Dier in de klas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dier in de klas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 11:57

Ik wil je complimenten geven dat je in de vakanties er zelf voor zorgt.
Dat geleur met dieren naar steeds andere mensen die er weet ik wat mee uitspoken. Dat kan echt niet.

Tips voor een dier weet ik niet.
geen ervaring met reptielen of wandelen takken oid.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 12:15

Tip kwa welk dier wel durf ik niet te geven maar ik wil wel een paar dingen mee geven om rekening mee te houden.

Vissen/garnalen, je sleept je rot elke vakantie en voor de gezondheid van het aquarium niet het geweldig goed.
Dieren met haren of veren zou ik mee op passen i.v.m kinderen die allergisch kunnen zijn voor de dieren of bijvoorbeeld het hooi enz.
kuikens zijn na de zomervakantie te laat om uit te laten komen dus dat raad ik ook erg af en bij kuikens is het probleem haantjes iets waar je goed rekening mee moet houden want kwijt raken is heel erg moeilijk.

Verder vind ik het echt super leuk dat je dit wilt doen en de verantwoordelijkheid die je zelf neemt voor de vakanties, echt top! Ik ben dus ook wel erg benieuwd welk dier je uiteindelijk gaat kiezen en hoe de kinderen erop gaan reageren :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-25 14:14

Bedankt weer voor alle reacties en goede tips.
Het is echt iets om heel goed over na te denken.
Ik denk dat mijn voorkeur richting wandelende takken gaat. Maar daar ga ik me eerst meer in verdiepen.

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 15:12

Sjaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 16:05

Wij hebben op onze (middelbare) school wandelende takken (Indische en PSG195), Afrikaanse reuzenslakken en een aquarium met visjes, garnalen, algeneters en Helena slakjes. Allemaal allergie-proof. Een aantal leerlingen verzorgen de dieren vrijwillig. De korte vakanties blijven de dieren op school met extra voer en bij het aquarium gaat de voerautomaat erop. De zomervakantie gaan de dieren mee naar huis, meestal bij hun "eigen" verzorger en anders bij een docent. Alleen het aquarium blijft op school staan met de voerautomaat. Gaat al jaren prima.