Kat sproeit in huis buurvrouw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: Kat sproeit in huis buurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 11:23

Ik ben normaal gesproken ontzettend team 'hou je kat lekker in eigen tuin' maar in dit geval gaat de buurvrouw daar ook niet gelukkiger van worden want dan is jouw kat nog steeds eenzaam (in haar ogen). En om nou een kat erbij te nemen omdat de buurvrouw dat graag wil...

Kortom, ik denk dat je aanbod heel netjes is, en als ze geen gesproei in huis wil maar wel de kat aandacht wil geven dan kan ze gewoon naar buiten lopen om hem te aaien toch?

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 11:28

Yessy schreef:
Ik ben normaal gesproken ontzettend team 'hou je kat lekker in eigen tuin' maar in dit geval gaat de buurvrouw daar ook niet gelukkiger van worden want dan is jouw kat nog steeds eenzaam (in haar ogen). En om nou een kat erbij te nemen omdat de buurvrouw dat graag wil...

Kortom, ik denk dat je aanbod heel netjes is, en als ze geen gesproei in huis wil maar wel de kat aandacht wil geven dan kan ze gewoon naar buiten lopen om hem te aaien toch?

Ja we hebben wel twee katten. Ons tweede kat is gewoon thuis en ligt wat in de achtertuin. Kunnen prima door 1 deur en spelen wel samen maar zijn niet de grootste vriendjes.
Inderdaad denk dat we dat zo gaan zeggen luikje en dan ons kat aandacht geven buiten☺️
Meer tijd vrij maken voor ons katten gaat gewoon niet lukken, ik werk 24 uur en mijn man 36 uur. Ik werk onregelmatig dus vaak als ik werk is mijn man wel thuis. Er is ongeveer 14 uur per dag iemand van ons beschikbaar voor aandacht. Ons tweede kat lijkt totaal niet aandachtstekort te hebben en is bang voor de buurvrouw, die krijgt wel eens een aai van de buurtkinderen maar dat is het ook.

Iemand ervaring met een kat in pension plaatsen tijdens vakantie? Mij leek eigen omgeving met twee x per dag oppas beter, maar misschien toch nadenken over pension?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 11:34

Joh, ik zou me helemaal niet druk maken om de mening van je buurvrouw. Waarom trek je het je zo aan wat zij van jullie situatie vindt?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 11:37

Ik werk 5 dagen dus fulltime 40 uur. Mijn 2 meiden zijn elke dag alleen tot ik thuis kom. Dat vinden ze helemaal prima. Ze tolereren elkaar, zijn niet de beste vriendjes. Ze slapen veel tot ik thuiskom. Ze komen dan eten en aandacht vragen en gaan weer drinken, wc en slapen. Ik denk niet dat ze aandacht tekort komen.

Ik vind jou oplossing top!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 11:41

Onze buren hebben ook katten.
Schijten in onze voortuin, kan geen kussens op de tuinstoelen laten liggen want die zitten gelijk onder de haren.
Ligt op de trampoline van onze kinderen.
Onze hond moet in de tuin aangebonden liggen omdat die kat hier altijd loopt.
Afgelopen weekend is de hond ontsnapt omdat hij achter de kat aanging en is 1 minuut bij hun in de tuin geweest en toen heeft zij de politie gebeld omdat onze hond in haar tuin was.

De politie is ook nog langs geweest met het advies een kattenverjager te nemen, vind het zo n omgekeerde wereld.
Ik heb de politie laten weten dat ik geen kattenverjager neem maar wel andere maatregelen tref als ik die kat in handen krijg

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 12:17

Zo te lezen heb je al een prima kattenverjager in huis :D

En zij belt de politie omdat jouw hond eenmalig in haar tuin komt terwijl haar kat regelmatig in jouw tuin zit ?! Oeh -:(-

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 12:23

Het grappige is dat de politie er ook binnen twee uur staat terwijl wij al 7 jaar klagen en het ook al 4 jaar bij de provincie ligt….
Maar het lijkt in dit land wel dat je je aan de regels moet houden maar als je het niet doet ook geen conceqenties heeft.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 12:23

Alja hond gewoon los laten in eigen tuin.
Dit tegen de buurvrouw zeggen.
Haar katten dus haar probleem.

