Nieuw huisje voor oudere kat - hoe vind je dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cariena1

Re: Nieuw huisje voor oudere kat - hoe vind je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 13:22

Hier kat van mijn broer snel herplaatst ze was 15 via verhuisdieren.nl

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 13:22

cariena1 schreef:
Hier kat van mijn broer snel herplaatst ze was 15 via verhuisdieren.nl

Nog steeds contact en poes doet t goed

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 15:11

C_estmoi schreef:
Wat naar voor je schoonvader dat hij de kat niet kan meenemen.. Eigenlijk gek dat hij in een woningbouw woning (even daarvan uitgaande) geen huisdier mag meenemen.
Zou zijn kat met een andere kat kunnen samenwonen?

Ik quote mezelf nog even. Kan wellicht meedenken maar hangt af van het antwoord hierop :)

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-25 18:18

C_estmoi schreef:
C_estmoi schreef:
Wat naar voor je schoonvader dat hij de kat niet kan meenemen.. Eigenlijk gek dat hij in een woningbouw woning (even daarvan uitgaande) geen huisdier mag meenemen.
Zou zijn kat met een andere kat kunnen samenwonen?

Ik quote mezelf nog even. Kan wellicht meedenken maar hangt af van het antwoord hierop :)

Sorry! Ik had je vraag inderdaad gemist. Bedankt voor de reminder!

Hij woont nu alleen, dus durf het niet met zekerheid te zeggen. Volgens m'n schoonvader vecht hij nooit (of hij komt iig nooit gewond thuis) en trekt hij altijd heel goed op met de kat van de overburen in de zin van dat hij ze vaak samen ziet en ze in beide huizen soms hun bakje voer delen als de deur een keer open staat :') In die zin is hij dus wel gewoon sociaal en zou ik geen problemen verwachten. Maar nogmaals, hij woont nu als enigste kat, dus ik kan het niet met zekerheid zeggen

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 18:22

En willen de overburen hem niet erbij nemen? Als ze het toch goed kunnen vinden samen....

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 18:56

Ik zou toch een keer informeren bij asielen ook. In het asiel hier in de buurt (België) zitten regelmatig wel eens oudjes en die worden ook wel in de kijker gezet. Afhankelijk van de leeftijd is de adoptieprijs soms wat lager ook.
Ik ben trouwens ook zo iemand die een oudje uit het asiel zou halen om die een goede oude dag te geven :P

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 22:32

Onze kat komt van deze stichting, waar ik heel enthousiast over ben. Serieus, geven goede informatie, bieden echte nazorg, het zijn dierenliefhebbers met hart voor het dier en voor de eigenaar. https://www.sosdier.nl/
Misschien kunnen zij iets voor je doen.

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-25 08:21

Bedankt voor alle reacties! Hij staat inmiddels op marktplaats & de aanvraag op verhuisdieren heb ik ingediend.

Hopelijk reageert er een geschikt iemand! :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 09:09

Als er niemand reageert zou ik de kat gewoon meenemen. Katten zijn vaak makkelijk aanpasbaar en wennen snel aan een nieuwe omgeving. Momenteel blijft hij wss niet graag binnen omdat hij gewend is daar buiten te gaan, dikke kans dat die in het appartement het gewoon prima vindt als die niet "weet" dat er een buiten is.
Dit geeft ook meer tijd om een ander huisje te vinden, komt er niks, neem je hem gewoon mee en kijk je wat het geeft, als kat niet gelukkig blijkt kan je altijd verder blijven zoeken voor een plekje.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 09:21

Ik sluit mij bij Duhelo aan. De eerste tijd na een verhuizing hou je een kat toch al binnen om aan de nieuwe plek te wennen. Dan is ook in te schatten of hij er echt niet aan gaat wennen of dat het misschien toch meevalt.
Kan mij voorstellen dat het voor de schoonvader van de ts ook fijn is om geen afscheid van zijn kat te moeten nemen na 12 jaar.