Katten en de hordeur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Re: Katten en de hordeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 20:21

Wij hebben een aluminium hordeur waar van het onderste gedeelte “vast” is, dus geen gaas. Het gaasgedeelte is speciaal voor katten verstevigd gaas. Die werkt prima, al jaren.

Keldeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 23:19

Ik heb er zelf eentje gemaakt, is inmiddels al twee jaar hufterproof. Mijn katten zijn allemaal oranje hufters van 8 kilo of meer, dus het is echt een stevig ding.

WillemijnL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 01:08

Ik zou een stuk plexiglas op maat onderaan bevestigen, dan kunnen ze iig vanaf de grond niet veel kracht tegen dat gaas zetten en als je mazzel hebt vinden ze het dan snel saai en gaan ze zich met andere zaken bezighouden. Dat heeft hier ooit geholpen. Maar mijn katten zijn geen ultieme doorzetters dus geen garantie.

ViveChopin07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-25 06:16

WillemijnL schreef:
Ik zou een stuk plexiglas op maat onderaan bevestigen, dan kunnen ze iig vanaf de grond niet veel kracht tegen dat gaas zetten en als je mazzel hebt vinden ze het dan snel saai en gaan ze zich met andere zaken bezighouden. Dat heeft hier ooit geholpen. Maar mijn katten zijn geen ultieme doorzetters dus geen garantie.

Ik denk dat ik inderdaad zoiets ga proberen, met plexiglas of iets anders maken met gaas ofzo wat we er voor kunnen zetten waar ze in ieder geval niet doorheen komen. Hopelijk voor tijdelijk en anders helaas maar voor langere tijd. Gelukkig blijven onze katten normaal gesproken niet eindeloos doorgaan als ze niet 'winnen' of het gewenste resultaat krijgen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 09:34

Over het algemeen is een plissé hor kansloos tegen katten die alle tijd hebben om te duwen, krabben. pulken, met aanloop en veel vaart er doorheen te knallen enz.

Denk dat met deze deur je beste opties zijn om te accepteren dat er 1 hoekje gaat sneuvelen. en dat dan zelf los te halen zodat zij het niet hoeven te slopen :=

Of iets er voor maken / zetten het onderste stuk.
Maar met een beetje pech wordt dat alleen maar een extra uitdaging voor de katten en frustratie voor de mensen want je moet dan con-stant in de gaten houden en corrigeren en dat gaat toch wel heel snel vervelen.

Als ze in principe in en uit mogen lopen dan zou ik fijn kijken naar hoe je het beste een doorgangetje kan maken.
Dan ben je tenminste van het hele gezeik af :=

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 09:44

Onze kat klom omhoog in de hor en bleef daar dan hangen tot ze naar binnen of buiten werd gelaten.Nu geen hordeur meer..

ViveChopin07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-25 09:51

pmarena schreef:
Over het algemeen is een plissé hor kansloos tegen katten die alle tijd hebben om te duwen, krabben. pulken, met aanloop en veel vaart er doorheen te knallen enz.

Denk dat met deze deur je beste opties zijn om te accepteren dat er 1 hoekje gaat sneuvelen. en dat dan zelf los te halen zodat zij het niet hoeven te slopen :=

Maar met een beetje pech wordt dat alleen maar een extra uitdaging voor de katten en frustratie voor de mensen want je moet dan con-stant in de gaten houden en corrigeren en dat gaat toch wel heel snel vervelen.

Als ze in principe in en uit mogen lopen dan zou ik fijn kijken naar hoe je het beste een doorgangetje kan maken.

Punt is dus dat ze niet naar buiten moeten kunnen, dus een doorgangetje is niet de bedoeling. Kwa type deur konden we helaas niet veel anders, dus we gaan het maar proberen met de onderkant af te zetten met iets extra's

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 10:56

pmarena schreef:

Dit dus :D . En dan gewoon de tuin katproof afzetten of een ren maken. Worden de katten heel erg blij van en hoef je niet bang te zijn dat je dure deur in reepjes eindigt :D .

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 11:54

Mjin kat mag tuin niet in, dus heb onderste stuk afgezet met stuk plexiglas. Mjin kat is geen springer /klimmer, dus die vind dat prima, probeert niks.

Ga ooit nog stuk tuin afzetten voor kat, maar er moet hier nog zoveel, daar moet ze nog op wachten voorlopig.