Erf grens hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 06:59

Wij hebben ook onzichtbare omheining. We hebben alles omheind, maar ook personeel wat dagelijks door de poort moet. En de honden weten al snel wie ze wel en niet serieus nemen en liepen dus alsnog steeds op straat.

Sinds de onzichtbare omheining bleven ze keuring achter de poort.

Bij onze katten heeft het ook heel erg lang goed gewerkt. Tot 1 keer de batterijen te laat verwisseld waren en 1 kat daarna door had dat je met een aanloopje en een sprong maar kort pijn hebt. Die had het er gewoon voor over en sprong gewoon heen en terug door de poort. Wel op tijd de batterijen wisselen dus :+

Ik zou het wel visualiseren als je er voor kiest. Bijvoorbeeld door prikpaaltjes te zetten met een draadje. Dat de hond wel meteen weet waar de grens is.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 07:37

Ik wilde wel even aangeven dat ik ook iemand ken met een hond die gebruik had gemaakt van stroom, die durft het erf dus niet af. Als je buiten het erf met de hond wil moeten ze hem die grens over tillen. Ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen hiermee? Loopt je hond bijvoorbeeld wel nog mee als je er zelf met de hond af wil? Of neem je dan een andere uitgang?

Schuur_

Re: Erf grens hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 07:53

Hier heeft een kennis (NL) een veroordeling op haar naam. Hond was ontsnapt en ze hadden onzichtbare afscheiding. Dus hond had halsband met pinnen aan. Heel gedoe geweest hoor en uiteindelijk veroordeeld.

We hebben hier ook een erfhond die we niet willen leren dat ze door de poort kan. Dus als zij van het erf gaat voor een rondje lopen gaan we met de auto. Mijn honden snappen het principe dat ze zonder begeleiding niet van het erf mogen dus met hen wandel ik wel van het erf af naar de dijk.

We gaan nu een hondenwei in de tuin maken dat ze makkelijker zonder toezicht buiten kunnen

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 08:20

Schuur_ schreef:
Hier heeft een kennis (NL) een veroordeling op haar naam. Hond was ontsnapt en ze hadden onzichtbare afscheiding. Dus hond had halsband met pinnen aan. Heel gedoe geweest hoor en uiteindelijk veroordeeld.

Wat heeft het een met het ander te maken?
Een onzichtbare omheining heeft geen halsband met pinnen.

Ik denk dat hier nog wel de nodige context ontbreekt waarom zij een boete heeft gehad.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 08:25

Jokonootje schreef:
Schuur_ schreef:

Wat heeft het een met het ander te maken?
Een onzichtbare omheining heeft geen halsband met pinnen.

Ik denk dat hier nog wel de nodige context ontbreekt waarom zij een boete heeft gehad.

Zeker wel :j . Er zitten 2 ‘pinnen’ (puntjes) op die het signaal doorgeven. Zo kan een stroomband er ook uit zien.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 09:27

Een onzichtbare omheining werkt via zo een kastje aan de halsband met 2 pinnen die de stroom geleiden. Hoe zou een onzichtbare omheining anders moeten werken?

Omheining stond uit/werkte niet meer omdat de hond er al heel lang niet meer over ging maar helaas die dag wel. Gevonden door een mevrouw uit het dorp die dus melding heeft gemaakt over het gebruik van stroomhalsband.

Hond loopt overigens terug op het erf hoor maar ze heeft wel een aantekening op haar naam staan. Ook 1 van de redenen dat wij nu gaan investeren in een hondenwei.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 10:03

trysteffy schreef:
Ik heb geen tuin dat is het. Hond is op dit moment alleen met toezicht buiten maar hij is reten snel en behendig/flexibel dat die rat weet dat je hem niet te pakken krijg. Maar ik vind het straks ook lekker als de katten ook naar buiten kunnen de schuifpui open te doen want die heb ik. Want hij was inprinciepen met mijn andere hond gewoon aan het spelen die luisterde wel goed en gaat niet van het erf af maar hij is gewoon zo vogel vlug. Ik wil hem niet alleen maar in het appartement houden maar wil hem ook wel gewoon de ruimte geven wij wonen al op het plattenland nu dus een normale uitlaat gebied waar die echt los kan hebben wij niet meer. Dus nou is het echt het terrein en anders alleen maar aan de riem langs de drukke land weg lopen waar veel tracktors en vrachtwagens als mongolen rijden om zo te zeggen. Nou is het weekend en stuk rustiger

Volgens mij moet je vooral heel wat beter werken aan je opvoeding(sskills) ipv het in (stroom)hulpmiddelen zoeken.

Zo'n jong dier en dan al met blafbanden aan de gang en op eigen erf niet eens onder appèl terwijl je aan een drukken landweg zit maar wél los laat lopen en dus de weg op. Ik vind het echt sneu.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 10:06

Vind het echt bizar dat het alsnog geadviseerd wordt om met stroom te werken (muv zichtbare stroomdraden).
Het is verboden en verre van diervriendelijk (zacht uitgedrukt).