TS probeer van je vakantie te genieten.
Thuis kan je proberen kattenluik met chip aan te bieden.
Het is buurvrouw haar eigen schuld.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 12:26

Wat lastig.
Ik zag dat je om ervaring van een pension zocht. Daarin kan ik je zeker de tip geven om langs te gaan om te zien hoe het daar is. Dat heb ik met alle pensions hier in de buurt gedaan en niemand die er moeilijk overdeed. Integendeel, ik werd graag aan de hand meegenomen en rondgeleid. Daardoor kon ik meteen zien bij wie ik mij prettig voelde en bij het pension waar ik nu zit, hele goede ervaringen. Er zijn pensions met buitenverblijven dus let daar ook zeker op.

Het gaf mij meer rust omdat ik niet steeds in mijn omgeving hoefde te bedelen voor oppas.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 12:49

[quote="rien10"]Ik denk dat met deze mevrouw een goed gesprek niet de oplossing gaat brengen. Bovendien, als je een chipluik voor haar koopt, zal er altijd een connectie blijven met deze vrouw. En ik weet niet of je dat wilt of moet willen. Er is maar één oplossing; zorg dat JOUW kat geen dingen doet die JIJ niet wilt. Leg niet de verantwoording van jouw kat bij een ander.[/quote] Hier ben ik het zeker mee eens. Jouw huisdier zorgt voor overlast, het maakt het wel lastiger dat de buurvrouw de kat lokt en binnen laat, dan zal het lastiger worden om het probleem te verhelpen. Voor nu kan je er weinig mee omdat je op vakantie bent. Maar je kunt er ook voor kiezen om ze binnen te laten. Die paar dagen binnen overleven ze echt wel.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 13:16

We gaan inderdaad eerst maar voor de oplossing om ze binnen te houden en het luikje dicht te doen☺️

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 14:22

Ik vind je aanbod heel netjes. Ik vind je buurvrouw ook overdreven een kat rouwt niet om een buurvrouw die jaren geleden is overleden. En je hebt 3 verzorgers voor je katten wanneer je op vakantie bent dus bent zorgzaam genoeg en hij zal dan ook geen aandacht te kort komen.
Mocht je er toch een kat bij adopteren (katten samen vinden het vaak wel leuker als alleen maar dit moet je alleen doen als jij dat wil en niet voor je buurvrouw ) zou je ook de tuin kunnen afzetten. Wij hebben wat kippengaas boven de schutting en daarvoor (ook boven op de schutting) een klein stroomdraadje (is eigenlijk voor de reigers bij de vijver weg te houden maar werkt ook prima hier voor ) en de katten proberen nooit de tuin uit te gaan. Ik heb een krabpaal en zitjes voor de katten in de tuin want liefst zijn ze buiten als ik niet thuis ben (ze kunnen wel altijd binnen of onder afdak mocht het gaan regenen) dat is wel ideaal.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 15:26

Update en tevens laat ik het daarna maar gaan:
Ten eerste wil ik absoluut geen poes erbij, 2 is genoeg een 3de gaat me te gek.
Stel ze mankeren alle 3 wat betekent dat ook letterlijk veel meer kosten.
Ons tweede poes is maandelijks al 110 euro kwijt aan medicatie. Zij is wel palliatief en alleen daarom al zou ik haar nu niet nog een 3de kat erbij willen aan doen☺️ op dit moment door de zon en de medicatie wel stabiel gelukkig.

Oppas zou de poes ophalen zodat ze binnen kunnen blijven tot wij terug van vakantie zijn in de hoop dat het sproeien daar dan ook over is.
Echter kreeg de oppas de wind van voren dat het zielig is ze te gaan opsluiten, hierop heeft de oppas geantwoord dat dit alleen is zodat hij geen overlast bij haar veroorzaakt maar ze bleef stellig in dat het poesje haar aan het hart gaat en hartstikke welkom is als die maar niet sproeit.

Oppas heeft uitgelegd daar nu niks aan te kunnen doen, als ze het niet wil moet ze hem niet roepen en naar binnen halen. Als ze van gedachten veranderd sluiten we met liefde de katten op de rest van de vakantie dus dan moet ze het maar zeggen.

