Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prugelpiet schreef:Stress kan bij katten overal weg komen. Sommigen zijn al van het padje omdat de waterbak te dicht bij de voerbak staat, er een ander meubelstuk in huis is, er een kat van de buren buiten heeft gelopen, zeg het maar.
Als de dierenarts dit alles wil linken aan stress, heeft die je dan al opties gegeven om hier mee om te gaan? Stressverlagend supplement of - voeding?
Dat ze zo haar best moet doen op de ontlasting, is niet normaal. Welk middel geef je haar hier nu precies voor?
Earth schreef:De stress kan komen door dementie. Ze kan best een tia gehad hebben waardoor dat ineens verergerd. Ik zou eens vragen naar gabapentine om haar wat rustig te krijgen. Daarna even terug naar het tekenbord, en bedenken of je wel een mri oid wilt. Want a: het is duur. B; vaak kun je niks met de uitslag, of vaak komt er niks uit. C; het is altijd spannend met een roesje.
Dan kom je op een andere optie uit, al het andere uitsluiten. Dat heb je volgens mij zo goed als gedaan. Dan is het hopen dat de gabapentine aan slaat en ze tenminste wat tot rust komt...
Ir111 schreef:Geen idee of je er voor open staat maar ik heb zeer positieve ervaringen met Linda Boggie.
Mijn kat had ook neurologische problemen (oa zicht, coordinatie, balans). Bij stress werden de klachten veel erger. Regulier DA kon hier niets mee. Natuurgeneeskundige, homeopaat konden wel iets verlichting geven maar ook niet heel veel. Pas toen hij bij Linda onder behandeling kwam werden de klachten echt significant minder. Omdat het bij onze kat niet op te lossen was ging ik zo'n 3 a 4 keer per jaar naar haar toe voor 'onderhoud'.
Zij zit in Deventer: https://dierenartsdeventer.com/
WillemYntJee schreef:Maar t is toch heel makkelijk uit proberen of naar buiten laten inderdaad stressverlagend is? Kat lekker naar buiten laten en binnen een paar dagen moet je verbetering zien. Zo niet dan zijn er nog tal van middelen om daarbij te ondersteunen.
prugelpiet schreef:WillemYntJee schreef:Maar t is toch heel makkelijk uit proberen of naar buiten laten inderdaad stressverlagend is? Kat lekker naar buiten laten en binnen een paar dagen moet je verbetering zien. Zo niet dan zijn er nog tal van middelen om daarbij te ondersteunen.
Een kat die zich lichamelijk slecht voelt zal zich gauw verstoppen en wegkruipen. Die zal ik niet maar gewoon naar buiten mikken zonder dat je die in de gaten houd. Met een beetje pech komt ze niet 123 weer terug
Hannanas schreef:Zo sneu! Goed dat je blijft zoeken. Waarom denkt de dierenarts niet aan pijn? Ze vertoond toch alle symptomen van ongemak en/of pijn. Heeft ze al eens een maandje metacam gehad?
Harde ontlasting kan ook pijnlijk zijn, verdere darmproblemen ook. Wat je zou kunnen proberen als de Lactulose bijwerkingen geeft is overstappen op macrogol. Is te koop bij de drogist onder de naam dulcosoft. Zakjes zijn dat. 2 x per dag door natvoer een 1/4-1/2 theelepel doorheen roeren.
Is ze ontwormd?
En ivm de val is ze al door een orthomanuele dierenarts behandeld?