Marloez schreef:Ik heb inmiddels stad en land afgebeld, blijkbaar is het al een jaar niet leverbaar... Ik probeer nog wat exoten winkels maar die zijn pas vanaf 10 uur open. Ja, ik zal Beaphar zelf ook nog proberen te bellen .
Ik weet vrijwel zeker dat het om schurftmijt gaat gezien de rode stipjes op de oren en staart.
Mocht het niet lukken, diatomeëenaarde is geen gif, dit kun je zelfs opeten. Het heeft vooral een verstikkend en uitdrogen effect op insecten. Dus zolang het bij zoogdieren niet in ogen en neus komt is het veilig te gebruiken.
Zelf heb ik een jonge zebravinken (zijn amper 10 gram, dus net als muizen ook klein) eens moeten behandelen. Die was na 1 beurt van het probleem af. Wel heb ik de nestkast en omgeving toen ook na het schoonmaken met diatomeëenaarde ingepoederd om herbesmetting te voorkomen. Zelf geen ervaring bij muizen, maar dit zou je dus misschien nog wel kunnen proberen.
Verder wordt bij vogels met mijt aan de poten ook wel aangeraden om deze regelmatig met zonnebloemolie in te smeren. Hele vette olie of zalf sluit de huid namelijk af en mijten kunnen daar blijkbaar ook niet goed tegen, dan gaan ze ook dood. Dit zou voor misschien ook nog een poging waard zijn wat nu zou kunnen helpen.