Op de reacties hierboven op mensen die gelijk al de politie belden omdat de hond in hun tuin kwam denk ik wtf ons naaste buurvrouw heeft twee honden los lopen en deze komen ook geregeld wel eens buurten in mijn tuin. Ons katten gaan dan wel naar binnen of bekijken het vanaf de schutting

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 15:54

TS, je kunt niet veel op dit moment. Ik zou ook niet proberen het de buurvrouw naar de zin te maken, hoe akelig dit ook klinkt. In haar ogen doe je het toch nooit goed. Bovendien is zij in het hele geval feitelijk geen partij. Jij bent verantwoordelijk voor jouw kat. Ik denk dat het verstandig is dat je het voor nu loslaat.
Probeer wel van je vakantie te genieten he?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:18

Gewoon van je vakantie gaan genieten en het overlaten aan de oppas. Als dat een volwassene is kan die het waarschijnlijk prima oplossen.

Overigens hier jaren geleden een vergelijkbaar geval. Woonden in een flat en een van onze poezen zat ook steeds bij de buurvrouw. Die liep over de rand van het balkon naar het buurbalkon. We hebben toen op die rand een obstakel gemaakt zodat ze dat niet meer kon doen. Dat werkte niet en later ontdekten we waarom: ze liep over de rand van ons balkon tot aan het obstakel. Daar wachtte ze totdat de buurvrouw haar naar haar balkon tilde, over het obstakel heen. Tja, toen waren we daar wel klaar mee.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:36

Ik zou nu van je vakantie genieten en bij thuiskomst de tuin zo af te zetten dat de katten er niet af kunnen en de honden er niet in.

Zo heb je in de toekomst niet dit probleem.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:47

BeFunny schreef:
Ik zou nu van je vakantie genieten en bij thuiskomst de tuin zo af te zetten dat de katten er niet af kunnen en de honden er niet in.

Zo heb je in de toekomst niet dit probleem.

Dat scheelt typen :j

Nu kun je niks.
Later je tuin afmaken dat je katten veilig en zonder overlast geven thuis blijven :j

@alja.
in jouw tuin mag jouw hond gewoon los.

Als er hier 1 in de tuin komt hoop ik ook dat deze hard kan rennen.

1 keer zat er 1 in de boom en heb ik de honden binnen gehouden.
Kat zat niet hoog en gewacht tot die eruit was en weg.
Maar daarna gaan ze weer los.
Daar heb ik mijn tuin voor.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 17:39

Alja schreef:
Schijten in onze voortuin, kan geen kussens op de tuinstoelen laten liggen want die zitten gelijk onder de haren.
Afgelopen weekend is de hond ontsnapt omdat hij achter de kat aanging en is 1 minuut bij hun in de tuin geweest en toen heeft zij de politie gebeld omdat onze hond in haar tuin was.

De politie is ook nog langs geweest met het advies een kattenverjager te nemen, vind het zo n omgekeerde wereld.
Ik heb de politie laten weten dat ik geen kattenverjager neem maar wel andere maatregelen tref als ik die kat in handen krijg

Ik snap niet waarom je je hond in eigen tuin vast legt voor de kat van de buren.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 17:58

jetwii schreef:
thequeensmum schreef:
Het is natuurlijk wel mooi weer hè, je kan toch niet verwachten dat de buren de hele dag de boel potdicht houden?
Dat sommigen hier vinden dat het het probleem is van de buurvrouw dat vind ik echt heel raar. Jouw kat, jouw probleem.
Ik zou de oppas vragen de kat in huis op te sluiten

Ik vind opsluiten dus ook raar, ze zijn gewend buiten te lopen. Daarom niet voor een asiel gekozen.
Kat gaat trouwens door haar kattenluik en zij roept hem zelf altijd omdat ze hem zo leuk vind maar dat ging afgelopen maanden goed.
Ik vind het vervelend als hij daar sproeit maar vind ook dat ze hem prima weg kan jagen dmv wat water ofzo. Echter dat doet ze ook niet ze probeert ze allemaal evenveel aan te halen ons kat en de drie van haar zelf.

Voor nu inderdaad gezegd dat ze hem er dan uit moet sturen dat wij vanaf hier ook niks kunnen en dat we twee keer per dag oppas hebben.

Buurvrouw heeft trouwens een bipolaire stoornis waarbij haar denkbeelden over de wereld al niet met ons overeenkomen. Misschien verklaard dat ook haar mening dat ze vind dat wij ons katten niet genoeg aandacht en liefde geven.

