Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mungbean schreef:Als de hond inmiddels afgeleerd heeft om door het luik te gaan dan zou ik hem toch wisselen voor een luik met alleen buitensensor.
Andere oplossingen zijn er waarschijnlijk niet.
Thami schreef:Of een tweede bandje dat je dan opgeladen thuis hebt liggen zodat je ze alleen even hoeft te wisselen als ze thuis is?
Ik neem aan dat je die niet elke dag hoeft op te laden?
Keldeo schreef:Ik las dat je een AirTag aan haar hebt hangen? Is die niet voldoende om haar te volgen voor je? Of wil je graag alle bewegingen over de dag kunnen volgen?
Hannanas schreef:Ts ik had wat creatiefs en goedkoop bedacht maar daar reageer je niet op.
Met latten rondom de ingang “dikker” maken zodat grote kans haar pootje en nageltjes niet meer de greep kunnen maken om het luikje naar binnen te hengelen.
VillaNeusjes schreef:Mungbean schreef:Als de hond inmiddels afgeleerd heeft om door het luik te gaan dan zou ik hem toch wisselen voor een luik met alleen buitensensor.
De hond is niet meer hier dus dat is het probleem niet maar een luik met alleen chip aan de andere kant is geen oplossing , dan hengelt ze alsnog het deurtje naar binnen want die staat dan altijd vrij tenzij je m handmatig sluit en dat is nou net wat ik niet kan.
Dit is de enige die ook af sluit naar buiten toe, en dat is wat ze omzeilt.
Mungbean schreef:Als de hond inmiddels afgeleerd heeft om door het luik te gaan dan zou ik hem toch wisselen voor een luik met alleen buitensensor.
Mungbean schreef:Dat klopt niet wat je zegt.
Bij mijn luik met enkel sensor aan de buitenkant is in „binnenblijfstand“ ook het pinnetje aan de binnenkant omhoog zolang ze niet gescant worden. Dus dat gaat niet open met hengelen.
Nyaleti schreef:Ik heb die van PetSafe, regelmatig in de aanbieding voor €50. Die krijgen ze niet los, tenminste zien dat echt niet voor me.
Welke tracker heb je? Want elke dag leeg incl wifi bereik is wel heel snel. Ik heb die van Tractive en als je die hebt, is een nieuwe aanschaffen met betere batterij misschien geen slecht idee. (Refurbed.nl heeft ze vaak goedkoop).
Mijn kat kent het geluidje, als ik die af speel komt hij naar huismisschien kun je zoiets proberen aan te leren.
tamary schreef:Kan je dat luik zo instellen dat als kat binnen komt luik geheel dicht gaat? Dus ook niet meer van buiten naar binnen kan zonder handeling van jouw? Dan zou hengelen ook niet meer werken, want luik is van beide kanten dicht.
daantjuhhh schreef:Dit heb ik al 3 x gevraagd.
Nyaleti schreef:Ik heb ook de tractive mini, zonder wifi bereik want dat werkte hier slecht. Maar die gaat wel langer mee dan een dag (al laadt ik ze elke avond op als ze toch binnen zijn).
Heb je hem eens gereset? Als die aan staat, knopje lang ingedrukt houden tot je een lange pieptoon hoort.
Ik had die van mij 2e hands en met een slechtere batterij, resetten heeft het toen gefixt.
Probeer het eens met het geluidje aan. Werkt hier echt super goed. Eerst als ze eten krijgt of jij het pakt geluid aan, dan eens in de gaten houden als ze bijna thuis is en dus bijna eten krijgt het geluidje aan.
Welk luikje heb je er in zitten? Kan morgen eens die van mij bestuderen maar aan een kant zit niet en kan me niet voor stellen dat ze daar nagels tussen krijgt (als ik het nu goed in m'n hoofd voor me zie)
Mungbean schreef:Ik heb ook gewoon een petsafe (smart flap).
Die reageert niet op de chip binnen. Dat kan ook niet want de sensor is buiten het klepje als een soort afdakje en is niet gevoelig genoeg om door het plastic heen te lezen.
Het maakt niet uit hoe dramatisch dicht ze bij het luikje komen, het palletje binnen blijft omhoog.
paars schreef:Nageltjes kort houden? Dan kan ze het luikje ws niet meer opentrekken.
pmarena schreef:Ik zou dan denk ik ook kijken of je iets kan bedenken waardoor ze het nageltje er niet tussen kan krijgen.
Een tochtstripje wellicht? Alhoewel ze dat er dan vast eerst af peutert
Maar afhankelijk van hoe ze het precies doet zou een frame om het luikje heen ook kunnen werken.
Als het pootje onder een bepaalde hoek moet om dat nageltje goed te positioneren, kan je misschien iets er omheen maken dat het pootje die hoek niet meer kan maken.
Of madam met iets heul lekkers aanleren om binnen te komen. Luikje dicht. Halsbandje opladen terwijl poes buikje vult en een aansluitend dutje / kroelpartij / spelen of iets dat ze fijnn vindt en als bandje weer opgeladen om zit luikje weer open.
pmarena schreef:Ik ken het luikje, wij hebben hem ook gehad
Maar dat je zeg maar een tunnel / toeter om het hele luikje heen zet. Zodat het pootje er niet meer goed op de juiste manier bij kan.
Maar dat is natuurlijk afhankelijk van in welke houding ze dat nageltje er precies achter kan krijgen.
prugelpiet schreef:Iets van een plaatje op de flap maken zodat ze geen randje meer heeft om achter te haken?
JorineV schreef:Zou de kat dan wel nog naar binnen kunnen?
paars schreef: