed gezond.
Ze zit op een vertrouwde plek, is gezond, maar een koppeling zou ik sowieso nu niet doen. Geef haar wat tijd, misschien trekt ze wel bij. Verwen haar wat extra met bijvoorbeeld paardenbloemblad, zodat ze wel blijft eten, geef wat meer aandacht, geef een knuffel in haar hok. Beestje heeft gewoon wat tijd nodig.