Hij is geholpen inderdaad en het is een poes ipv kat

Dan moet ze een luik met chiplezer aanschaffen?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:52

cariena1 schreef:
jetwii schreef:

Ik vind opsluiten dus ook raar, ze zijn gewend buiten te lopen. Daarom niet voor een asiel gekozen.
Kat gaat trouwens door haar kattenluik en zij roept hem zelf altijd omdat ze hem zo leuk vind maar dat ging afgelopen maanden goed.
Ik vind het vervelend als hij daar sproeit maar vind ook dat ze hem prima weg kan jagen dmv wat water ofzo. Echter dat doet ze ook niet ze probeert ze allemaal evenveel aan te halen ons kat en de drie van haar zelf.

Voor nu inderdaad gezegd dat ze hem er dan uit moet sturen dat wij vanaf hier ook niks kunnen en dat we twee keer per dag oppas hebben.

Buurvrouw heeft trouwens een bipolaire stoornis waarbij haar denkbeelden over de wereld al niet met ons overeenkomen. Misschien verklaard dat ook haar mening dat ze vind dat wij ons katten niet genoeg aandacht en liefde geven.

Hij is geholpen inderdaad en het is een poes ipv kat

Dan moet ze een luik met chiplezer aanschaffen?

Tip...lees het topic eer je antwoord

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 20:03

Offtopic: Wauw, 110 euro per maand aan medicatie. Wat heeft ze? :(:)
Geniet nu sowieso van je vakantie! Je kunt verder toch niets doen vanaf een afstand.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 20:56

Wat vervelend, zeker jullie nu op vakantie zijn! Denk je dat een kattenluikje met chip de uitkomst zal zijn? Als ik jouw verhaal zo lees, zou het mij namelijk niets verbazen als buurvrouw de deur opent om de kat binnen te kunnen laten.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 21:08

Wintu schreef:
Alja schreef:

Ik snap niet waarom je je hond in eigen tuin vast legt voor de kat van de buren.

Omdat die tuin blijkbaar niet hondproef afgezet is en de hond er dus uit ontsnapt als ie achter een kat aangaat.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 21:15

jetwii schreef:
Oppas zou de poes ophalen zodat ze binnen kunnen blijven tot wij terug van vakantie zijn in de hoop dat het sproeien daar dan ook over is.
Echter kreeg de oppas de wind van voren dat het zielig is ze te gaan opsluiten, hierop heeft de oppas geantwoord dat dit alleen is zodat hij geen overlast bij haar veroorzaakt maar ze bleef stellig in dat het poesje haar aan het hart gaat en hartstikke welkom is als die maar niet sproeit.

Even dit stukje eruit gevist, maar eigenlijk zegt je buurvrouw ik wil je kat, maar ook dat jij de problemen oplost (die ze zelf veroorzaakt). Dikke doei hoor _O-

Katten sproeien om meerdere redenen, territorium afbakenen, heel goed mogelijk in dit geval aangezien je buurvrouw zelf ook meerdere katten heeft. Stress, ook heel goed mogelijk en het meest waarschijnlijke want jouw kat vindt haar katten duidelijk niet leuk. Of medische problemen, maar dan zou ze ook in jouw eigen huis sproeien.

Als de kat bij haar sproeit en bij jou in haar eigen huis niet dan ligt het dus aan iets bij de buurvrouw, en dat zou ik haar ook zeker vertellen. Dit is iets wat ik normaal nooit zou zeggen want ook ik vind dat een ander geen overlast moet hebben van dieren van een ander, maar dat wordt wel heel een heel ander verhaal als iemand de kat actief naar binnen haalt en waarschijnlijk ook voert etc. Dan is het eigen schuld dikke bult.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-25 16:53

Cayenne schreef:
Offtopic: Wauw, 110 euro per maand aan medicatie. Wat heeft ze? :(:)
Geniet nu sowieso van je vakantie! Je kunt verder toch niets doen vanaf een afstand.

Ze heeft ernstige artrose, krijgt elke 3 weken een injectie met solensia. Daarbij gebruikt ze ook nog metacam ernaast als ze zich niet helemaal top voelt ( in de wintermaanden meer, nu in de zomer niet nodig al staat het wel altijd achter de hand)
Vermoedelijk zal zij dus na de zomer als het weer vochtiger weer is en kouder richting haar einde gaan.
Laatst bijgewerkt door jetwii op 06-06-25 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt