Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Trieneke schreef:Wij kregen bij onze vorige hond het advies veel eiwitten te voeren. Toen hij ouder werd, begon de spiermassa af te nemen. Dus hij kreeg zo'n 6/7 eieren per week.
Op goed gewicht was hij 32 kilo dus wel een maatje groter.
Tinka schreef:Dat wordt afgeraden nsaid met hartprobleem. 1 of 2 daagjes mag wel, maar niet altijd.
Blaasontsteking heeft ze niet, heb ik getest.
Esther schreef:Gekookte volkorenrijst bijvoeren, dat zet bij honden goed aan en makkelijker te verteren dan eiwitten.
In tegenstelling tot wat veel mensen denken kunnen honden wel wat met koolhydraten en zetten ze ook goed aan.
Zoolgangster schreef:Tinka schreef:Dat wordt afgeraden nsaid met hartprobleem. 1 of 2 daagjes mag wel, maar niet altijd.
Begrijp ik goed, dat je hondje nu geen adequate pijnstilling krijgt vanwege het hartje?
Je zult dit dan niet willen lezen:
Het feit dat mijn hond een hartprobleem bovenop de pijnlijke artrose en andere kwaaltjes kreeg, en vanwege dat hartprobleem geen pijnstillers meer mocht, deed mij besluiten dat het genoeg was...
Tieme schreef:Ik zou het in eerste instantie niet in voer zoeken maar in pijn..van pijn kunnen ze flink afvallen. Je zegt dat hij geen pijnstiller mag ivm hartproblemen maar in zo'n geval is het gewoon kiezen tussen 2 kwaden en zou ik persoonlijk he tdier pijnvrij willen hebben. Dan gaat het maar ten koste van zn hart en dan leeft hij maar korter. Artrose en slijtage en slechte hoektanden kunnen flink pijn geven. Je zegt dat hij geen pijn heeft bij eten omdat hij zn hoektanden niet gebruikt. Dan nog kan hij flink pijn hebben en misschien wel wortel ontstekingen enz.
Mijn hond met hartproblemen staat al meer dan een half jaar op nsaid. Tot nog toe gaat dat prima. Is toen ook weer in gewicht aangekomen.
kat die af viel krijgt nutri plus gel. Is o.a. om na ziekte en bij bijv ouderdom en afvallen te geven. Werkt super. Bij haar kreeg ik er echt geen ander voer in om aan te komen dus dit was de oplossing. Je kan ook nog omega olie of visolie proberen.
En misschien andere dierenarts zoeken want deze klinkt niet echt heel professioneel.
Net als bij mensen kunnen tandproblemen voor flinke andere gezondheidsproblemen zorgen. Bijv hartproblemen kunnen veroorzaakt worden door ontstekingen in de bek.
Zoolgangster schreef:Tinka schreef:Dat wordt afgeraden nsaid met hartprobleem. 1 of 2 daagjes mag wel, maar niet altijd.
Begrijp ik goed, dat je hondje nu geen adequate pijnstilling krijgt vanwege het hartje?
Je zult dit dan niet willen lezen:
Het feit dat mijn hond een hartprobleem bovenop de pijnlijke artrose en andere kwaaltjes kreeg, en vanwege dat hartprobleem geen pijnstillers meer mocht, deed mij besluiten dat het genoeg was...