Hettieheks schreef:Een oprechte vraag hoor; wat is toch de weerstand van medicatie geven aan een ouder wordende hond met artrose?
Weerstand tegen medicatie begrijp ik volledig ivm belasting van diverse organen. Echter wel merk ik ook dat veel mensen wachten tot de hond amper nog fatsoenlijk vooruit of overeind komt voor ze gaan ondersteunen. Afbreken van bespiering is simpel en makkelijk. Zeker bij oudere dieren. Opbouwen is echter onwijs moeilijk en lastig. Pijnstilling is de laatste stap maar supplementen geven om alles in het lijf qua belasting te ondersteunen moet je echt gaan geven bij de eerste signalen. Dan is er nog weinig afbraak en kan het makkelijker herstellen omdat er nog meer spieren aanwezig zijn. Des te langer helpen supplementen ook ondersteunend en dan is er pas later pijnstilling nodig.
Mijn herder zat niet helemaal lekker in elkaar. Met 7 jaar ben ik voeding gaan aanpassen, met 8 jaar supplementen gaan geven en helaas kreeg hij kanker en einde verhaal. Echter tot 3 weken voor zijn overlijden liep hij nog fit en vrolijk makkelijk een uur mee. Wel dankzij de supplementen