Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nyaleti schreef:Ik zou persoonlijk wel kiezen voor röntgenfoto's. Dan weet je waar je aan toe bent. Maar heel eerlijk, als het zo snel groeit dan weet ik het antwoord wel.
En dan hoef je ook geen Solensia meer te geven want kanker gaat heel snel.. Sorry.(paraveterinair en persoonlijk ervaring met botkanker dus ik zeg dit niet zomaar).
Ik zou voor pijnbestrijding kiezen. Mijn hond kreeg metacam maar toen bleek dat het botkanker was kreeg ik direct Tramadol mee omdat het zo pijnlijk is en mijn hond zich dus enorm groot heeft gehouden (en katten zijn helemaal meesters in pijn verdrukken). Paar dagen later knalde hij ook door de maximale dosering tramadol heen. Hij had botkanker in één knie.
Maar als je zo erg twijfelt over wat juist is dat je er een topic voor aanmaakt dan weet je denk ik zelf ook diep van binnen dat het wel echt bijna tijd is.
dierenfan schreef:Botkanker is afschuwelijk pijnlijk. Ga alstublieft af op wat jou kat jou last zien. De dierenarts ziet een moment opname. Ooit de dierenarts eens gevraagd of ze nu werkelijk denkt dat ik mijn maatje na ruim 10 jaar wil laten inslapen omdat ik hem beu ben??? Natuurlijk niet!!! Voor mij was die keuze er omdat ik hem een lijdensweg wou besparen. De dierenarts vond echter dat ik nog 1 week met berg extra medicatie door moest gaan en daarna was inslapen wel op zijn plaats. Want hij was absoluut dodelijk ziek dat erkende ze en beterschap was onmogelijk. Ik ben op mijn strepen blijven staan en nog altijd blij mee. Betreffende dierenarts nooit meer bezocht overigens. Geld verdienen over de rug van dieren doet ze niet bij mij
Jildau schreef:Te vroeg kan naar mijn mening niet, te laat wel.. Jij kent je dier het beste en ik denk dat je zelf heel goed weet wanneer het genoeg is geweest. Ga af op je eigen gevoel.
En onwijs veel sterkte gewenst.
Nyaleti schreef:Fijn dat het beter lijkt te gaan![]()
Je zegt dat je het inslapen graag aan huis wilt laten doen (snap ik, veeel fijner voor jou en voor de kat). Maar veel praktijken doen dit niet meer of vragen een bak geld. Check dit dus even van te voren bij je dierenarts! Dat kan ook gewoon via een mailtje. Het is gek om al zo'n mailtje te versturen maar stel ze doen het niet, heb je tijd om na te denken wat je dan zou willen. Onbekende dierenarts of toch naar de kliniek?
jetwii schreef:Zojuist belde de dierenarts van dinsdag weer nadat ze overleg had gehad met de dierenarts die haar twee weken terug heeft gezien.
Voor nu lijkt ze het goed te doen op de metacam. Als dit veranderd mag ze de solensia eerder.
We houden contact en heb gezegd als het klaar is is het klaar en ze gaf nu aan na overleg dat ze dat begreep.
Ze hoeft niet meer in dat akelige mandje want mijn wens om thuis in te slapen kan gehonoreerd worden.