De Australian Cattle Dog: ervaringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mrs_Midnight

Re: De Australian Cattle Dog: ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 10:37

Dus dat wat jij met jouw reu 1 had, dat had mijn man met onze reu. Dus ja, het kan met een acd, maar bedenk wel dat het ook heel makkelijk anders kan zijn. En dan zijn het echt eikels :')
Bij ons is er dus van de drie maar een die niet dol is op mensen, maar zij ontwijkt ze gewoon en doet niet lelijk. Van de drie twee reactief op honden, maar dan wel vooral op onopgevoede honden (klinkt heel banketstaaf, maar in de praktijk uit zich dit heel duidelijk op die manier), alle drie hebben ze hun eigen baas uitgekozen (reu was mijn man zijn hond, dame 1 kiest voor ons kind en dame 2 kiest mij).
Alle drie zijn ze goudeerlijk en vreselijk lief, maar wel eigenzinnig en eigengereid. Dus ja, langs fokkers gaan geeft denk ik een mooi beeld van de verschillende karakters die je kunt treffen.

GDG

Re: De Australian Cattle Dog: ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 10:53

Heb je je al eens verdiept in de kelpie?

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 18:48

GDG schreef:
Heb je je al eens verdiept in de kelpie?

Nee nog niet! (Ik moet aan Harry Potter denken)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 18:56

Of toch gewoon bij de aussie blijven en daar je soulmate weer in zoeken?

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 19:07

Hannanas schreef:
Of toch gewoon bij de aussie blijven en daar je soulmate weer in zoeken?

Kan, kan.... Ik vind dat lastig. Aussies vind ik onderling zo anders allemaal. Hoe groot is de kans dat je weer zo'n 'once in a lifetime hondje' vindt? Maar ja.. dat gezegd hebbende.. hoe groot is de kans dat je die in een ander ras vindt...

Ik vind het gewoon moeilijk allemaal!! Wat nou een goed ras is dat goed bij me past.. Er bestaat ongetwijfeld nog zoveel meer waar ik helemaal niet van af weet.