marleen_usar schreef:Ik heb een haartest laten doen ik wist gelijk waar hij wel en niet tegen kon. Er kwam een heel boekwerk uit.
Oh wist niet dat het kon? Las ergens dat het niet betrouwbaar was. Wat waren de kosten hiervoor?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
N0a schreef:Boheme schreef:Krijgt hij nog wel voer met graan? Misschien kun je kijken of je beide graan en kip kan uitsluiten.
Heb er hier ook 1 gehad in het verleden met graan en kip allergie, die had ik op real nature staan. Hij heeft nooit meer last gehad.
Al het 'normale' voer wat ik geprobeerd heb is inderdaad graanvrij.
@sasja; in het asiel had hij geen huidreacties en tevens gewoon normale ontlasting. De eerste dagen had hij dat bij mij ook. Tot ik z'n brokjes ging mengen, toen kreeg hij diarree.
Heb nog foto's geprobeerd te maken van de plekjes, maar was vrij lastighij wilde niet echt scherp stellen.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
marleen_usar schreef:Bij Maasduyn kan je een haartest laten doen en het is zeer nauwkeurig dus heel betrouwbaar, ik heb toen zo’n 80 euro betaald. Huismijten, voeding en grasmijten alles wordt getest.
purny schreef:marleen_usar schreef:Bij Maasduyn kan je een haartest laten doen en het is zeer nauwkeurig dus heel betrouwbaar, ik heb toen zo’n 80 euro betaald. Huismijten, voeding en grasmijten alles wordt getest.
Allergietest bij katten
Er is meer bekend over honden met een allergie dan over katten. Huidtesten of bloedonderzoek om vast te stellen waarvoor een kat allergisch is, zijn op dit moment nog niet betrouwbaar genoeg en worden daarom zelden uitgevoerd.
https://www.anicura.nl/behandelingen/kat/allergie-kat/#:~:text=Huidtesten%20of%20bloedonderzoek%20om%20vast,gaat%20u%20naar%20de%20dierenarts.
Volgens Anicura bestaat dit dus niet.