Er zijn genoeg andere opties.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-25 10:34

GDG schreef:
trysteffy schreef:
Ik heb geen tuin dat is het. Hond is op dit moment alleen met toezicht buiten maar hij is reten snel en behendig/flexibel dat die rat weet dat je hem niet te pakken krijg. Maar ik vind het straks ook lekker als de katten ook naar buiten kunnen de schuifpui open te doen want die heb ik. Want hij was inprinciepen met mijn andere hond gewoon aan het spelen die luisterde wel goed en gaat niet van het erf af maar hij is gewoon zo vogel vlug. Ik wil hem niet alleen maar in het appartement houden maar wil hem ook wel gewoon de ruimte geven wij wonen al op het plattenland nu dus een normale uitlaat gebied waar die echt los kan hebben wij niet meer. Dus nou is het echt het terrein en anders alleen maar aan de riem langs de drukke land weg lopen waar veel tracktors en vrachtwagens als mongolen rijden om zo te zeggen. Nou is het weekend en stuk rustiger

Volgens mij moet je vooral heel wat beter werken aan je opvoeding(sskills) ipv het in (stroom)hulpmiddelen zoeken.

Zo'n jong dier en dan al met blafbanden aan de gang en op eigen erf niet eens onder appèl terwijl je aan een drukken landweg zit maar wél los laat lopen en dus de weg op. Ik vind het echt sneu.

Ben een jaar lang met hem naar school geweest tot dat ik ging verhuizen Hondenschool had ook gezegd dit is echt een eigenwijze die schijt heeft. En die werkt enorm veel met Aussies. Dus ik zeg wil je hem lenen? Ik zeg probeer het uit ;)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 11:04

Dan train je verder met een gedragstherapeut. Maar niet met een blad halsband..
Zichtbare omheining gaat dan ook niet werken als hij overal schijt aan heeft. Of je moet de stroom op standje Leonberger willen zetten := maar als hij er in adrenaline overheen vliegt en vervolgens niet terug durft over de draad ben je verder van huis.

Veel andere opties bestaan er niet, er is geen app oid van wat jij zoekt. Ja een gps tracker maar dan krijg je een melding als hij over de grens gaat maar verder niks.

Als ik met m'n hond aan het wandelen ben en er komt een andere hond aangevlogen vanaf een erf dan behandel ik die echt niet lief. Want je weet niet wat die wilt.
Plus je hond heeft schijt aan alles en er rijden veel tractoren zeg je.
Plaats een omheining. Die hoeft niet gigantisch te zijn, als hij maar veilig naar buiten kan. Zo'n hond moet je toch dagelijks mee wandelen en trainen dus een afgezet erf maakt het verschil niet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 11:34

Zolang er geen deugelijke omheining is, je hond alleen aan een lange lijn buiten laten desnoods aan een grondpin zodat je hem niet vast hoeft te houden / de hele tijd in de gaten moet houden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 11:41

Maar hoe zit dat stuk eruit wat afgezet moet worden, dat maakt het meedenken toch gemakkelijker.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 11:48

Ik zou ook denken aan een kennel of ren waar hij buiten kan zijn en dan gewoon uitlaatrondes houden. Sowieso ook nodig voor mentale stimulatie.

Voor het lekker los rennen verplaats je je naar een omheinde losloopweide ofzo. Een hond die 'schijt heeft aan alles' hoort mijn inziens ook niet in een losloopgebied thuis.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 12:28

Wij hadden ook een hond die net Houdini was. Die had gewoon een hek nodig van 2 meter, anders ging hij er overheen.
Je moet toch je hond veilig houden, ik zou een stuk afzetten voor de hond.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 15:18

moonsparkle schreef:
Ik wilde wel even aangeven dat ik ook iemand ken met een hond die gebruik had gemaakt van stroom, die durft het erf dus niet af. Als je buiten het erf met de hond wil moeten ze hem die grens over tillen. Ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen hiermee? Loopt je hond bijvoorbeeld wel nog mee als je er zelf met de hond af wil? Of neem je dan een andere uitgang?

Wij wisselde van halsband en dan wisten de honden genoeg

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 15:22

Myfairytale schreef:
Vind het echt bizar dat het alsnog geadviseerd wordt om met stroom te werken (muv zichtbare stroomdraden).

Het is diervriendelijker dan onder een auto. Wij hadden het wel in combinatie met zichtbare omheining. Maar het werkt heel eerlijk, het piept, het trilt en dan geeft het pas stroom.
Het werkt ook perfect voor katten. Onze kat die dus toch ervoor koos om schijt te hebben aan de stroom is aangereden door een auto.
Onze andere kat kan veilig buiten op eigen terrein.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 15:30

Mijn benedenbuurmeisje heeft hetzelfde: huurwoning, geen eigen tuin, wel openslaande deuren naar gemeenschappelijk buiten. En een hond van net een jaar (labrador in haar geval). En die heeft een waslijn waar ze 'm aan vastlegt (clipje aan waslijn gaat vast aan halsband van de hond). Hij heeft genoeg ruimte om lekker buiten wat te kunnen rommelen, de lijn geeft hem ruimte voor het stukje bij hun voor de deur. Maar hij rent niet meer om de haverklap door de buurt en/of naar de doorgaande weg.

