fierefluiter schreef:Misschien niet wat je wil horen, maar htk katten zijn ook lief en mooi. Ik snap nooit zo goed dat er nieuwe katten op de wereld moeten komen omdat die een leuk kleurtje/vachtje/kopje/whatever hebben terwijl er zoveel kittens per jaar worden gevonden die een huisje nodig hebben. Als je het leuk vindt om voor kittens te zorgen kan je ook nog vrijwilligerswerk in een asiel doen.
Maar dit is in dit verhaal totaal niet relevant.
Ikzelf weet ook dat HTK katten lief en leuk zijn, ik had ook een stalkatje en er komt er straks weer eentje.
Maar ik ben ook erg fan van raskatten. Ik vind die dan ook iets makkelijker als huiskat die niet buitenkomt te houden. Heb dus zelf al jaren heilige birmanen en britse kortharen en ik zou niets anders meer willen. Als er ooit nog een nieuw kitten komt dan heb ik er ook geen probleem mee om een goede fokker te zoeken en een behoorlijke som neer te leggen om een goede gezonde kat te krijgen.
Een raskat heeft niks te maken met een leuk kleurtje, maar een raskat definieert zich enerzijds inderdaad door uiterlijk, maar ook heel erg door karakter. En dat kan je met een HTK kat niet voorspellen, puur omdat die een mix zijn van alles, is het echt heel individu afhankelijk welk karakter ze gaan hebben.
Dat staat hélemaal los van het feit dat er genoeg HTK katten zijn.
Dat is net hetzelfde als tegen iemand zeggen die een Duitse herder zoekt, van hé, waarom een Duitse herder? Chichuahua's zijn ook leuk en er zijn er heel veel van, neem zo eentje!