Dus niks niet onzichtbaars, gewoon een rode waslijn van de action. Spotgoedkoop en heel effectief.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 18:48

loulou schreef:
Myfairytale schreef:

Het is diervriendelijker dan onder een auto. Wij hadden het wel in combinatie met zichtbare omheining. Maar het werkt heel eerlijk, het piept, het trilt en dan geeft het pas stroom.
Het werkt ook perfect voor katten. Onze kat die dus toch ervoor koos om schijt te hebben aan de stroom is aangereden door een auto.

Wederom: er zijn diervriendelijker opties!
En ook al doet het eerst iets anders, dan nóg steeds is het een naar ding, met die metalen punten aan de binnenkant van een halsband én blijft het vervelend als dat ding trilt of piept om de hals van de hond.
Het gebruik ervan is simpelweg niet recht te banketstaaf en ze zijn niet voor niets verboden.

En als dan écht niets zou werken, dan moet je je afvragen of je de hond wel kunt bieden wat het nodig heeft; een veilige manier van buiten komen, zonder martelpraktijken.

Dat is met een paard net zo, als die 24/7 op stal moet staan kun je het ook niet bieden wat het nodig heeft en daar hang je ook geen band met pinnen aan die piept, trilt of stroom afgeeft. En terecht.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 18:54

Als stroom op de omheining zo vreselijk is... Heb jij stroom op jouw paardenweide dan?

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 18:57

Is het te simpel gedacht om een hek te plaatsen?
En anders aan een lange lijn, al vind ik dat ook niet ideaal.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 22:09

Little_Gift schreef:
Als stroom op de omheining zo vreselijk is... Heb jij stroom op jouw paardenweide dan?

Bedoel je mij?
Stroom op de omheining is prima, maar niet om de nek van een dier.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 22:19

loulou schreef:

Maar het werkt perfect? :=

Ik heb die halsband en omheining ook gehad voor onze hond. Een schijtluis. Standje chihuahua voor een Berner. Voor zo'n hond werkt het.
Niet voor een hond die schijt heeft aan alles en een flinke trigger aan de overkant heeft lopen. Ik geloof echt niet dat dit daarvoor werkt.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 22:19

In principe staat die stroom niet op de nek maar op de onzichtbare omheining.
Doordat dat bakje om de nek contact maakt met de afscheiding, krijgt de hond stroom.
Het is niet mijn manier van keuze maar stroom is stroom en hoe zit het dan met al diegenen die hier vaak schrijven om dan maar alu draad of zilverpapier aan het halster of door de manen te vlechten zodat ze de klap stroom op de draden extra goed voelen in geval een Shetlander of koppige haflinger of tinker?

Want dat is dan hetzelfde principe, je hangt dan ook een stroomband om het hoofd van je paard.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 06:59

Nyaleti schreef:
loulou schreef:

Maar het werkt perfect? :=

Ik heb die halsband en omheining ook gehad voor onze hond. Een schijtluis. Standje chihuahua voor een Berner. Voor zo'n hond werkt het.
Niet voor een hond die schijt heeft aan alles en een flinke trigger aan de overkant heeft lopen. Ik geloof echt niet dat dit daarvoor werkt.

Als je het hele topic had gelezen, had je gelezen dat we te laat waren met batterij wisselen en dat die kat er sindsdien bewust doorheen ging.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 07:19

Little_Gift, het punt is dat de hond de pinnen van de halsband steeds voelt zitten maar niet weet wanneer ze pijn gaan doen. Zelfde als dat jij een stroomdraad permanent in je hand moet houden en niet weet wanneer er stroom komt. Dat is een stuk onzekerder dan dat er een draad hangt en als je daar tegen komt doet het pijn.

De halsband moet zo zitten dat de pinnen constant contact maken met de huid omdat er anders kans is dat er geen effect is als er stroom wordt gegeven, zeker bij honden met een dikke vacht. Daarom staat ook overal in de gebruiksaanwijzingen dat je de banden nooit permanent om mag laten.

Nogmaals, wij gaan voor een omheining in de vorm van hondenwei. Voor TS zou ik kiezen voor een buitenkennel en wandelen. Een lange lijn ben ik als de dood dat ze zich verhangen of met een poot verstrikt raken dus dat zou ik al nooit zonder toezicht doen en het principe van zo een waslijntje is dat een hond enkel heen en weer kan rennen. Dat lijkt me vrij frustrerend op lange termijn. Als je de aankliklijn zo lang maakt dat hij meer ruimte heeft ben ik weer bang voor verstrikking.

TS, kun je een beetje de ruimte die je hebt schetsen zodat we constructiever kunnen meedenken?